Venlo weer in het nieuws.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 20:04

Nee, niet Nederland1, maar L1
Limburgse Omroep.
Het is nu wel overal in het nieuws, idd zonder namen..

Tammyvlier
Berichten: 189
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Tegelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 20:30

er worden op de parkeerplaats overal bloemen neergelegd en vrijdag wordt er een stille tocht gehouden

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 20:35

Dennis v m schreef:
nou hier zijn in 2 dagen tijd 2 tankstations overvallen en een man met een pistool bedreigd en toen de auto gestolen. Jah dit begint steeds meer op amerika te lijken. Nog een scherpschutter en het is compleet


Citaat:
Dus wat betreft dat pistool ik vrees dat het binnen 10 jaar de orde van de dag is en dat NL op Amerika gaat lijken. wellicht dat ons rechtssysteem zich ook aanpast aan het Amerikaanse systeem. Anders zullen andere mensen dit systeem zelf wel invoeren.


Nederland is veel gevaarlijker als Amerika hoor. Waarom we zoveel over Amerika horen is omdat Amerika een x aantal keer groter is als Nederland en bovendien wordt alles nieuws in Amerika. In Nederland wordt nog heeeeeel veeel verborgen gehouden, wat nu wel steeds moeilijker wordt sinds programma's als Peter R de Vries. Gelukkig maar want zo komt er nog wat verandering in Nederland. Wordt er hopelijk ooit (waarschijnlijk als de varkens gaan vliegen) nog strengere regels toegepast. Tot die tijd zal Nederland zwaar hypocriet bijven en alles oogluikend toegeven. Hier zijn ze idd echt veeeeeels te soepel. Ik zie de daders over vijf jaar weer rond lopen als het niet eerder is. Ik zou ze graag willen veroordelen tot een steeniging totdat ze bijna dood zijn waarna ze lekker mogen lijden. Maar goed. Zo is Nederland eenmaal en zo zal het nog een heel tijd blijven.
Soms twijfel ik aan mijn keus om mezelf hier te vestigen.

Citaat:
feit is dat een heel hoog percentage criminelen buitenlander is. Ga maar kijken in de gevangenis. Het is toch zo? Ontken het maar.


Citaat:
Ik ben heel goed op de hoogte van de situatie met buitenlanders. Maar ga je eens afvragen waarom dat zo komt? Het is zo makkelijk om maar van alles te roepen, feit is dat je naar de oorzaak moet kijken en daar wat aan moet proberen te doen. Beter inburgeringsbeleid? verplichte schooluren enz enz. Maar ik blijf erbij dat veel mensen over 1 kam geschoren worden hier en dat je dat gewoon niet kan maken tegenover mensen die het wel op de juiste manier proberen te doen. Want uiteindelijk zijn zij hier het slachtoffer van


Hiervoor is een hele simpele reden: Ongeveer 75% vd buitenlanders zijn verbannen van hun eigen land of uit hun eigen land verjaagd omdat ze daar al misdaden gepleegd hebben en ze daar bang zijn voor als ze opgepakt zijn aangezien ze daar 1000X strenger aangepakt worden (denk maar aan martelingen etc) Ze weten dondersgoed dat ze hier hun gang kunnen gaan. Zijn vaak ook flink bezig geweest in eigen land en zijn daar ook vaak geregristreed.
ongeveer 20% zijn echte vluchtelingen die hier hun leven met alle moeite opnieuw op proberen te bouwen. Deze schamen zich ook diep voor die 75% groep en zijn daar ook super kwaad over. Deze mensen verdienen alle respect en krijgen dat ook van mij. Zij proberen ook hun allerbest en accepteren de Nederlandse Normen.
5% vd buitenlanders zijn zoals ik, Mensen die uitgezonden worden en overal geleefd hebben en opgegroeid zijn. maar deze staan apart van de rest. Deze wonen een paar jaar hier en vertrekken dan gewoon. desondanks nemen ze wel de moeite om Nederland te leren kennen en de taal te spreken want ze weten nooit hoelang ze blijven. Familieleden blijven soms wel in NL (dochters en zonen zoals ik) anderen vestigen zich elders.

Helaas vindt Nederland niet de noodzaak om de groep van 75% procent grondig te checken met het buitenland (bv fingerafdrukken, of via een photoprofiel) of ze idd criminelen zijn. Dit zou veel aggressieviteit in NL voorkomen.

