wat ik signaleer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 23:50

Whaha ik heb de mooie opmerkingen van Prima wel gemist eigenlijk de laatste tijd Haha! Geef me eens iets om mn tanden in te zetten...! Knipoog

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 08:44

Dit topic gaat toch niet echt over mij he?? Was laatst nog in een kleine discussie met billyboy verzeild hoor Knipoog ! Maar moet zeggen dat ik me wel iets meer op de vlakte houd, want ik heb het idee dat elke moddie en beheerder tegen mij is. Niemand van hen mag mij denk ik.
Mensen lezen niet goed en interpreteren dingen alleen zoals zij het willen zien. Bovendien kan je mensen toch niet veranderen.


Maare Laura, vind ik wel leuk dat je dat zegt. in iedergeval nog iets van crediet bij een paar mensen. Geef me eens een paar voorbeelden van mooie opmerkingen dan? Schijnheilig Schijnheilig

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 08:48

Hee, ik doe mijn mond ook heel wat minder open, maar ik heb het ook veel te druk op het werk om nog te kunnen bokken.. Moet ik toch es wat aan doen Haha!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 08:52

Nee hoor, Prima. Heeft helemaal niets te maken met jou wel of niet 'mogen' en alles met de manier waarop jij vaak discussieerd. Erg vaak was het zo dat jij postings leek/lijkt te plaatsen die puur en alleen bedoeld zijn om zoveel mogelijk reactie uit te lokken, waarmee je probeert mensen op de kast te krijgen. Dat is niet echt een normale vorm van discussieren en loopt over het algemeen uit op geruzie en topics die nergens meer over gaan. Daarom heb je o.a. van mij iid een paar keer een PB gehad of het wat minder kan. Een uitgesproken mening hebben daar heb ik helemaal geen problemen mee, ligt er helemaal aan hoe je die mening dan brengt. Als je ruimte laat voor andere meningen en voor discussie en daarnaast de anderen ook in hun waarde laat dan zul je mij echt niet horen zeuren Haha!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 09:00

Ja maar als je in het topic kijkt over de dood van claus, dan zie je ook wat er wel een twistje aan mijn verhaal wordt gemaakt, met name omdat mensen hun eigen frustraties dan gaan botvieren op mij, puur en alleen omdat je niet kunnen lezen. Ik dacht zo dat ik daar mijn mening/feiten redelijk binnen normaal gestelde parameters bracht. Helaas kan het ook dan uitmonden tot een wat verhitte discussie. Vaak vind ik het niet mijn schuld. Net zoals toen met dat milieu en de kattenstront in de tuin bij de buren en het doodrijden van die beesten of andere topics.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 09:14

"Vaak vind ik het niet mijn schuld."
En daar gaat het dus mis Haha!
Er zijn tig mensen die je postings lezen, dus ook tig verschillende meningen, opvattingen, normen en waarden. Als jij dan iets schrijft dat al redelijk op het randje is dan kan je er van uitgaan dat het door iemand gelezen wordt die het ver over de rand vindt.. Zoals Desiree ook al zei, je hebt een boodschapper en een ontvanger. IMO kan je dit soort dingen zeker niet bij de ontvanger neer leggen, dan nog eerder bij de boodschapper die rekening kan houden met hoe een posting opgevat zou kunnen worden.
BTW heb de topics die je noemt niet gelezen, bovenstaande is een algemeen verhaaltje, niet eens speciaal over jou Haha!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 09:17


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-02 09:22

*ROOS*!!!!!!!!!!!!!!!!!! Haha!
Laura en Prima schieten er midden in! Ja Prima, ik bedoelde jou! Vroeger kwam jij uit voor je mening en je kreeg daarvoor (in mijn ogen vaak ook onterecht) mensen die op je nek sprongen. Blijf gewoon jezelf man! Jouw mening deugt misschien niet altijd in de ogen van iedereen, maar ik deel jouw mening wel vaak! ik krijg alleen iets minder op mijn mieter dan jij omdat ik iets subtieler ben, dus iets handiger in het brengen van dingen die mensen niet altijd willen horen!
Overigens kun je niet vermijden dat je soms een aanvaring krijgt met een persoon. Maar ik til daar niet te zwaar aan. Blijf ook niet boos op de persoon in kwestie, raak hooguit wat op mijn hoede bij die persoon in het vervolg. En ook ik heb wel eens een reprimande gekregen van Bart, grinnik. Niet waar Bart?
Ik vind ook niet dat je altijd de schuld moet geven aan de boodschapper. De ontvanger draagt ook schuld door iets negatief te interpreteren. Negatief zijn is immers niet goed, dat krijg ik vaak zat te horen, dus dat weet ik nu onderhand wel.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 09:30

