Een plaats die speciaal voor je is

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Een plaats die speciaal voor je is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-02 22:12

Heb voor woensdag (jaja, ik begin een keer op tijd Knipoog) een opdracht voor Environmental Psychology. De opdracht is op zich redelijk eenvoudig:

"Ask five friends independently to describe a place that is special to them"

En die omschrijvingen moeten dan (een beetje) geanalyseerd worden, welke themas komen terug, wat wordt er beschreven, wat is belangrijk, dat soort dingen.

Maar goed. Om die opdracht te kunnen maken heb ik dus minimaal 5 omschrijvingen nodig van plaatsen die belangrijk zijn voor mensen. Dus een verhaaltje met wat die plaats is en waarom juist deze plaats belangrijk voor je is.

Je zou me echt een enorm plezier doen als je me een dergelijke omschrijving zou willen emailen of PB-en (want het moet onafhankelijk van elkaar). Als ik klaar ben met de opdracht wil ik deze omschrijvingen ook wel even naar dit topic copy/pasten voor de rest van Bokt, als je dat wilt iig, geef dat even aan in je email..

Iig alvast ontzettend bedankt!
Help deze arme student aan een paar studiepunten Haha!

Thanks!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 08:44

Gut Bart, huiswerkvragen mogen toch niet op BOKT? Schijnheilig

Maarreeeh, je kijgt straks wel een pbtej van me Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 09:36

Ik pb je ook, kijken of je er wat aan hebt.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 09:38

Ik zal je ook even PB-en. Misschien heb je er wat aan!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 12:28

nou ik dan. mijn plaats zou zijn.een rustige plaats. op de veluwe of in mexico aan een rustig strand.
Ik kan daar kijken naar mijn knollies die rustig grazen. Om mij heen (op de veluwe) is veel bos. het is zo stil dat je de natuur kunt horen. Zo mooi de vogeldjes het ruizen van de bomen.
Alle ruimte en rust voor mijn paardjes en en mij.
Daar zou ik me gelukkig kunnen voelen. Met een zonnetje op mijn rug kan ik mijn paardjes bestuderen.

Mexico
Ik zit op het strand voor mijn huis. Ik hoor de zee. Achter mijn huis is een groote weide met paarden. Af en toe hoor ik ze.
De zon is heet, dus is er een groot overdekt stuk voor ze.
Ik kijk over de zee uit en zie een groep dolfijnen naderen. Ze spring boven de zeespiegel uit en hebben lol. Heerlijk om zo vrij te kunnen zijn. Ik hoor hun geluiden. Iets wat mij altijd vrolijk stemd. Ik pak mijn snorkel set om de geluiden beter te kunnen horen.
Dit zou ook een plek zijn waar ik me thuis zou voelen.

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 12:34

Een plaats die speciaal voor mij is.. Pfft..

Als ik echt wil nadenken en rust wil, dan pak ik mijn auto en rij ik naar het strand. Dan ga ik in de duinen zitten overpeinzen hoe ik dingen kan oplossen of ik ga een stuk lopen en alles uit mijn hoofd laten waaien.

Ook vind ik het fijn om bij een willekeurig paard in de box te zitten. Als het paard lekker hooi aan het eten is kan me dat zoveel rust geven.

Ik weet niet of je er wat aan hebt, anders voor meer details moet je maar ff pben! Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 12:42

Ja idd, de box van Jurga is mijn schuilplaats... daarin ben ik altijd thuis, in welke bui ik ook ben. Vooral Jurga geeft me rust, het alleen maar naar haar kijken is voldoende.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 10:18

phoenix4ever schreef:
nou ik dan. mijn plaats zou zijn.een rustige plaats. op de veluwe of in mexico aan een rustig strand.


Volgens mij vroeg Bart om het hem te pb-en, zodat de anderen het (nog) niet kunnen lezen. Anders is het niet meer onafhankelijk van elkaar! Knipoog

Maar uhm, heb je al je beschrijvingen al? Anders wil ik de mijne ook wel geven, hoor.