Tuurlijk zijn niet alle daders buitenlanders, maar de criminaliteit is wel verhoogd daardoor. Er zijn een heleboel punten waarop Nederland het land veiliger zou kunnen maken- strengere aanpakkingen, strengere beleiden maar ook de buitenlanders verspreiden- dus niet bijelkaar zetten (zoals in Eindhoven heb je echt een streek waar je alleen Turkse en Marrokaanse families vind) want dan vestigen ze een mini- turkije of Marroko en worden ze niet aangespoord om de Nederlandse cultuur en Normen te leren. Als ze tussen de Nederlanders gezet worden dan zullen ze wel moeten, anders worden ze niet begrepen of geaccepteerd.
[/quote]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 20:42

Ik denk dat jij zegd wat veel mensen denken.
We (tenminste ik) zijn niet tegen buitenlanders, maar tegen mensen die zich misdragen.
Ik ben ook tegen nederlanders die zich misdragen, maar dat is ons land zijn verantwoording om daar wat aan te doen.
Maar moeten wij nu ook al de verantwoording nemen voor buitenlandse criminelen?

Echte vluchtelingen zijn van mij van harte welkom, mits ze zich ook proberen aan te passen.
Maar dat uitschot wat hier komt.. Verdrietig

Dat er "toevallig" veel buitenlanders een crimineel feit plegen, kunnen wij als nederlander toch ook niks aan doen.
Dat ze daarmee zelf hun eigen naam naar beneden halen ook niet, dat doen ze nog altijd zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 21:44

Echt akelig wat er is gebeurd. Ik snap echt niet hoe mensen zo kwaad kunnen worden om een opmerking en iemand gewoon doodslaan. dan moet je toch wel een beetje het dak open hebben?
Lijkt me best raar om te horen dat de dader een ex-klasgenoot van je is waar je het echt niet bij zou verwachten.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 21:47

Ja dat is ook een raar gevoel, en niet alleen klote maar ook kwaad, en van de andere kant opgelucht. Ik ging er vaker mee om toe der tijd gelukkig daarna niet meer. Anders had ik misschien daar gestaan. Ik heb gewoon een machteloos gevoel, en trriest er zijn gewoon geen woorden voor.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 22:20

Tjonge jonge ik ben echt zo geschrokken he! Ik heb vroeger 5 jaar geleden en daravoor altijd met hem gespeeld en hij was een goede vriend van mij, en nu dit opeens. Nee dat kan gewoon niet. Eerst speel je er mee en nu zit die vast voor moord. Dit is echt een raar gevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 22:36

Zo hebben wij ooit close omgang gehad met een bankrover, dus ik kan me enigszins voorstellen hoe jij je voelt. Alleen die bankrover heeft niemand verwond maar wel gedreigd en echt banken beroofd. Ook heel bizar.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 22:47

Naar mijn idee kunnen echte vluchtelingen na verloop van tijd ook weer terug naar eigen land. En ik denk dat Nederland dan niet te beroerd moet zijn een aantal knaken in een project te steken wat hun land weer opbouwt. Op die manier hebben we in een mum van tijd heel de wereld in ons kleine ***landje zitten. Dat wordt te druk! Echte vluchtelingen zijn van mij ook welkom, economische vluchtelingen niet...die moeten er maar aan werken dat de economie daar wat wordt.

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 22:50

naar mijn idee is er maar 1 soort beleid wat daadwerkelijk zou helpen. Alle criminele buitenlanders terug naar het land van herkomst en daar berechten volgens de aldaar geldende wetten. Dan is er hier in ons land opeens weer plaats in de gevangenissen voor Nederlandse criminelen. Want laten we eerlijk zijn daar zit ook genoeg uitschot bij. Maar in feite ging het daar niet om. Voorlopig is een onschuldig persoon die "helaas" wist wat normen en waarden betekenden op een gruwelijke wijze van het leven beroofd. Er zal wel weer een stille tocht volgen, gironummers tbv zinloos geweld. Maar daar is die jongen niet mee geholpen. Hij laat ook een verslagen familie achter. Echt verschrikkelijk voor de nabestaanden dat iemand op een dergelijke leeftijd op deze manier komt te overlijden brrrr.
Laatst bijgewerkt door Laika op 23-10-02 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 22:52

Vrijdag is de stille tocht idd. Hier in huis brandt er inmiddels al meer dan één kaarsje voor hem.

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 22:52

Nederland moet 0,0 centen in de landen steken. al dat geld gaat naar de rijken. de armen zien er geen cent van.
Als nederland ooit echt serieus de landen wilt helpen dan zullen ze meer goederen (dus GEEEN geld) als boeken, pennen, tafels, stoelen, bouwmaterialen etc, ernaartoe moeten sturen en de armen huren en trainen. alleen op die manier kunnen ze helpen. Zo worden de armen opgeleid en kunnen ze hun eigen toekomst bouwen. Ze willen graag werken maar worden arm gehouden door de rijken daar die jullie donaties zeer dankbaar zijn.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 10:10

jongens, niet zo zeiken. Dat Nederland erger is dan Amerika, whahaha.. gelukkig zijn wapens hier niet legaal zullen we maar zeggen.

