solliciteren: leeftijdsindicatie??????

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

solliciteren: leeftijdsindicatie??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 07:51

Goed, ik kwam dus een vacature tegen voor een leidinggevende functie die mij wel wat lijkt. Tuurlijk voldoe ik niet voor 100% aan de gestelde eisen (wel 90%), maar ik ben natuurlijk goed genoeg om alles te leren zonder dat het me veel tijd kost Schijnheilig Haha!
Maar er is 1 probleempje: leeftijdsindicatie 30-35
En ik ben zelf 24. Wat denken jullie? Zou ik nu totaal geen kans hebben, of zou het niet uitmaken en heb ik ook gewoon een kans.
Het gaat om een (inter)nationaal georienteerde baan waar leidinggeven, standpunten naar buiten toe brengen, beslissingen nemen, e.d. belangrijk is. Zelf heb ik het idee dat leeftijd hier niet toe doet.
Zelf heb ik altijd zoiets van: nooit geschoten is altijd mis, maar ik heb eigenlijk geen zin om er tijd in te steken als ik eigenlijk voor 90% al weet dat het toch niet doorgaat.
Snappen jullie m'n twijfels?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 07:58

leeftijd kan er wel toe doen in een leidingevende functie. aan de andere kant, een babbeltje kan je altijd met ze maken.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 08:40

Ik zou het gewoon proberen. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 08:53

Eerlijk gezegd is het in een leidinggevende functie wel belangrijk om levenservaring etc te hebben. Aan de andere kant zeg ik altijd (ben zelf 26) dat er mensen zijn die pas op hun 26e afstuderen terwijl ik al op mijn 22e ben afgestudeerd.

De kans is groter dat het je niet lukt, maar gewoon proberen.

Het ligt ook aan de mensen waaraan je moet leidinggeven. Het zorgt soms voor onrust wanneer er een jonkie boven hen komt te staan. Sommige bedrijven vermijden dat liever.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 09:50

Wat vast ook mee telt is wat voor uitstraling je hebt. Ik heb een vriendin van 33 jaar, zij wordt altijd 24 geschat... Andersom is natuurlijk ook mogelijk. Ik zou zeggen, probeer het. Wie weet ben je precies wat ze zoeken en maakt het leeftijdsverschil dan niet uit. (Positief denken Knipoog )

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 10:01

Altijd proberen.
Wie niet waagt wie niet wint.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 10:53

Wat voor een baan is het?

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 11:11

beleidsmedewerker

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 11:16

Je kunt natuurlijk altijd solliciteren op die baan maar zeker als je geen ervaring in een leidinggevende positie hebt zal je leeftijd snel een reden zijn om je af te wijzen. Maar als je ze kunt overtuigen dat je op gesprek mag komen dan kun je laten zien wat je in huis hebt. Haha!
In elk geval proberen veel succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 14:02

Gewoon solliciteren en er meteen bij vermelden dat je bereid bent om een assesment te doen, dan geef je zelf meteen aan dat je hier al over nagedacht hebt.

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 14:56

Bij mijn baan was de leeftijdsindicatie 25-30 jaar, ik was 22 toen ik de baan kreeg. Als je verder wel aan de 'eisen' voldoet, iig proberen. Lukt het niet, dan is het jammer.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 15:31

gewoon proberen hoor!
de leeftijdsindicatie kan natuurlijk verschillende redenen hebben:
het kan gaan om leeftijd van de mensen waarover je leiding zult hebben, maar het kan ook gaan om het feit dat ze een verantwoordelijk iemand zoeken.

Gewoon proberen, je komt er vanzelf wel achter tijdens een eventueel gesprek!

Overigens is de tip van Sonja ook een goeie (ze kon er wel ervaring mee hebben Knipoog )