Dat 'ik leg meer gewicht bij de boodschapper' heeft vooral te maken met dingen als 'voorkomen is beter dan genezen' Haha!

Maar natuurlijk krijgt iemand die super aangebrand op een topic ook een boze PB. Maar als die persoon boos word op een reactie dan is de kans redelijk aanwezig dat meer mensen die reactie als 'over het randje' oppakken...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-02 09:33

Ja maar Bart, als je je woorden zoveel moet wegen, dan is het bokken niet echt leuk meer. En je kunt niet altijd dingen voorkomen, je kunt niet kijken in het hoofd van de anders. Sterker nog, je ziet het hoofd van een ander hier nog niet eens. Het bestaat gewoon niet dat mensen altijd eens zijn met elkaar, en ook kun je heftige discussies niet altijd vermijden. We zijn allemaal verschillende individuen, met andere ervaringen, andere gevoelens en gedachtes.

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 09:46

In principe heb je wel gelijk Desiree, maar als mensen zich gekwetst voelen nav uitspraken van andere bokkers is het bokken voor hen ook snel niet leuk meer.
Ik heb een aantal maanden geleden een aantal sneren van iemand gehad (niet van Prima overigens, die kan ik wel aan Knipoog ) die IMO geheel onterecht waren. Ik ben maar een poosje weggebleven, want ik had weinig zin om die persoon in andere topics tegen te komen.
Bij sommige uitspraken kan je op je vingers natellen dat die kwetsend zijn en daar moet je natuurlijk wel mee oppassen. Bokken moet leuk voor jou blijven, maar je gunt een ander toch ook een fijn gevoel bij het bokken (het klinkt een beetje zoetsappig, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel).

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 09:50

Hihi. Ik ben makkelijk te vleien merk ik. Zullen we eens een meeting organiseren voor alle 'relschopper' hier?
Ik blijf altijd mezelf. Mijn kracht is dat ik weet wie ik ben en weet wat ik wil. Behalve in mijn werk dan. Ik zal altijd mezelf zijn. Wil niet zeggen dat ik bijzonder zelfverzekerd ben, want ook ik kan onzeker zijn als het aankomt op interacties met andere mensen.

Mijn manier van discussieren. Ach ja, daar kan je over twisten. Maar mensen die erover vallen en zich laten kennen, die kunnen zich er niet overheen zetten en zich erboven zetten. Verteld ook genoeg over hun vind ik.
Maar een aantal conclusies kunnen we wel trekken van prima:
-Hij is namelijk rasictisch (haat negers enzo)
-Komt uit een superieur milieu; en hekelt derhalve ook andere soorten milieus die lager in de kaste staan.
-Is een vervent kattenhater
-Haat piercings en tattoo's per definitie en acht alles wat zich hiermee assicieerd beneden zijn stand en milieu.
- Wilt alleen een vrouw met grote borsten.
- Voelt zich verheven boven de Jan Salie waarbij hij veel mensen op hun geknakte zieltjes trapt welke grijs saai en monotoom zijn.
- Heeft als klap op de vuurpijl alle wijsheid in pacht.
- money is no issue; patsertje

Ik moet die gozer niet in het echt tegenkomen hoor.

Nee. Ik kan het in 1 woord samenvatten hoe ik wel ben! Ik ben: Flamboyant.

