k dacht dat ik 1 muis kocht,t zijn er bijna 20!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

k dacht dat ik 1 muis kocht,t zijn er bijna 20!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-02 21:22

Vorige week kocht ik een muis.
Ik vond al dat ze verdacht dik was,maar ik zag net ongeveer 17 kleintjes.
Hoeveel precies weet ik niet,want ik durf er verder niet bij te komen,want ik heb wel eens gehoord dat de moeder ze op eet,als er mensengeur aan zit.Maar het zijn er zeker weten minstens 17!

Wil er iemand een muis toevallig?? Haha!
Laatst bijgewerkt door Lindy op 22-10-02 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 21:28

Hihi dat hebben wij eens met een konijn gehad. Niet drachtig zeiden ze.....wel dus Haha!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 21:37

heb je wel een hoop korting gekregen!
11 voor de prijs van 1!
Lachen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 21:43

Dat is inderdaad wel een hele hoge korting Haha!
Ennuh, mooi terug brengen naar de winkel hoor (die kleintjes) hun schuld Tong uitsteken

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 21:45

Ik wou dat ik er 1 mocht, maar heb al teveel beesten mee naar huis genomen: 2 muizen uit de dierenwinkel, muisjes die me kat had gevangen, 2 zwerfkonijnen, en meerdere katten.. sorry

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-02 21:47

Pinky_girl schreef:
Dat is inderdaad wel een hele hoge korting Haha!
Ennuh, mooi terug brengen naar de winkel hoor (die kleintjes) hun schuld Tong uitsteken


Daar zijn ze echt niet blij mee!
Ze hebben nooit muizen,want die verkopen bij hun heel erg slecht.
Maar er woont een jongen met een slang in de buurt,die wilde muizen,dus had ze winkel een paar muizen voor hem,
was z'n slang ontsnapt!
En de winkel bleef maar met de muizen zitten.
Uiteindelijk hebben ze twee in een kooi met toebehoren op de toonbank gezet,met elkaar te koop.
Na een tijdje zijn die weg gegaan,en toen hadden ze nog drie en ze blijven er maar mee zitten.
Waren dus al lang blij dat ik er eentje meenam! Haha!

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 23:55

Ik had hetzelfde probleem met m'n guppies. Zo heb je er 3 en een dag later heb je er 8!! Er is er al eentje dood, maar de rest mag ik terug brengen naar de dierenwinkel.
Ik vind ook dat de dierenwinkel ze wel terug moet nemen. Als ze een klein beetje verstand van muizen hebben, hadden ze gezien dat ie zwanger was en had jij een ander meegenomen.

Ik heb het ook een keertje met hamsters gehad. Vond het wel heel leuk om ze te zien 'opgroeien'. Helaas zijn die dingen binnen 2 maanden al 'groot' en had de moeder de helft van de jonkies al opgevreten voor ze de rest eruit had gepoept.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 00:40

Zo hebben wij een cavia en een rat gekocht. Mijn cavia kreeg ineens 4 jongen (was overigens niet bepaald dik toen ik haar kocht), en de rat (was van mijn broer) kreeg ook ineens een berg jongen Scheve mond

Of je koop 4 gerbils, waar er 1 mannelijk van blijkt te zijn...in totaal hebben we er wel 30 gehad denk ik Haha!

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 10:47

Wooww 30 Scheve mond

Ik bleef maar katten mee naar huis brengen hahah, allemaal zwervertjes op begeven moment hadden wij er 8 Haha!

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 10:51

Hmm.. Ik zoek wel wat speelgoed voor die twee jagers van mij.. Haha!

Hebben die katten van mij ook weer wat te doen, wat kosten ze? Knipoog

Nee hoor, onzin.. Zou het niet over mijn hart verkrijgen.. Ik jank nog net niet als ze weel een veldmuis of vogel hebben gesloopt, laat staan dat ik ze bewust een beest laat killen.. *LOL*

Ik zal eens rondvragen.. Haha!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 12:44

Je kunt ze terug brengen naar de winkel, even een bellertje geven.
Ik werk zelf ook in de Dierenwinkel en je kunt mannetjes gewoon niet allemaal bij elkaar zetten, die maken elkaar af, dus zijn ze "gemengt" Alleen is het van die winkel niet handig dat ze het er niet bij hebben gezegd. Als wij weten dat een muis zwanger is zeggen we het erbij Lachen

