Inbraak op kantoor

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Inbraak op kantoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 09:27

Pffff….. nou… lekker begin van de werkweek. Om kwart over 8 kom ik het kantoorgebouw in van mijn werk en zie dat zo’n beetje elk kantoor overhoop is gehaald. Tja… ingebroken De politie was al aanwezig en regelde de aangifte en over een paar minuten komt de technische recherche langs om sporen op te nemen. Nou… die zullen ze vast wel vinden. Dat stelletje criminelen hebben zelfs de tijd genomen om een fles wijn open te trekken van een collega van me. Een gedeelte daarvan is over de vloer gegaan. Naar alle waarschijnlijkheid heeft één van die gasten door de wijn gelopen want er staat een beste schoenafdruk op de drempel (hmmm… de Cherlock Holmes komt in mij los Haha! ).

Die lui wisten echt waar ze naar moesten zoeken. Alleen de allerduurste apparatuur is meegenomen zoals een duur plasmascherm en een supersnelle pc. Tsss… ze hebben mijn pc (pentium 3) laten staan. dat was blijkbaar niet goed genoeg Boos!


Toch een heel raar gevoel hoor, om zo je dag te beginnen. Het is niet alleen een inbraak in je kantoor, maar ook een inbraak in je hele gevoel van veiligheid… Scheve mond

Maar ach… we gaan gewoon verder met waar we gebleven waren vrijdag en gaan langzaamaan aan het werk. Ik ga denk ik zo maar even kijken of ik de technische recherche op die voetstap kan wijzen Haha!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 10:04

Nou Sherlock B) , da's inderdaad geen al te best begin van de maandagochtend. Wij hebben thuis ooit een inbreker gehad terwijl wij gewoon zaten te eten. We zagen dat er iemand in de keuken was geweest, omdat er ineens afdrukken maat 46 op de keukenvloer stonden (het regende). Het gaf toen echt een heel akelig gevoel dat er iemand ons domein was binnengekomen.

Wel jammer dat ze jouw antieke pentium 3 niet hebben buitgemaakt! Haha!

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 10:26

hmm en dat in het buitenland Knipoog
he maar toch beetje zonde dat ze jouw computer niet meegenomen hebben (was een mooi excuus geweest voor een super snelle nieuwe bak }) )
he maar sterkte met het gevoel van onveiligheid.
kus

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 10:31

Ook goedemorgen zeg! Dat is niet leuk. Sterkte he met alles opruimen Knipoog

Tamara

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 10:42

Gut, wat een ellende.. Boos! En wat brutaal dat ze een fles wijn hebben opengemaakt! Boos! Hoe kan dat nou? Is het alarm uitgeschakeld? Verward

Hmm.. Gelukkig dat hier eigenlijk 24 uur per dag mensen aanwezig zijn.. Hier proberen ze het geneens..

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 10:46

Lekker is dat idd, dat hadden wij ook toen er hier in huis ingebroken was. Je voelt je echt een paar daagjes niet zo safe.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 10:54

Jeetje dat is schrikken! Bij ons kan zoiets ook niet omdat hier 24/7 bodyguards aanwezig zijn! Haha!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 10:59

It wasn't me Haha!

Ik heb ook zoiets jaren geleden meegemaakt. Toen werd het hele personeel ondervraagd omdat iemand MET een toegangspas het pand binnen was gekomen en zelfs de code van de alarminstallatie eraf wist te halen... heel bizar... zij wisten toen ook exact waar ze naar moesten zoeken.
Nou sterkte Maarten!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 11:01

das ook lekker binnenkomen op maandagmorgen.... Hoe halen die mensen het toch in hun hoofd om ergens in te gaan breken??

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 11:30

Heeft mijn pa ook ooit meegemaakt. Komt ie op zijn kantoor, van alles vernield. Ze waren pissig dat er niets te halen viel (hij bewaart daar geen geld of waardevolle spullen). Nu heeft hij van die antieke bureaus met leer belegd, hadden ze over dat leer een blikje cola gegooid en een briefje neergelegd met de woorden "de volgende keer pakken we je,
L U L". Ze hebben die lui overigens wel gepakt en voor dat briefje krijgen ze extra.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 11:54

Wat zijn er toch een zielige mensen op de wereld... Tsk, balen hoor, Maarten. Succes met opruimen. Kan me trouwens erg goed voorstellen dat je je in je gevoel van veiligheid aangetast voelt. Hoop het in ieder geval nooit mee te maken...

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 12:23

nou een voet af druk kan je toch al heel veel mee. maar ja helaas geen nieuwe pc

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 21:35

Tja, helaas ken ik dat gevoel... Bij ons is er een paar keer ingebroken op het werk. 1 maal hebben de mensen zich in laten sluiten en alle bewegingsmelders afgeplakt.
Pas geleden nog is het LCD-scherm van mijn overbuur-collega gejat. Hij werkt maar 3 dagen in de week en mijn eerste reaktie was: och iemand had een scherm nodig. Komt wel weer boven water als mijn collega er weer is. Komt mijn collega 2 dagen later: Huh, waar is mijn scherm? Oh, had niemand die geleend dan? Sh*t dan is hij dus gejat! Dan sta je dus raar te kijken.......