Dus bourgondisch, joui de vivre weinig geremd door enigerlij beperkende gedachtes, optimistisch en gedragen, een leven getekend door veel excessen waarin charismatische en karakerestieken eigenschappen mij gepassioneerd over vele opstakels des levens hebben geholpen. Kaf van de koren en onderscheidend. Geen Jan Salie dus.
Kortom, prima en heel zachtaardig.....
Laatst bijgewerkt door Prima op 17-10-02 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 09:54

Nee. Ik kan het in 1 woord samenvatten hoe ik ben. Ik ben Flamboyant.
Dus bourgondisch, joui de vivre weinig geremd door enigerlij beperkende gedachtes, optimistisch en gedragen, een leven getekend door veel excessen waarin charismatische en karakerestieken eigenschappen mij over vele opstakels des levens hebben geholpen. Kaf van de koren en onderscheidend. Geen Jan Salie dus.
Kortom, prima en heel zachtaardig.....[/quote]

Gelukkig lijdt Prima niet aan een minderwaardigheidscomplex.... Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-02 09:57

Ik ben in vele opzichten zoals jij Prima, (alleen niet zo optimistisch, daar ontbreekt het mij wel eens aan).

Lis, ik vind niet dat je je door mensen moet laten wegjagen hoor! Als er nu 1 bokker misselijk tegen je doet, is het toch niet zo dat de rest van bokt je ook niet mag? Ik zou het jammer vinden als iemand die ik hier geregeld aantref zich weg liet jagen door een bepaald persoon. DAt is bepaald geen verrijking voor het gezelschap hier.

Misschien moeten we inderdaad eens een meeting houden voor hele bokkige bokkers zoals ik, grinnik!

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 10:06

ja, ik kom ook. Denk dat er een aantal bij zijn, die in het echt een minder grote mond hebben (oa ik Haha! ).

Ik laat me ook niet wegjagen. Had gewoon niet zo'n zin meer om te bokken, vanwege dat incidentje. Daarbij kwamen nog meer factoren kijken, maar dat zal ik maar niet allemaal uit de doeken doen.

Prima; zucht.. Lips are sealed

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 10:13

Dan lijken we toch wel meer op elkaar dan we denken desiree. ook ik kan 'realistisch' denken en dat, samen met mijn romantische manier van denken/inslag, remt mij nogal eens in besluiten die ik nemen moet. Ik ben ook vaak pessimistisch, maar zie daar ook weer positieviteit in. Ben ook ooit eens depressief geweest en de sporen die het achter heeft gelaten in mij zullen voor mij altijd zichtbaar blijven.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-02 10:18

Lis, je bent niet de enige die hier te maken heeft met incidentjes! Ik krijg ook wel eens mensen op mijn dak die ik helemaal niets misdaan heb. MAar dan verschillen we gewoon van mening (destijds met C op het politieke forum) en dan kunnen die mensen hele rare conclusies trekken plotseling. Ik heb wel eens gemerkt dat als mensen je niet kunnen pakken op je woorden, dan gaan ze expres dingen fout interpreteren en dingen verdraaien en worden ze heel vals hoor.

Zal het komen door bepaalde dingen in het verleden Prima, dat mensen zo gepeperd kunnen worden in hun mening Prima? ik heb ook wat dingen gehad mijn jeugd, die mij depressief maakkten, slechte gezondheid moeder, gepest worden op school bijvoorbeeld en nog veel andere dingen. Nu tegenwoordig ben ik niet meer zo op mijn mondje gevallen en kan ik best vinnig uit de hoek komen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 10:49

Desiree schreef:
Maar dan verschillen we gewoon van mening (destijds met C op het politieke forum) en dan kunnen die mensen hele rare conclusies trekken plotseling. Ik heb wel eens gemerkt dat als mensen je niet kunnen pakken op je woorden, dan gaan ze expres dingen fout interpreteren en dingen verdraaien en worden ze heel vals hoor.

Zal het komen door bepaalde dingen in het verleden Prima, dat mensen zo gepeperd kunnen worden in hun mening Prima? ik heb ook wat dingen gehad mijn jeugd, die mij depressief maakkten, slechte gezondheid moeder, gepest worden op school bijvoorbeeld en nog veel andere dingen. Nu tegenwoordig ben ik niet meer zo op mijn mondje gevallen en kan ik best vinnig uit de hoek komen.


