Kinderen en ouders

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 19:02

Als mijn opa en oma mij zouden moeten opvoeden dan heb je toch een enorme generatiekloof? Dat vind ik niet echt realistisch
En hoezo kom je ineens op de stelling dat ouders niet goed genoeg zijn om hun eigen kinderen op te voeden?
Uitleg please Lachen


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 19:38

En opa's en oma's vinden het geen taboe en proberen kinderen die die seksuele gevoelens hebben niet om te praten om nog geen seks te hebben? Die helpen het kind om het 'juiste' te doen?

Ik snap op zich je punt wel hoewel het erg generaliserend is, dit geldt natuurlijk niet voor alle ouders. Maar snap absoluut niet hoe je ineens de ouders van de ouders erbij haalt omdat die het beter zouden kunnen doen??

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 20:03

Uit welk boek komt dit? Verward

Mensen worden inderdaad wijzer met de jaren.
Maar dat zegt niet dat kinderen zomaar alles aannemen van iemand die alles al weet. Een kind leert juist door zelf dingen te ervaren en te doen.
En iemand die qua leeftijd dichter bij het kind staat (dus een ouder staat qua leeftijd dichter bij het kind dan de opa en oma) kan zich toch beter inleven in de belevingswereld van een kind, of zie ik dat nou zo verkeerd?

Op de basisschool hoef ik toch ook geen les van Einstein omdat die zo wijs is? Ik moet eerst de basis leren en de rest komt vanzelf wel.
Dus een persoon met normale basiskennis die kinderen op een goede manier iets kan leren voldoet hier al.
Dat is met opvoeding denk ik net zo. Je kan een kind wel vertellen hoe de wereld in elkaar steekt, maar hij of zij moet toch ook zelf dingen kunnen ontdekken.
Laatst bijgewerkt door Cody op 24-10-02 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 20:06

Prima schreef:
Dit komt omdat het van generatie tot generatie verkeerd is overgebracht door opvoeders die zelf nog niet alle waarheden hebben ontdekt over emoties en sexuele gevoelens (dus niet remmen!!)


Waarom is jouw stelling dan dat ouders van de ouders de kinderen moeten opvoeden als zij het -zoals je hierboven zelf zegt- ook al verkeerd gedaan hebben?

Sorry, beetje tegenstrijdig verhaal dus erg onduidelijk.

Wat wil je hier nou eigenlijk allemaal mee zeggen?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 20:11

Ah het komt uit een psychologisch boek, zoiets dacht ik al.
Begrijp je zelf wel wat er bedoelt wordt?
Want met jouw uitleg erbij wordt het een beetje verwarrend.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 20:16

maar wel waar wat Mickey zegt Lachen
Laatst bijgewerkt door Cody op 23-10-02 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 20:19

Discussieren over iets waarvan niet duidelijk is wat er bedoeld wordt heeft nog minder zin.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 20:44

Inderdaad, je begint je stelling over dat grootouders zoveel beter zouden kunnen opvoeden. En nu zeg je dat de ouders de generatie zijn die makkelijker 'om kunnen scholen'.

Verward

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 20:46

Maar hoe kan de huidige generatie ouders (die dus nog wel een nieuwe manier kunnen aanleren) nou de cirkel doorbreken en ook grootouder worden? Daarvoor zouden ze zelf toch ook kinderen moeten krijgen, nietwaar? En wie moet die kinderen in de tussentijd opvoeden dan?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 21:02

Ik probeer echt je verhaal te begrijpen Prima, lees je reacties wel 3x door. Maar het is net of je voor- en tegenstander bent. In je laatste inhoudelijke reactie kom je toch weer bij de grootouders uit omdat die toch beter zijn.
Ik kan er op deze manier weinig mee, sorry, ik geef het op. Lachen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 20:53

Maar juist de details bepalen toch of iets realistisch of haalbaar is?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 20:57

Je kan iets wel willen maar het moet ook kunnen.
Ik snap Lis wel, je kunt het wel abstract houden maar hoe wil je zoiets nou daadwerkelijk in de praktijk gaan uitvoeren?

Ik kan ook voor de stelling zijn dat oorlogen verboden moeten worden.
En dan blablablabla maar hoe zou ik dat werkelijk in de praktijk willen oplossen??
Is het een haalbaar doel?

Dat vraag ik me in dit geval ook af.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Juudith, Anne_26, bebble, Butterfly, eline27, Eloya, Frummel01, Ginny135, Goldwynn, IASCrawler, ingetje3012, Julimy, Lauke, linoleum, luuntje, maitestar23, Malissaa1, MuffinX, nicole_floor, Noor, scrabbel, YandexBot, Zoe_97 en 60 bezoekers