Als je ze niet wilt kun je ze ook in een bakje in de vriezer gooien (klinkt heel zielig maar in een paar seconden zijn z dood) Lekker slangenvoer Haha! Doen wij altijd, scheelt inkoop van Pinky's (dat zijn baby muisjes van 1 / 2 dagen oud)

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 12:49

Had ik ook hoor 2 vrouwtjes caafjes en ineens zaten we met een stuk of wat jongen en bedankt he!

maare muisjes mag je hier wel afleveren! Ik 'spaar' zeIk heb een groot auqarium van 120 bij 50 vol met muizen maar heb er nu nog maar 3 over *LOL*

iloon
Berichten: 209
Geregistreerd: 25-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 13:50

ik heb ook muizen gehad,ik begon met 2 vrouwtjes toen een mannetje erbij en ineens had ik er 48 binnen een jaar tijd.ik gaf er af en toe een paar aan de dierenwinkel en dan had ik er weer een stuk minder en dan nam ik gewoon weer een nestje(had er gewoon me hobby van gemaakt)
je moet idd de jongen niet met je handen aanraken,als je ze wil verplaatsen om het hok te verschonen ofzo kan je dat het beste met een schone lepel doen.
als je iets wil weten dan pb je maar
veel plezier ermee, het zijn echt leuke beessies

en waar blijft de beschuit met muisjes??? Knipoog

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 15:19

stuur je er effe 5 naar florida, ik neem er wel 5 Tong uitsteken

madelien

Berichten: 1669
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 15:39

gadver muizen!! ja misschien heel stom maar ik vind die beesten maar eng kan je dus ook niet helpen sorry Lachen

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 17:13

Fjuuhh, ben ik niet de enigste met dit probleem.
Ben met 3 muizen begonnen, en had er na een tijdje 16!!
Heb ze na 3 weken gesplitst in verschillende hokken.
Ik heb een bak met 8 vrouwtjes en 2 bakken met ieder 2 mannetjes erin.
Ze zijn wel erruug snoezig hoor! "Het zijn net kleine koetjes" zegt me moeder altijd (zwart-wit bont) Haha! Maar als er nog iemand intresse heeft??
Ze passen door de brievenbus Haha! Knipoog

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 21:32

XoNo schreef:
Of je koop 4 gerbils, waar er 1 mannelijk van blijkt te zijn...in totaal hebben we er wel 30 gehad denk ik Haha!

hahaha dit komt mij heel bekent voor. ik kocht 2 gerbils, broer en zus. Nouja bij elkaar zullen die zeker over de 30 jonkies zijn gekomen. "Gelukkig" heb ik er nu nog maar 1, de rest is dood. Na heel m'n kamer vol met hokken gehad te hebben was ik het wel zat Knipoog

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 17:48

Daar zit je dan maar mooi mee .. Haha!

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 18:03

haah zometeen heb je een muizenplaag. nee je moet ze eigenlijk trug brengen. Enne idd als er mensen geur of een andere geur als die van haar zelf aan zit wreet de moeder de jongen op

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 18:05

Alice stuur ze maar door Lachen
hopelijk stempelen ze ze niet plat bijd e post Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 18:14

Lindy schreef:

Daar zijn ze echt niet blij mee!
Ze hebben nooit muizen,want die verkopen bij hun heel erg slecht.
Maar er woont een jongen met een slang in de buurt,die wilde muizen,dus had ze winkel een paar muizen voor hem,
was z'n slang ontsnapt!
En de winkel bleef maar met de muizen zitten.
Uiteindelijk hebben ze twee in een kooi met toebehoren op de toonbank gezet,met elkaar te koop.
Na een tijdje zijn die weg gegaan,en toen hadden ze nog drie en ze blijven er maar mee zitten.
Waren dus al lang blij dat ik er eentje meenam! Haha!


Ja maar het is wel hun schuld... En naar mijn weten behoren ze ze dan terug te nemen.

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 19:20

Ik wil wel muizen maarremm...Mijn vader is er allergisch voor....Maar naar de dierenwinkel brengen! Mijn neefje heeft eens een hamster gekocht..Het was een mannetje...Toch lagen er een paar dagen later jongen Verward

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 22:02

haha die mensen bij de dierenwinkel hebben gewoon teveel naar de film: junior gekeken Haha! daar krijgt een man toch ook een kind Haha! nou ik zou wel muizen willen, maar mijn ouders niet Boos!

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 14:00

Je mag ze van mij gratis komen halen Nimber!