Wat er is gebeurd is natuurlijk heel eng, maar weet je wat mi een veel beter plan is da te kankeren op de regering en op vluchtelingen?
Zelf eens de handen uit de mouwen steken..
Wie van degene die hier zo hard roepen hoe het allemaal moet zit er hier in een politieke partij? Tsja.. Wie van degenen die hier zijn zouden ingrijpen als er zoiets naast je gebeurt??
Dát is voor mij het onbegrijpelijke.. dat er 20!!!!!! toeschouwers waren, en geen HOND die zn poot uitsteekt! En wat doen we hier? We zeuren over buitenlanders. Kijk eerst allemaal eens even naar die aardige medelanders van ons, die erbij stonden en ernaar keken... mi zijn die heen haar beter dan degenen die die jongen in elkaar hebben geschopt.

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 10:23

Hmm, hier moet ik je toch écht even verbeteren hoor, het waren geen 20 omstanders, die er dichtbij stonden. Het waren er nl ook een stuk of 10 bouwvakkers die in het gebouw ernaast bezig waren, en niet 1,2,3 van de bovenste verdieping naar onder kunnen springen. En bovendien gaat zoiets natuurlijk in een paar secondes.

Maar ik ben het wel met je eens, dat ik het verschrikkelijk zwak vind dat niemand heeft geholpen!

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 10:23

Dit is het typische geval van "als het kalf verdronken is, dempt men de put" Iedereen is verdrietig, iedereen huilt.. Maar als ze het zien gebeuren dan is er geen hond die een poot uitsteekt..

Iedereen vind het erg, maar zelf een klap krijgen om een ander te helpen is teveel gevraagd..

Sorry hoor, maar ik had er bovenop gesprongen.. Dan maar wat blauwe plekken..

Tjeez, als je hier al niet eens normen en waarden kunt houden zonder het met de dood te moeten bekopen, in welk land leven we dan?

Laura, je hebt helemaal gelijk! Als je zoiets ziet en je doet niets dan ben je geen haar beter dan de aanvaller..

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-02 10:33

Er zijn ooggetuigen geintervieuwd, ze hebben gezegd dat je zo verbaasd bent dat je niet6s kunt doen. En grotendeel van de omstanders waren vrouwen, en ffe eerlijk vrouwen durven kwa dat ook niet veel. Het is bijna nooit druk bij die supermarkt.

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 10:34

Tuurlijk Tallie, jij was er vast bovenop gesprongen!

Laten we daar even over oordelen als je echt in zo 'n situatie zou staan.
Dan had je vast, net als vele anderen, geschokt en verstijfd blijven staan.
Laten we nou niet ineens de held gaan uithangen hier.

En dat omstanders niets gedaan hebben, heeft m.i. heel weinig te maken met het zware criminele delict dat hier gepleegd is. Je hoort gewoon met je poten van een ander af te blijven!!

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-02 10:37

Ik wou net zeggen. Ik denk nu ook bij mezelf als ik daar bij had gestaan had ik die gast vet voor zijn gezicht geslagen. Maar ik weet zeker dat als je daar staat dat je wel anders piept. En er zijn altijd uitzonderingen die zeggen dat ze dat zouden doen en grote mond hebben , maar in zo'n situatie heb je ook maar een klein hartje.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 10:45

Tallie1979 schreef:

Sorry hoor, maar ik had er bovenop gesprongen.. Dan maar wat blauwe plekken..


Sorry hoor, maar heb je niet helemaal opgelet?? Er komen tegenwoordig mensen om die anderen willen helpen. Dat zijn dus niet 'een paar blauwe plekken' !!

Ik vrees dat ik waarschijnlijk ook niet ingegrepen had als ik daar had gestaan, want dan had ik waarschijnlijk ook klappen gevangen, en zo groot en sterk ben ik niet. Denk niet dat mijn moeder dat kan waarderen, dat ze mijn kist wegdraagt omdat ik een ander wilde helpen.....

Ik vind dat je net even wat te snel oordeelt over mensen die zgn. geen poot uitstaken....

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 10:49

Ik kan niet geloven dat niemand iets deed, er zullen toch best een paar sterkere mannen bij geweest, die samen die 18jarige jongen weg hadden kunnen trekken??? Ik hoop dat die jongen een hele zware straf krijgt, iig zal hij de rest van zijn leven bij zich dragen wat hij heeft gedaan.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 10:51

Citaat:
Denk niet dat mijn moeder dat kan waarderen, dat ze mijn kist wegdraagt omdat ik een ander wilde helpen.....

