Help! Opgezette lymfeklieren in mijn nek, wat kan het zijn?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Help! Opgezette lymfeklieren in mijn nek, wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-05 08:04

Sinds een week of 2 voel ik al een bobbel in mijn nek ( dus niet mijn kaakklieren, maar klieren in nek ruim 10cm onder mijn oor). Sinds deze week is hij plotseling nog dikker geworden en ook aan de andere kant op dezelfde plek zit nu een bobbel. Ik vermoed dat het mijn lymfeklieren zijn, maar ik heb nergens verder klachten van een infectie. Op deze plek heb ik ook nog nooit eerder opgezette klieren gehad. Als ik het internet erop nalees wordt ik niet vrolijk....de engste dingen lees je dan....Morgen ga ik langs de huisarts, maar ik wilde graag weten of er mensen zijn die ook zo'n ervaring hebben. Wat zou het nog meer kunnen zijn behalve een infectie?


Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Re: Help! Opgezette lymfeklieren in mijn nek, wat kan het zi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-05 08:40

Precies, dat is dus waar ik zo bang voor ben....

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Re: Help! Opgezette lymfeklieren in mijn nek, wat kan het zi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-05 15:46

Nee dat is zo; het enige wat mij zorgen baart is dat ik helemaal geen tekenen van infectie heb op dit moment en mijn klieren wel dik zijn. Ik ben niet verkouden/ heb geen griep. Ook geen wondjes ofzo. Het zijn ook niet de klieren in de hals vlak onder mijn kin, die meestal opzetten bij keelpijn. Deze klieren zitten lager en meer in mijn nek.

Maar goed; morgen naar de huisarts en ik hoop dat het meevalt.


Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Re: Help! Opgezette lymfeklieren in mijn nek, wat kan het zi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-05 18:28

Oh gelukkig zeg; ik hoop ook echt dat het allemaal meevalt. Ik ben een kei in mijzelf gek maken op het moment Boos!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Re: Help! Opgezette lymfeklieren in mijn nek, wat kan het zi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-05 21:11

Hmmm, nou ik ben heel benieuwd. Een hoop verschillende mogelijkheden dus. Ik wil zowiezo mijn bloed laten testen; hopelijk komt daar iets uit, want dan weet ik zeker dat het geen Hodgkin is.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Re: Help! Opgezette lymfeklieren in mijn nek, wat kan het zi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-05 21:12

Smeejj schreef:
Mijn broertje had ook jaren een bobbel in zn nek.. Bleek ook hodgkin te zijn..
.


Is hij goed genezen inmiddels?

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Re: Help! Opgezette lymfeklieren in mijn nek, wat kan het zi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-05 09:19

Hoi!

Nou de huisarts zei dat het wrsch niks is, maar toch voor de zekerheid bloed laten prikken. Over 3 dagen kan ik bellen voor de uitslag.....duimen dat het meevalt!!!!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Re: Help! Opgezette lymfeklieren in mijn nek, wat kan het zi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-05 09:51

mlvanmelle schreef:
Even afwachten dus Lachen Heeft ie ook specifiek op Pfeiffer gezocht? Dat is namelijk een aparte test..


Nee hij heeft niks over Pfeiffer gezegd, aangezien ik verder helemaal geen klachten heb. Ben niet moe, heb geen griep en geen keelpijn, ben niet afgevallen etc. Hij heeft wel nog in mijn keel gekeken, maar dat zag er allemaal prima uit. Hij kon eigenlijk ook niet herleiden waar het vandaan komt. Hij dacht misschien van een schimmeltje, waar ik een plekje van heb op mijn borst. Maar dat is zo'n miniscuul plekje, dat ik mij haast niet kan voorstellen dat ik daar dikke klieren van krijg. Maar je weet maar nooit. Hij heeft al mijn klieren gevoeld, maar alleen de klieren in mijn lage nek waren opgezet. De ene is formaat knikker, de andere aan de andere kant slechts een lichte zwelling. Dus...afwachten! Kan ik nog 3 dagen doorstressen.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Re: Help! Opgezette lymfeklieren in mijn nek, wat kan het zi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-05 09:57

renegade schreef:
mijn vriendje heeft ook vaak opgezette klieren maar bij hem komt het door stress.


Ik moet zeggen dat ik afgelopen 2 weken wel wat stress heb gehad (relatie-troubles)....mogelijk is dat ook een oorzaak geweest....

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Re: Help! Opgezette lymfeklieren in mijn nek, wat kan het zi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-05 22:04

Ik duim nog steeds, jullie ook bedankt voor het duimen alvast. Ik geloof dat de klier iets minder dik is dan 2 dagen terug, dus mogelijk verdwijnt de zwelling langzamerhand. Maar of dat een goed teken is ben ik nog steeds niet gerust op...

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Re: Help! Opgezette lymfeklieren in mijn nek, wat kan het zi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-05 22:28

Nee, overmorgen kan ik pas om de uitslag bellen.....bibber bibber. Ik laat het weten zodra ik meer weet...

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Re: Help! Opgezette lymfeklieren in mijn nek, wat kan het zi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-05 08:01

Nou, ik heb de huisarts gebeld en het bloed was in orde. Ik denk dat ik nu gerustgesteld moet zijn, maar ergens zit nog die twijfel, want de klieren zijn nog steeds dik. Ik moet het nu afwachten, als de klieren over een maand nog dik zijn moet ik terugkomen.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Re: Help! Opgezette lymfeklieren in mijn nek, wat kan het zi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-05 12:54

Okay, ik beloof dat ik mij niet teveel zorgen meer zal maken Heb vanmorgen een heerlijke buitenrit gemaakt ter afleiding en dat heeft mij goed gedaan. Ik kijk het nog even aan allemaal; de klier lijkt wel iets kleiner te worden. Bedankt in elk geval voor het meeleven.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ania, Besje, Dennenboom, FleurSandro, Googlebot, GrapeshotBot, III, IlBuono, ingvdh, iphyn, Jive03, jojoleinee, LCT, leonie1988, LouLouB, Merel___, Mrskiwi, paljaslaura, Petra_O, xPabloBokt en 70 bezoekers