Probleem met afspelen video's op Winamp-player....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Probleem met afspelen video's op Winamp-player....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-02 19:45

Ik heb sinds een paar dagen Winamp-player.
Toen ik een videofile op de Player af wilde spelen, bleek dat alle video's op zijn kop worden afgespeeld.

Na wat zoekwerk las ik ergens dat ik dan de nieuwe DivX -bundel moest downloaden. Dat heb ik gedaan, ik heb zelfs 2 bundels gedownload ( DivX502Bundle en DivXPro502GAINBundle ).

De video's worden echter nog steeds op hun kop afgespeeld en mijn broer is nu vrij boos en eist dat ik de boel weer in orde maak.
Op Bokt zitten veel mensen die erg veel van computers afweten, dus ik vraag het hier;

Iemand enig idee wat ik fout doe ?
Moet ik nog iets downloaden ofzo Verward ?

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 20:22

Gaat het alleen in WinAMP fout of overal?

Vind het zelf overigens beetje jammer dat ze nu ook videospul in WinAMP hebben geduwd, maar goed Haha!

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-02 20:27

In mediaplayer schijn ik de boel niet meer te kunnen afspelen , dat is nu allemaal Winamp geworden.
Sommige video's kan ik nu normaal afspelen ( dat wil zeggen een tiende deel van de video's ).
Ik heb de DivX502Bundle van mijn schijf verwijderd.

Dat is alles wat ik erover kan zeggen.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 20:36

En als je mediaplayer opstart en daar een video opent?

c:\program files\media player\mplayer2.exe ofzoiets.

Of ga naar 'Run...' in het statmenu en type daar:
mplayer2.exe
of
mplayer.exe
en kijk eens wat er gebeurd Haha!

Overigens kan je zonder dat DivX verhaal bijna niets afspelen. Probleem zit in WinAmp, niet in het DivX verhaal..

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-02 21:08

BartVB schreef:
En als je mediaplayer opstart en daar een video opent?

c:\program files\media player\mplayer2.exe ofzoiets.

Overigens kan je zonder dat DivX verhaal bijna niets afspelen. Probleem zit in WinAmp, niet in het DivX verhaal..


Heb ik gedaan.
In plaats van ' Run ' heb ik het via ' Uitvoeren ' gedaan ( Da's volgens mij hetzelfde , iig Run kon ik niet vinden).
Het schermpje word opgestard, maar ik kan niets starten of stoppen ( De knoppen zijn , zeg maar , ' niet actief ' ).

Defje

Berichten: 39
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 21:42

Je hebt hier misschien niks aan, maar het lost wel een hoop andere afspeel problemen op. Download en installeer de codec bundel op de link hieronder. Sindsdien heb ik zelf in elk geval geen problemen meer. (mocht hij bij het downloaden een foutmelding geven, probeer het even later nog een keer, soms lukt het dan wel)

http://www.btinternet.com/~nimosiro/

Voor de leken, filmpjes zijn vaak een soort van gecodeerd, om ze af te spelen heb je een boelveel "codecs" (deze decoderen de boel). In dit codec pack zitten alle veel voorkomende codecs.
Een keertje installeren, en al je afspeelprogramma's maken er vanzelf gebruik van.