kinderen en honden??

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 18:40

Ik heb 3 kids en 2 honden....
De oudste (kind) is 9, de middelste is 8 en de jongste is 6 jaar...
Wij hebben altijd honden gehad van duits staande kortharen tot aan duitse doggen alleen die laatste was een probleem die kwispelde zo hard op gezicht hoogte dat we haar daarom weg hebben gedaan.

Mijn kids zijn groot gebracht met dieren, kat, papegaaien, postduiven en paarden/pony's....
Mijn kids gaan ook alleen wandelen met de honden.....
Echter toen ze klein waren (jonger dus) liet ik ze nooit alleen in een kamer waar een van de honden was...of de kids mee naar buiten bijv. of de honden...

Ik weet dat mijn dochter gaat wandelen met de hond en niet om het dier te jennen of te plagen, tuurlijk er kan altijd wat gebeuren maar ze kan ook als ze zonder hond buiten is haar been breken ofzo/ Laatst is mijn zoontje ook tegen een een auto aan gefietst, is goed gegaan geen verwondingen ofzo.

Mijn kids gaan ook de pony's op de weide zetten (altijd met z'n 2-en, 1 zet ze op de weide en de andere houd de wacht voor het geval er iets gebeurd), ze voeren de paarden, de duiven.
Maar ze doen het omdat ze het niet moeten..... ze hebben allemaal hun taakjes hier in huis en daar hoort voeren enzo ook bij

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten



Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 22:59

ik ga altijd met mijn honden naar cursussen (inmiddels al ruim 15 jaar)
Een ongeluk kun je niet voorkomen, ik wilde dat ik dat kon.....
Mijn honden zijn niet perfect getraind ofzo, en mijn kids nog minder....

In huis laat ik mijn kids nooit en te nimmer alleen met de honden, nooit gedaan en nu nog niet, leider weg dan begint de machtsstrijd.... en dit wil ik dus voorkomen.....

Het vehaal van hierboven met die st. Bernard is een dominatieprobleem, waarom????????????
De roedel (de kids dus) gaat op jacht en de roedelleider (de st bernard)krijgt als eerste het eten....
Zo'n hond zou ik nooit en te nimmer los laten lopen op het erf...
eten verstoppen omdat die hond daar loopt..... staatsgevaarlijk.
Een hond die een kind hapt, om wat voor reden dan ook: in dit geval dominatie. hoort niet los te lopen op het erf als je kinderen kunt verwachten met of zonder eten..........

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 00:28

om een kind te kunnen bestraffen voor het pesten van dieren moet het eerst een dier pesten in het bijzijn van die ouder ....
Ik heb een horde beesten en leer mijn kids wel wat wel en wat niet mag.... echter zijn kinderen net als jonge dieren vindingrijk... er is altijd wel een maar of als te bedenken door hun.
Echter zal een kind wat een dier kliert (en heb het niet over ernstige mishandeling) een soort rem hebben, en zal het dier dat ook weten, tevens weet een dier (hond, paard of kat) dat het te maken heeft met een kind en ook zo moeten handelen.... een hond wat een kind bijt is niet 100 procent welke reden je ook bedenkt (en heb het niet over nietmachines, planken en spijkers maar over kindeigen pesterijen. Die ik niet goedpraat maar erbij horen)

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, ontherun en 53 bezoekers