Amen amen amen.
ik werd ook gepest, 15 jaar met een alcohollist samengewoont en later gestorven (stiefvader) en tot overmaat van ramp pas laat een beetje in de markt gekomen wat betreft vrouwen die mij leuk vinden. (oja en nog maar 1 teelbal ook!! Knipoog ).

Citaat:
Ik heb wel eens gemerkt dat als mensen je niet kunnen pakken op je woorden, dan gaan ze expres dingen fout interpreteren en dingen verdraaien
.

Hehehehe. Ach ja, laat ze toch lekker. Da's mijn conclusie nou ook. Kan vele voorbeelden noemen, zoals laats in dat claus is dood topic.

germie

Berichten: 25958
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 10:56

Ik heb ook duidelijk een eigen mening, en gelukkig nog vaak gelijk ook Haha! Schijnheilig
Niet alleen op paardengebied hoor, daar is voor mij nu even wat rustiger, maar skien e.d. staat weer vol discussies (open forum van ski.pagina.nl).

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 11:06

Voor je eigen mening uitkomen is naar mijn idee nooit verkeerd, je kan het alleen wel op een verkeerde manier brengen.

Ik denk ook dat het voor het forum niet slecht is. Wat heb je eraan als iedereen alleen maar ja en amen zegt? Vooral in topics waarin een advies/mening wordt gevraagd, erger ik me dood als mensen eigenlijk alleen maar goede reacties willen horen. Je bent dan een bemoeial, een opschepper etc etc. Die mensen zouden eigenlijk een note onder hun naam moeten hebben ‘ik kan niet tegen kritiek, graag alleen leuke reacties’. Maar zou Bokt dan nog leuk zijn?

Ik heb alleen soms wel het idee dat sommige mensen zich een beetje TE graag profileren en het imago van ‘relschopper’ wel heel erg leuk vinden. Dat er al bij voorbaat al gekeken wordt hoe er tegen de reacties ingegaan kan worden, ook al ben je het eigenlijk stiekum wel een beetje met de anderen eens ..

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 11:21

A dat laatste geldt gelukkig niet voor mij, hoewel ik wel vaak voeginsbodem zie voor markante reakties. Maar het erom doen, 90% van de keren niet iig.
Laatst bijgewerkt door Prima op 17-10-02 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-02 11:24

Ha prima, je bedoelt dat je een laatbloeier bent? ben ik ook, ik denk dat je zelfvertrouwen een deuk heeft gehad en dat je tijd nodig hebt om dat weer op te vijzelen. En daarna pas kun je in trek komen.
Ik zie ook wel eens voeding om flink op te reageren. het valt me dan niet altijd mee om subtiel te blijven en moet wel eens een paar keer herschrijven in mijn antwoord.
Wat puma zegt is trouwens ook waar: o wee als je niet zegt wat ze willlen dat je zegt.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 11:46

Maar, Desiree, het beste is om daar boven te staan. Want het is ook een tentoonspreiding van een soort verbitterdheid. Als je truly happy bent dan sta je erboven en benader je de dingen op een positieve manier, hoe negatief de'voedingsbodems zijn. Maar ja, zo ver ben ik nog niet en ik wil niet overkomen alsof ik Jezus ben. Hoewel ik altijd wel de goddelijke waarheid verkondig.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 20:24

Als je mij bedoelt Desiree, pb me dan maar even, want om de een of andere reden voel ik me aangesproken. Ik ben wel een tijdje behoorlijk fel geweest op bokt. En dat is nu ook wel minder... Maar dat komt meer omdat ik er gewoon een beetje uitgeweest ben de laatste tijd, ik was er niet helemaal bij zeg maar. Ik zal nog steeds wel voor mijn mening uitkomen hoor, wees maar niet bang! Ik zal ook echt niet mijn mond houden omdat andere bokkers mijn kritiek niet leuk vinden, ik blijf van mening dat als je dat vind je niet moet deelnemen aan een forum!

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 21:03

ha ha ,,negatieve vibraties ,,dat is een goeie .Die houwen we er in .