Dus worden er tegenwoordig kisten weggedragen omdat niemand meer helpt..
Als je helemaal in je eentje bent, okee, en in die situatie weet je ook niet wat je zal doen, maar als er meerdere mensen zijn, ookal zijn het vrouwen, dan zou ik dus (hopelijk!) wel iets doen...

By the way, Jura, het waren twee jongens. Maar dat vergeet half bokt even omdat er één marrokaan is..

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 11:02

Laura"]
[quote]Denk niet dat mijn moeder dat kan waarderen, dat ze mijn kist wegdraagt omdat ik een ander wilde helpen.....
[/quote]
Dus worden er tegenwoordig kisten weggedragen omdat niemand meer helpt..
Als je helemaal in je eentje bent, okee, en in die situatie weet je ook niet wat je zal doen, maar als er meerdere mensen zijn, ookal zijn het vrouwen, dan zou ik dus (hopelijk!) wel iets doen.....
[/quote]

Volgens mij is er in eerdere posts een aantal keer gezegd dat er niet zo heel veel mensen bij waren (selectief lezen ?), maar dat de omstanders pas kwamen toen er ook al ambulances bij waren. Ik weet dat niet want ik was er niet bij dus pin me er niet op vast.

Maar goed, ligt ook aan de situatie denk ik. Als er iemand bedreigt wordt met een mes, pistool of zwaar slagvoorwerp ga ik er zeker niet tussenstaan! Aan de andere kant, als zoiets niet direct aanwezig lijkt te zijn, weet je nooit wat er tevoorschijn komt op het moment dat je je ermee bemoeit. Een mes of pistool kan natuurlijk in een binnenzak zitten. Nee, noem mij maar zwak, maar ik denk dat ik ga bellen...

Wat zou ik ervan vinden als ik aangevallen word en niemand wil mij helpen....ja dat weet ik niet.... zwaar k***e waarschijnlijk....maar kan je dat anderen kwalijk nemen in deze maatschappij??

[quote="Laura schreef:
By the way, Jura, het waren twee jongens. Maar dat vergeet half bokt even omdat er één marrokaan is


Sja, ze moeten nog even bepalen wie de dodelijke klap heeft gegeven, dus ligt het toch aan 1. Ook volgens de wet blijkbaar.....

Dit staat er op nu.nl:
"Het gemeentebestuur van Venlo wil op zo kort mogelijke termijn een gesprek met vertegenwoordigers van de Marokkaanse gemeenschap in de stad." Jongeren van Marokkaanse afkomst zorgen al geruime tijd voor overlast in meerdere plaatsen in Limburg. "We zullen in die richting een signaal afgeven", aldus Schrijen.

Een signaal... sja... Verward

Dees

Berichten: 18917
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 11:05

Dat dacht ik, er was immers nog 1 bij....
zat zal dan wel zo'n blonde rotzak zijn geweest....

Ik wod zelf persoonlijk heel verdrietig van dit soort berichten. tuurlijk ook om het slachtoffer, maar vooral om het signaal dat het geeft...
Hoe agressief zijn we aan het worden als volkje? Hoe ziek zit onze samenleving al in mekaar?
Waarom die jongens dit hebben gedaan interesseeert me al niet meer, ze hebben geen recht van spreken meer, en ook nooit weer recht op vrijheid, als je het mij vraagt. Ik ben meer geinteresseerd in het waarom wij met zijn allen zo agressief zijn geworden....

Als dieren met te grote hoeveelheden op een te klein terrein worden gehouden, maken zij elkaar ook af....
Is de menselijke agressieviteit een symptoom van te veel populatie op een vierkante meter? Hebben we onze limiet kwa naastenliefde bereikt?

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-02 11:07

Ik vind het kortom belachelijk dat jullie nu de omstanders de schuld aan het geven zijn voor de dood van Rene Steegmans, dat slaat helemaal nergens op. Maar het komt er wel op neer, jullie zijn allemaal over de omstanders bezig. Omstanders= winkelpersonbeel en bouwvakkers + een paar klanten. Dan is het ook nog een winkel waar vaak ouderer mensen komen, dus er zullen geen mannen in e buurt zijn geweest anders was er heus wel ingegrepen.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 11:07

Laura schreef:
By the way, Jura, het waren twee jongens. Maar dat vergeet half bokt even omdat er één marrokaan is..


Ja, maar er was er maar 1 die de klappen uitdeelde, dat stond in het artikel. En dan nog, 2 jongens en een heleboel omstanders.