pijnlijke teen....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

pijnlijke teen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-02 13:40

Eigenlijk al jaren heb ik mijn teennagels te kort geknipt. Hierdoor groeide de puntjes van de nagel van mijn grote teen altijd mijn vel in. Op zich niet erg, als ik het maar bijhield, en steeds die puntjes afknipte, was er niks aan de hand.
Nu echter doet het gewoon echt zeer, als ik mijn teen stoot, ga ik half door de grond.
Heb gister weer dat puntje afgeknipt, en toen wat sterilon in het hoekje gedaan, hier voelde ik helemaal niks van, dus het is niet open. Maar het is waardeloos iritant!
Wat kan ik hier mee?

bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 14:15

ik heb dit ook heel vaak gehad... ben hier 2x voor naar de dokter geweest maar dat helpt bij mij echt niets.
ik denk dat je het beste kunt proberen die puntjes te laten groeien, anders blijf je er last van houden, en loop je het risico dat het vreselijk gaat ontsteken. het is wel even doorbijten, maar als je er voor zorgt dat die puntjes niet te veel in je vel gaat steken, door ze elke dag er een beetje onderweg te peuteren zeg maar... ik denk dat je teentje dan over een poosje weer stukken beter voelt!

groetjes ragna

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 11:28

jees ga naar de dokter en snel, laat er iets aan doen!! want ik zit nu met een teen twee keer zo groot als dat ie hoort te zijn!! en paars is ie ook... als ik hem stoot gaat mijn verstand er bijna uit!! Dus nou moet ik naar het ziekenhuis... bleeh. Maar ik weet toevallig dat zoals jij het nu hebt het ook kan dat je naar de pedicure gaat, en die hebben een soort veertje die ze onder je nagel zetten en die tilt de nagel dan over het vlees heen zodat ie niet ingroeid, das een super oplossing..

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 14:36

Ff langs de dokter gaan Stef.
Hij kan je misschien vertellen wat je het beste kan doen en misschien is er wel iets speciaals voor??

Succes

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 15:07

Ik heb het ook, ik zou ook weleens willen weten wat ik eraan kan doen. Ik vijl nu steeds de puntjes weg want als ik het knip groeit het net zo hard weer terug in mijn hoekjes (auw)

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 17:04

of ga even langs de pedicure

maartjeN
Berichten: 16
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: koningsbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 19:30

wigexcisie laten doen bij de chirurg , enne als het heeeeeeeeel erg is kan je altijd nog amputeren Lachen

succes Maartje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 19:33

Ik heb ook eens zo'n ingegroeide nagel gehad.
Deze hebben ze er toen aan de zijkant helemaal afgehaald, incl. de wortel.
Dus daar groeit nu niets meer Lachen

maartjeN
Berichten: 16
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: koningsbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 19:38

yep das een wigexcisie. Is de beste, en mooiste oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 19:42

ow, weet ik ook weer dat ik dat gehad heb *LOL*
Als je het over een minuut weer vraagt, weet ik de naam echt niet meer Lachen

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 19:53

heeyz klinkt bekend voor
ik heb het elke keer
heb er geen last van
behalve als ik eens vergeet die puntjes af te knippen dan zak ik ook door de grond van de pijn als ik mijn teen stoot
ja goede ideen
zal eens kijken of ik er iets aan kan laten doen
want je word er echt Boos! van

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 00:25

Volgens mij kan een pedicure daar best iets aan doen, bij Marc, mijn man, doet ze een soort touwtjes onder de zijkanten van de grote tenen, dan kan die nagel niet ingroeien. Gewoon laten zitten tot de volgende pedicurebeurt, meestal zo na 8 weken. Misschien als je dat een tijdje volhoudt, dat je weer normale tenen krijgt. Bij Marc blijft ze die touwtjes er uit voorzorg onder doen, maar ik kan me voorstellen, als het voldoende heeft kunnen groeien, dat het voor jou maar tijdelijk nodig is. Succes ermee, het lijkt me inderdaad een pijnlijke zaak zo!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 01:40

Stef ga naar een goede pedicure, zolang de teennagel nog niet echt ingegroeid is hoeft de dokter er nog niks aan te doen.
Je kan ook proberen tijdelijk onder de puntjes een watje oid te proppen en op die manier de nagel wat te laten groeien, daarna voortaan recht afknippen!