mensen die uit de hoogte doen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

mensen die uit de hoogte doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-02 21:51

wat vinden jullie nou van die mensen, die net doen alsof ze iets meer zijn dan jou. Wij hebben dus een meisje in de klas (ja we hebben wel meer meisjes in de klas, maar over dit meisje gaat het Lachen ) Maargoed ze becommandeerd dus iedereen, en ze noemt mij een zwemkut (ik noem haar dan grasmaaier omdat ze aan hockey doet) maar ze is gewoon, ik weet niet heel arrogant, nou zijn hun thuis niet al te arm, dus misschien heeft dat er wat mee te maken, en nou moesten we maandag met turnen salto's maken met de trampoline. Toen ging het uitgerekend bij dat meisje een beetje fout, en nu heeft ze dus een hersenschudding. Maar niemand bij ons in de klas heeft medelijden met haar, is dat nou verkeerd van ons? of heeft ze het er zelf naar gemaakt?

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 21:53

nou jah ik vind het moeilijk te zeggen dat jullie verkeerd bezig zijn dat weet ieder voor zich wel...Kijk je mag haar misschien niet maar toch erg dat ze een hersenschudding hebt of niet soms ? En aan de andere kant ze is toch niet aardig maarja ik zei al ik vind het moeilijk...

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-02 21:59

ja ok het is erg dat ze een hersenschudding heeft, het had mij net zo goed kunnen overkomen, maar een jongen bij mij uit de klas heeft met rugby op school zijn meniscus verbrijzeld en zijn kruisbanden afgescheurd, en moet misschien het eerste jaar na dit jaar weer overnieuw gaan doen, omdat hij de praktijk niet kan halen. Dat is als je het realistisch bekijkt erger, want dat meisje kan nog wel naar het 2de jaar maar die jongen misschien niet, en toch leeft iedereen met die jongen mee en niet met dat meisje, maar gewoon omdat die jongen zich anders opstelt en gewoon aardig is tegen iedereen

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 21:59

als je iemand niet aardig vind, hoef je vind ik dat je geen schijn hoeft hoog te houden als ze dan wat heeft...
Maarja, dat vind ik! Haha!

Scheve mond Wel veel arogante hockeysters he?
Volgend jaar kan ik zeggen: OOIT gespeelt Knipoog

Iemand maakt het er zelf na, of niet.
Kijk, als jullie nou iemand zouden buitensluiten of wegpesten ofzo, dan zou het l*llig zijn, maar hier lijkt eerder het andere...

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 22:31

o nee das terecht. God straft onmiddelijk wie haalt het ook in zijn hoofd om mijn vriendin uit te schelden! Maar maakt niet uit misschien weet ze nu wel niet meer wat hersens zijn. En nee jullie zijn niet verkeerd bezig, want als zij zo'n capsones heeft had ze ook geen medelijden gehad als dat met een van jullie gebeurd was.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 09:19

Nee, da 's een logische reactie, misschien zou ik zelf nog wel iets denken als: 'Je bent toch overal zo goed in, nou dat hebben we gezien!' Bloos (slecht he? }> )
Nee hoor, ze heeft het er zelf naar gemaakt, vind ik. Andersom zou ze vast ook geen medelijden getoond hebben.
Natuurlijk is het wel banketstaaf als iemand een paar weken school mist en dan achter komt te liggen, dus misschien vanuit de klas een kaartje over een paar weken ... dat kost maar weinig moeite en hoe je het ook wend of keert: leuk voor haar is het niet! En een beetje medeleven mag je wel tonen, ook al zou zij het misschien niet doen, maar dan laat je zien dat jij/jullie klas je niet verlaagt tot haar niveau!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 10:22

Ach ja wie hoog springt kan diep vallen Knipoog

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 10:25

als iemand uit de hoogte doet betekent het vaak dat:
-diegene iets wilt verbergen;
-ergens onzeker over is;
-de persoon in kwestie een bepaalde status ergens wilt halen wat ergens anders gemist wordt;
-gewoon niet aardig is of wil zijn.

vaak genoeg zijn de mensen die werkelijk ergens goed in zijn, of veel van iets weten heel toegankelijk en juist niet uit de hoogte.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 20:22

Die punten die je opnoemt, dat denk ik nou precies van mensen die macho gedrag vertonen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 20:30

misschien zijn die dingen dan wel gerelateerd prima.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 20:42

