Ik heb net een dode gezien..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 17:16

Practicum humane anatomie, dat is pas smullen. Halve hoofden, losse benen en armen, open borstkassen, ik heb het allemaal gezien en er nog in gesneden ook....

Nulla tenaci invia est via



Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 17:35

In mijn vrije tijd doe ik soms nog zoiets als studeren Haha!
Stinken trouwens dat dat doet joh! Echt niet normaal! Formaline Misselijk
Zelf ruik je het na een tijdje niet meer, maar het hangt echt helemaal in je kleren en in je haar. Gegarandeerd een zitplaats in de trein naar huis Haha!

Nulla tenaci invia est via

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 17:47

Als een lichaam niet gebalsemd wordt, dan gaat het na een tijdje toch een beetje ontbinden, dat gebeurt al vrij snel. En dat ruik je...
Er zijn wel middelen om een lichaam langer 'vers' te houden, balsemen bijvoorbeeld, kan me zo voorstellen dat dat ook een bepaalde geur heeft.
Wat het precies is weet ik niet, omdat ik die lucht die je bedoelt niet ken.

Formaline wordt gebruikt om een lichaam echt lang goed te houden (sommige preparaten waren al 20 jaar oud, of nou ja, ze waren al wel ouder, maar al 20 jaar dood Haha! ), dan gebruiken ze een groot bloedvat en daar spuiten ze dat spul in, bloed gaat eruit, vandaar ook dat ze zo'n typische kleur hebben, een soort grijs, al het 'menselijke' is er vanaf, dat maakt het overigens wel makkelijker. Het gezicht is trouwens ook afgedekt, je mag er wel naar kijken, maar het hoeft niet.

Ook zijn er allerlei voorzorgsmaatregelen zodat je geen bekende tegenkomt. Lichamen een aantal jaren bewaard voordat ze gebruikt worden, er wordt gescreend op achternaam en preparaten uit Maastricht gaan naar Groningen en vice versa, ze blijven niet in de buurt.
Laatst bijgewerkt door Margreet op 20-10-02 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Nulla tenaci invia est via


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Amazonbot, cinniz123, Dorella_L, Exorcizamus, Googlebot, GrapeshotBot, Lestrange01, Mars, meniekske, Mo_86, paardje2013, Plus_en_Min, Roosch, saltshaker23, Temeraire, TinkerTreas, YandexBot en 217 bezoekers