Hebben jullie ook een dier wat...... zoiets kan ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Hebben jullie ook een dier wat...... zoiets kan ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-02 12:14

Ik heb een kip ( Frederiek )en die was een tijdje geleden ziek ,daarom mocht ze gewoon los lopen in de tuin .Inmiddels is ze allang beter maar ze is nu zo tam dat ze de hele dag achter me aanloopt in de hoop dat ik haar wat geef.
Vanmorgen had ze zo,n honger dat ze niet kon wachten tot ik buiten kwam dat ze achter de poes en truffel (klein hondje ) aan DOOR T KATTELUIKJE NAAR BINNEN KWAM )

pmarena

Berichten: 48084
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 12:18

Mijn baas heeft al jaren kippen op de boerderij , en zo hebben ze ook een huiskip Haha!

Die kwam toen het bdrijf daar een tijdje zat altijd naar boven gewandeld en ging dan in het kantoor zitten , nu zit ze vaak in de keuken op de vuilnisbak , en toen ze kuikens had wilde ze die ook allemaal mee naar binnen brengen Haha!

Maar het dier is wel zo goed als zindelijk en komt ook niet in de kamer (uit zichzelf *LOL* ) , dus eigenlijk vinden ze het wel gezellig zo'n kip in de keuken Lachen

Eet ook gewoon mee uit de bak van de hond enzo schijnt het Tong uitsteken

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-02 12:23

Ja Frederiek zit ook vaak binnen maar dan komt ze gewoon door de deur.. Haha! Ze komt ook in de keuken en eet idd ook uit de hondebak en alles wat op de grond ligt wordt gestofzuigerd. Ze is helaas niet zindelijk en Jos ergert zich hier groen en geel aan en dan moet ze weer naar buiten.Wat ze onder luid protest ondergaat om vervolgens als Jos z,n kont omgedraaid heeft weer naar binnen te sluipen , en nu dus door t katteluikje !!!ha ha

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 12:23

Heel lang geleden op de basisschool Haha! verzorgde ik samen met een klasgenootje de kippen.
Er was een ei gelegd die ook uitgebroed werd maar 't beestje kon niet uit het ei komen. Ik heb het ei mee naar huis genomen en heb hem daar zachtjes met de fohn verder uitgebroed. Beestje kwam wat zwak ter wereld maar is later een heel sterke haan geworden. Toen hij 2 maandjes oud was hadden we nog geen plekje voor hem kunnen vinden maar we hadden wel een vakantie naar Zeeland gepland. Haan ging dus mee. Hij liep overal achter ons aan, net een hondje. Maakte alleen 's nachts in dat vakantiehuisje een enorme herrie Bloos totdat we een handdoek over zijn kooi deden. Toen we terugkwamen van vakantie hadden we een plekje gevonden op een kinderboerderij en daar heeft ie een hele tijd gewoond.
Pling

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 12:27

Mijn ouders hadden een tamme eend....
Zar overdag buien en 's avonds bij mijn moeder op schoot, at bij de katten uit hun voerbak......
Is helaas "geleend" door iemand.

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 12:46

ineke schreef:
Ja Frederiek ........


Euhmm voel me wel ee, beetje kip-achtig nu, tscheelt nog maar 1 lettertje.....

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-02 17:21

maar t is een hele leuke kip hoor !!!! Haha!

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 18:57

geleend ?
nee wij hebben niet van zulke dieren
lijkt me wel lachu

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 22:07

dat moet er gewoon geweldig uitgezien hebben!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 19:53

Zo heb ik een Kaketiel (vogel) die niet zonder me kan. Die heb ik gekocht toen hij 1 jaar oud was. Zijn kooi is nooit gesloten en meneertje moet constant bij me zitten. Als ik hem wegjaag komt hij meteen terug. Hij zit zoentjes te geven en zegt dan wat een mooie vogel hij is. Oh ja, als ik het huis verlaat gaat hij schreeuwen en hij weet precies wanneer ik thuis kom.

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 13:46

Oh, kippen zijn zo cute.
Ik heb ook altijd kippen gehad en bij mij sterven ze een natuurlijke dood. Door ouderdom dus.
Ik had laatst nog een zeer bejaard stelletje en nu er één daarvan is overleden voelt de ander zich heel alleen. Als ik s'ochtends de tuin in kom zit ze al op het hekje van de ren te wachten totdat ik naar haar toe kom om haar eten te geven of een knuf.
Soms komt ze het ook halen en probeert dan naar de tuindeur te vliegen maar overschat weleens haar kunnen zodat ze in de tuinvijver belandt.
Laatst zat ik achter de computer en hoorde ik tikken tegen het raam. Daar zat madam dus met de vraag of ze binnen mocht komen. Ze is echt heel tam en laat zich aaien, knuffelen etc.
Sindsdien is het een echte huiskip en het gaat prima met de katten en de honden Knipoog .