Nou ik zou er echt geen medelijden mee hebben, ik hou niet van die arroganten snollen, die ze dan arrogant tegen de klas?
Heeft ze dan geen vrieden. Als ze niet hardviel hard ik haar denk ik nog uitgachen ook. Knipoog

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-02 19:47

haha nou ze gilde behoorlijk toen ze neerkwam, iedereen dacht dat ze minstens der nek had gebroken zo hard gilde ze. haha Lips are sealed Maar ze vroeg wel aan een meisje op msn wat de klas en de leraren hadden gezegd, dus volgens mij komt ze gewoon aandacht tekort ofzo

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 19:59

Ja, k'weet precies hoe mensen kunnen zijn. Zo woonde ik eens in een dorpje in Belgie waar er allemaal van die rijke stinkerds wonen. Nu heb ik geen hekel aan rijke mensen hoor, maar ik heb een hekel aan mensen die denken dat ze beter zijn dan de rest omdat ze geld hebben?
Er is altijd wel een reden waarom een persoon zich zo gedraagt maar het is best wel zielig. We zijn allemaal maar mensen, toch?
Ik zou me inderdaad niet op haar niveau verlagen en misschien een kaartje sturen of een belletje geven om te zien hoe het met haar gaat.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 21:47

Verkeerd? Waarom? Je vind haar niet aardig, waarom zou je dan opeens wel aardig doen als ze zielig is? En als ze nu geen aandacht krijgt leert ze er misschien ook nog wat van! (Of is dat een beetje hard van mij?)

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 09:23

Ik zou echt geen kaartje sturen! Kom zeg een beetje dom doen als ze nergens last van heeft, en nu ze iets heeft zielig doen en er geld aan uit gaan geven? now way. Ik zou haar gewoon links laten liggen. Ze komt vanzelf wel weer trug.

knabbel
Berichten: 49
Geregistreerd: 20-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 09:59

Ik denk dat het aan iedereen ligt in de klas, misschien weet het meisje zich geen houding te geven omdat ze heel onzeker is en doet ze daarom zo arrogant. Vaak als je met zulke mensen een goed gesprek hebt daarover komt de aap uit de mouw en blijkt het dat ze gewoon die houding aan nemen omdat ze bang zijn zelf gepest te worden.
Of... ze is gewoon echt arrogant en dan is het beter om haar te negeren. Als ze weer beter is moet je haar er eens over aanspreken, doet ze dan weer raar dan heb jij het in ieder geval geprobeerd.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 12:37

Ik zou haar dus wel een kaartje sturen, al is het alleen maar om wel jullie goede wil te tonen. Gewoon een simpel kaartje met de hele klas. "Hee veel beterschap, we hopen dat je snel weer beter bent Gr, je klas" oid.
Misschien dat zij dan ook aardiger gaat doen.
Dat kaartje moet je dan natuurlijk ook sturen aan die jongen die ziek is, dan laat je haar meteen zien dat ze gelijk wordt behandeld.

Nu zit je in een vicieuze cirkel. Zij voelt zich onzeker --> ze doet arrogant --> jullie doen afstandelijker --> zij voelt zich 'bedreigd' --> zij gaat arrogant doen en schelden --> jullie vinden haar nog stommer en doen nog afstandelijker enz.

Hoop dat het goed komt met dat meisje en dat ze dan ook aardiger gaat doen, als ze terugkomt Lachen

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 12:46

Ik ken genoeg van dat soort mensen.. jammer genoer Lips are sealed

wat je uitstraalt krijg je terug..

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-02 13:02

het is niet dat ze onzeker is, ze denkt gewoon dat ze meer is als de rest, en een goed gesprek valt met haar niet te beginnen want dan begint ze je weer uit te schelden. Ook zoiets een meisje waar ik mee reis die zit ook bij mij in de klas. En we zaten met z'n vieren in de trein, dat meisje met der hersenschudding (had toen nog geen hersenschudding) het meisje waar ik mee reis (marieke), zo'n jongen uit mijn klas en ik dan, zegt Marieke van: ow ik hoop dat ik de bus nog haal (de trein had vertraging en ik ging naar dennis dus had niet het probleem met de bus) vraagt die jongen van: heb je wel eens de bus gemist, dus marieke zegt: ja. Zegt dat meisje met die hersenschudding: ja natuurlijk heeft ze de bus gemist, alles snollen missen toch de bus (sorry voor mijn taalgebruik). maar dat slaat toch nergens op?