wat ik signaleer

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

wat ik signaleer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 13:34

Is dat sommige mensen hier op bokt hun mond niet meer open doen. Zij maakten altijd lekker van die gepeperde opmerkingen maar tegenwoordig spreken ze zich nergens meer echt over uit en houden ze zich op de vlakte. Ik vind dat jammer. Misschien moeten ze zich er niets van aantrekken dat je nu eenmaal figuren hebt die ergens graag bovenop springen om je de les te lezen.

De hond is de betere mens



Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 13:57

Ik zou wel namen willen noemen maar ik ben bang dat ik me dan een hoop boosheid op de hals haal. Maar als je nu eigenlijk eens goed oplet. moet het jullie ook opvallen. mensen die vroeger best prominent aanwezig konden zijn hier op bokt (een beetje op de manier zoals ik dat kan doen met mijn felle uithalen) houden zich stil. Ze kregen geregeld kwaaie reacties van sommigen op hun dak, en nu zijn ze plotseling gematigd of helemaal stil in topics waarin ik juist hun mening had verwacht. Als ik me alles aantrok van mensen die me op de nek springen omdat ik iets heb gezegd dat ze niet bevalt, zou ik nu ook stiller zijn.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 14:39

Sja, misschien vallen sommige figuren hier jullie minder op dan mij. Ik pak dingen ook niet zo snel persoonlijk op en ik denk dat meer mensen dat niet moeten doen. DAarbij is het zo, stel dat ik iemand zou afvallen op een bepaald vlak, hoeft die persoon niet gelijk te denken dat ik hem/haar niet mag. Zo werkt dat niet bij mij. Je kunt toch nooit iemand perfect en alleen maar aardig vinden?
maar ik vind het gewoon jammer dat sommige mensen zich af laten schrikken. Je mag vind ik gerust iets zeggen en natuurlijk uitleggen waarom als dat gevraagd wordt. Ik vind best dat elke mening gezegd mag worden, mits goed onderbouwd. Ook al wil het niet door iedereen gehoord worden.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 14:49

Dat is wel zo karin maar ik probeer mensen zo op een indirecte wijze aan te spreken. Zo ben ik niet persoonlijk bezig, snap je? Ik bedoel het ook niet als een verwijt hoor.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 15:06

BartVB schreef:
"
Mensen voelen zich snel aangevallen, vooral omdat ze de ander niet, of ten dele kennen en ook omdat ze niet aan jouw gezicht/uitdrukkingen zien of jij iets nou schrijft met een glimlach of toegeknepen ogen }> Haha!

WEet ik maar moet dat aangevallen voelen nu verweten worden aan de boodschapper of aan de ontvanger? overigens, die smilies helpen wel!
maar tot mijn schande moet ik bekennen dat het me pas sinds kort lukt om ze te gebruiken en ze toe te passen.
Hm, nu de rest nog.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-02 08:22

*ROOS*!!!!!!!!!!!!!!!!!! Haha!
Laura en Prima schieten er midden in! Ja Prima, ik bedoelde jou! Vroeger kwam jij uit voor je mening en je kreeg daarvoor (in mijn ogen vaak ook onterecht) mensen die op je nek sprongen. Blijf gewoon jezelf man! Jouw mening deugt misschien niet altijd in de ogen van iedereen, maar ik deel jouw mening wel vaak! ik krijg alleen iets minder op mijn mieter dan jij omdat ik iets subtieler ben, dus iets handiger in het brengen van dingen die mensen niet altijd willen horen!
Overigens kun je niet vermijden dat je soms een aanvaring krijgt met een persoon. Maar ik til daar niet te zwaar aan. Blijf ook niet boos op de persoon in kwestie, raak hooguit wat op mijn hoede bij die persoon in het vervolg. En ook ik heb wel eens een reprimande gekregen van Bart, grinnik. Niet waar Bart?
Ik vind ook niet dat je altijd de schuld moet geven aan de boodschapper. De ontvanger draagt ook schuld door iets negatief te interpreteren. Negatief zijn is immers niet goed, dat krijg ik vaak zat te horen, dus dat weet ik nu onderhand wel.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-02 08:33

Ja maar Bart, als je je woorden zoveel moet wegen, dan is het bokken niet echt leuk meer. En je kunt niet altijd dingen voorkomen, je kunt niet kijken in het hoofd van de anders. Sterker nog, je ziet het hoofd van een ander hier nog niet eens. Het bestaat gewoon niet dat mensen altijd eens zijn met elkaar, en ook kun je heftige discussies niet altijd vermijden. We zijn allemaal verschillende individuen, met andere ervaringen, andere gevoelens en gedachtes.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-02 08:57

Ik ben in vele opzichten zoals jij Prima, (alleen niet zo optimistisch, daar ontbreekt het mij wel eens aan).

Lis, ik vind niet dat je je door mensen moet laten wegjagen hoor! Als er nu 1 bokker misselijk tegen je doet, is het toch niet zo dat de rest van bokt je ook niet mag? Ik zou het jammer vinden als iemand die ik hier geregeld aantref zich weg liet jagen door een bepaald persoon. DAt is bepaald geen verrijking voor het gezelschap hier.

Misschien moeten we inderdaad eens een meeting houden voor hele bokkige bokkers zoals ik, grinnik!

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-02 09:18

Lis, je bent niet de enige die hier te maken heeft met incidentjes! Ik krijg ook wel eens mensen op mijn dak die ik helemaal niets misdaan heb. MAar dan verschillen we gewoon van mening (destijds met C op het politieke forum) en dan kunnen die mensen hele rare conclusies trekken plotseling. Ik heb wel eens gemerkt dat als mensen je niet kunnen pakken op je woorden, dan gaan ze expres dingen fout interpreteren en dingen verdraaien en worden ze heel vals hoor.

Zal het komen door bepaalde dingen in het verleden Prima, dat mensen zo gepeperd kunnen worden in hun mening Prima? ik heb ook wat dingen gehad mijn jeugd, die mij depressief maakkten, slechte gezondheid moeder, gepest worden op school bijvoorbeeld en nog veel andere dingen. Nu tegenwoordig ben ik niet meer zo op mijn mondje gevallen en kan ik best vinnig uit de hoek komen.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-02 10:24

Ha prima, je bedoelt dat je een laatbloeier bent? ben ik ook, ik denk dat je zelfvertrouwen een deuk heeft gehad en dat je tijd nodig hebt om dat weer op te vijzelen. En daarna pas kun je in trek komen.
Ik zie ook wel eens voeding om flink op te reageren. het valt me dan niet altijd mee om subtiel te blijven en moet wel eens een paar keer herschrijven in mijn antwoord.
Wat puma zegt is trouwens ook waar: o wee als je niet zegt wat ze willlen dat je zegt.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-02 12:14

Je weet het nooit met mensen Prima, ze kunnen net altijd anders reageren dan je verwacht. Daarom toch maar effe voorzichtig geweest met het noemen van namen.
Pniekepnak is ook zo'n malse directe, grinnik! Ik vind dat je dingen gerust bij de naam mag noemen hoor, maar inderdaad wel kunnen motiveren. anders snappen mensen er niets van.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blue_flower, ComscoreBot, Domi_94, Eefje_Sammy, Laura1982, Melzazu, Milando, Naboo, noviceh, Rosalie_91, Sigge, Tajmahal, Traiectum, WithinYuuri, xPabloBokt, xPearl en 55 bezoekers