Boktkip
Afbeelding

Gezelschapskip
Afbeelding

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 14:22

*LOL* geweldige foto's!!

Ik heb ook nog foto's van Wammes die altijd binnen kwam, die was écht groot. Gizmo was doodsbang voor hem! Haha!

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-02 15:38

leuk die foto.s ,vooral die kip die zit te bokken ,die maken we maskotte.

Zie ik dat nou goed ,staat daar mijn kalkoen bovenaan op bokt op de foto?? dat is dus waar jouw kip zo naar zit te kijken ,liefde op t eerste gezicht.....!!!

ja ,bij mij sterven ze ook van ouderdom ,maar hoe oud is oud ? slofje is 10 annabel is 9 en ik heb een eend van 9 . Frederiek is overigens 6.
Ze heeft t helemaal nu ,ze zit nu de hele dag binnen!! Jos is op vacantie. haha . ze gaat nu niet alleen door t katteluikje erin maar ook eruit dus ze laat zich zelf uit.
Sinds ze dus naar binnen en naar buiten kan heeft ze niet meer binnen ge.... zou ze dan toch zindelijk zijn?

pmarena

Berichten: 48084
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 19:31

Hohoho , ik zie mijn gele bolleke daar toch onder staan Ineke , ik denk dat de kakelverse bokt-mascotte daarvan onder de indruk was *LOL* Knipoog Tong uitsteken

Hele leuke foto's , en agossie , DIE HOND !!! Lovers

* Liiiiiieeeeeffffff *

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 20:26

Ik heb ook een tamme kip 'Dolf' zij is vanaf klein kuikentje in de huiskamer opgegoeid en is super lief en kan veel leuke kunstjes.
Dit is Dolf als fotomodel Haha!
Afbeelding

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 20:27

wij hebben een huis-koe....heel lief beest, kun je net zoveel mee doen als een paard (qua makheid, we zitten er wel eens op maar rijden er niet mee)....alleen issie een beetje eenkennig, ik mag alles bij hem doen, maar een ander mag hem niet eens een stukje brood geven.....
ik kan op hem gaan zitten als hij ligt en als je dan tegen zn nek aan gaat zitten, draait ie zn nek helemaal om je geen, heel zachtjes....ff knuffelen.....verder borstel ik hem veel en aai hem onder zn hoofd,
hij weet precies waar wij zijn in de boerderij, als we tv kijken gaat ie voor dat raam staan kijken (hij loopt in de tuin) en als rodn etenstijd begint hij te loeien, sóchtends naar het slaapkamer raam , heo hij dat toch doorheeft?

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 20:36

Phew!! Ben dus niet de enige hier met een 'kippentik' Haha! Prachtig al die verhalen van jullie kippen. Mijn kippen zijn ook aardig tam en komen gerust op je schoot zitten. Die van mij zijn een stelletje rovers, haha. Je hoeft buiten niet met je bordje met eten te gaan zitten, want aan alle kanten wordt het eten van je bord gestolen *LOL*
Bij mij worden alleen af en toe wat kippen opgegeten door roofdieren Boos! Anders zouden ze ook van ouderdom sterven. Zo heb ik vorige week 31 kippen van de dood gered. Het zijn van die zogenaamde 'scharrelkippen' uit zo'n grote schuur vandaan. Nu mogen ze hun leven slijten als een echte scharrelkip. Ik heb er zelf 20 gehouden en 11 kippen aan een vriendin van mij gegeven. En nu met die 20 'nieuwe' kippen erbij zit ik nu aan de 50 kippen. Zal dat genoeg zijn?? *LOL* Hoe meer zielen, hoe meer vreugd zeg ik dan maar. Ruimte zat *grinnik*.

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 01:18

ineke schreef:
leuk die foto.s ,vooral die kip die zit te bokken ,die maken we maskotte.

Zie ik dat nou goed ,staat daar mijn kalkoen bovenaan op bokt op de foto?? dat is dus waar jouw kip zo naar zit te kijken ,liefde op t eerste gezicht.....!!!

ja ,bij mij sterven ze ook van ouderdom ,maar hoe oud is oud ? slofje is 10 annabel is 9 en ik heb een eend van 9 . Frederiek is overigens 6.


Ja, idd het was 'liefde op het eerste gezicht' Haha!
Deze dame (de ene keer heet ze smoeltje, de andere keer weer bekkie) is al ouder dan 10 jaar.

pmarena
Citaat:
Hele leuke foto's , en agossie , DIE HOND !!!