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 21:56

Bekijk het van de andere kant! Er zijn toch mensen die jullie kantoor belangrijk genoeg vinden om er eens ff langs te gaan en er een gezellige boel van te maken! Jullie hebben gewoon onbekende kennissen, wie weet zijn t wel stille aanbidders Knipoog

Maar t blijft Kortom Uitermate Teleurstellend (de eerste letter van ieder woord vormen samen een woord, stuur dit woord op naar mij als PB en je maakt kans op een geheel onverzorgde voetreis naar Rome!)

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 22:01

Het was gewoon zo opvallend... die lui wisten precies wat ze moesten hebben. Zo had een collega van mij ontzettend dure software. Die was meegenomen, maar een programma van enkele 100'en euro's bleef liggen... Verward

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 22:06

Hee, ik lees je topic nou pas! Dat is idd schrikken! Brr.. het idee alleen al dat er iemand heeft rondgelopen in jullie pand die daar niets te zoeken had. Scheve mond

Bij ons op het werk is het ook al een paar keer gebeurd: flatscreen bij de receptie gejat, een Mac van onze afdeling (daar zit je dan op vrijdagochtend zonder raam) en in de vergaderzaal is zelfs ooit een beamer van het plafond geschroefd midden in de nacht. Verward

Dat mensen daar nou een kick van krijgen, echt onvoorstelbaar.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 22:38

Jeetje das niet leuk.
Ik snap het ook niet dat mensen gaan inbreken en van alles stelen daar kan ik echt niet bij. Je hoort gewoon met je tengels van andermans spullen af te blijven

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 10:57

Vanmorgen is er weer ingebroken bij Maarten op kantoor.. Ik weet niet of ze nu zijn pc mee hebben genomen, maar ik heb hem nog niet per e-mail gehoord..

Hij wilde wel een nieuwe pc, dus.. *LOL* Maar toch is het niet leuk!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 11:29

Ik had vanmorgen een sms-je van hem waarin hij vertelde dat nu alle pc's waren meegenomen. Boos!

Echt ongelofelijk. Scheve mond

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-02 11:45

Nou… zoals jullie hebben gelezen is er vannacht weer ingebroken. Ik en mijn collega (we carpoolen Haha! ) kwamen aanrijden en zagen weer politie staan. Oom agent kwam naar buiten en zei tegen me “vandaag ga je een rustig dagje krijgen”… Sjit… nee hè! Yepz… weer ingebroken en dit keer hebben ze alle pc’s opengehaald (en dus ook die van mij) en alle belangrijke zaken eruit gehaald (processoren, moederborden, geluidskaarten, geheugen en harddisks…). Gelukkig heb ik mijn gegevens opgeslagen op de algemene schijf dus ik heb al mijn bestanden nog * pfieuw *.

Wat een ontzettend rotgevoel was dat vanmorgen toen ik mijn kantoor binnenkwam en ik zag die ravage van apparatuur op mijn buro liggen Scheve mond

Tsss… wat zijn er toch een hoop schoften in de wereld Boos!

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 11:48

Maarten schreef:
Nou… zoals jullie hebben gelezen is er vannacht weer ingebroken. Ik en mijn collega (we carpoolen Haha! ) kwamen aanrijden en zagen weer politie staan. Oom agent kwam naar buiten en zei tegen me “vandaag ga je een rustig dagje krijgen”… Sjit… nee hè! Yepz… weer ingebroken en dit keer hebben ze alle pc’s opengehaald (en dus ook die van mij) en alle belangrijke zaken eruit gehaald (processoren, moederborden, geluidskaarten, geheugen en harddisks…). Gelukkig heb ik mijn gegevens opgeslagen op de algemene schijf dus ik heb al mijn bestanden nog * pfieuw *.

Wat een ontzettend rotgevoel was dat vanmorgen toen ik mijn kantoor binnenkwam en ik zag die ravage van apparatuur op mijn buro liggen Scheve mond

Tsss… wat zijn er toch een hoop schoften in de wereld Boos!


Hoe kan dat nou? Hebben ze geen alarm in dat gebouw ofzo? Ik bedoel, als ze op hun gemak alles eruit hebben kunnen schroeven, dan hebben ze toch een hoop tijd gehad om het te doen.. Scheve mond

Raar trouwens dat ze alleen onderdelen meenemen en niet hele computers.. Scheve mond

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 12:15

Jeetje joh, leeggehaald nog wel! Dat kost tijd... Ging het alarm wel af? Dit is zo te horen geen snelkraak geweest, die lui hebben er echt de tijd voor genomen. Het is toch niet te geloven...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 12:18

Zoooooo wat brutaal. Gewoon nog een keer terugkomen...
Ze hebben inderdaad beide keren geen haast gehad.
De eerste keer fijn een flesje wijn opentrekken en de tweede keer doodleuk zitten sleutelen aan een pc tot je de benodigde onderdelen hebt Scheve mond

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 14:10

De daders moeten zich toch wel heel erg veilig hebben gevoeld.
De éne dag het eea weghalen onder het genot van een flesje wijn, de andere dag op hun dooie gemakkie de pc's openslopen en de onderdelen eruit halen die ze nodig hebben.
De plaats van inbraak lijkt mij toch niet de meest veilige en ontspannen plaats om zulks te doen.

Dan vraag ik mij af, welke condities zijn er om zo'n gevoel van veiligheid te verkrijgen?