* Liiiiiieeeeeffffff *

Dit is dus Yuki. Een hond met een verleden. Ik heb hem in Limburg gehaald bij de fokker die hem weer terug had gehaald bij z'n vorige eigenaar wegens mishandeling. Hij was toen 6 mnd. oud. Heeft wel wat voeten in aarde gehad om hem het vertrouwen in de mens weer terug te geven maar het is een echt hele fijne hond geworden. Hij is altijd chronisch blij (soms tot vervelens aan toe Knipoog ).

Jura:
Citaat:
geweldige foto's!!

Ik heb ook nog foto's van Wammes die altijd binnen kwam, die was écht groot. Gizmo was doodsbang voor hem!

Tsja...dat was ook een mooi verhaal he? Wammes was een consumptiehaantje die was ontsnapt uit één van de kratten in het slachthuis in Breukelen. Toevalligerwijs waren Jura en ik net in de buurt. Ik herinner mij nog een hele achtervolging tussen de bosjes en de struiken om hem te vangen en alsnog z'n leven te redden. Naderhand is Wammes uitgegroeid tot een enorme knoepert van een haan. Helaas heeft ie maar een paar jaartjes geleefd maar we hebben wel hele leuke herinneringen aan hem. Omdat hanen nou eenmaal de gewoonte hebben om s'ochtends te gaan kraaien, en in de wetenschap dat de omgeving dat niet op prijs zou stellen, hadden we een speciale 'lichtdichte' kast voor hem ingericht waar hij s'nachts in moest. Geen licht, geen gekraai.
Maar als hij s'ochtends weer terug werd gezet in de ren dan begonnen alle kippen heel zenuwachtig heen en weer te hollen. Dan holde Wammes met z'n dikke reet en z'n kop naar beneden achter alle kippen aan en gaf ze één voor één een veeg Haha!
En een gekakel en een herrie in de ren....

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 01:19

Haha Caballo, ik wou net gaan zeggen dat ik nog wel een paar kippetjes kan gebruiken, maar dan moeten ze wel erg ver vliegen Haha!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 10:55

Eyes schreef:
Tsja...dat was ook een mooi verhaal he? Wammes was een consumptiehaantje die was ontsnapt uit één van de kratten in het slachthuis in Breukelen. Toevalligerwijs waren Jura en ik net in de buurt. Ik herinner mij nog een hele achtervolging tussen de bosjes en de struiken om hem te vangen en alsnog z'n leven te redden. Naderhand is Wammes uitgegroeid tot een enorme knoepert van een haan. Helaas heeft ie maar een paar jaartjes geleefd maar we hebben wel hele leuke herinneringen aan hem. Omdat hanen nou eenmaal de gewoonte hebben om s'ochtends te gaan kraaien, en in de wetenschap dat de omgeving dat niet op prijs zou stellen, hadden we een speciale 'lichtdichte' kast voor hem ingericht waar hij s'nachts in moest. Geen licht, geen gekraai.
Maar als hij s'ochtends weer terug werd gezet in de ren dan begonnen alle kippen heel zenuwachtig heen en weer te hollen. Dan holde Wammes met z'n dikke reet en z'n kop naar beneden achter alle kippen aan en gaf ze één voor één een veeg Haha!
En een gekakel en een herrie in de ren....


Wammes kreeg enorme poten toen hij begon te groeien, dat kwam toch door de hormonen die hij had gekregen? Hij werd echt een reus! Haha!
Iedereen was bang voor hem, de honden, katten, kippen! *LOL*

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 13:56

Mijn vaders kippen wonen in een soort fort nadat mijn hond had ondekt hoe ze het kippenhok in moest. De nieuwe kippetjes mogen alleen in de tuin als mijn hond veilig achter slot en grendel zit.

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 14:53

ik heb ook een hond die zelf de deauren openmaakt, ik weet niet hoe hij het maar als een deur op een kiertje staat, en hij wil naar binnen of buiten maak hij de duer gewoon zelf open

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 15:36

Bah, een kip in huis. Vind ze lief en aardig maar in huis! Nee echt niet. Verder vind ik een kip niet echt knuffelig. Hopelijk worden ze wel ontvlooid want kippen kunnen behoorlijk wat vlooien hebben of krijgen ze geregeld een zandbadje en kunnen ze scharrelen?
We hebben er zelf ook een stel, de een gaat aan een natuurlijk dood, dood en de ander gaat in de soep. Vork
Laatst bijgewerkt door chantal1 op 22-10-02 18:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 16:27

Ik heb 2 tamme kippen, als je KIP KIP zegt weten ze niet hoe snel ze naar je toe moeten komen Lachen

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 18:35

wat leuk! Misschien moet ik ophouden met zeuren voor een hond en voor een kip gaan Haha!