Geesten

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:54

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 19:14

Jullie dwalen wel een beetje af van waarvoor dit topic eigenlijk is bedoelt. Ik had dit vooral geopend voor verhalen namelijk.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:16

Anoniem

Re: Geesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:08

Heb hethele topic doorgelezen, beetje creepy maargoed.

Zelf heelvaak gevoeld, nooit gezien.

Regelmatig knipperen er lichten in huis, tijdje terug maakte de Furby die ik in een doos heb in de rommelkamer ineens geluid, heeft het jaren niet gedaan..

Net zoals een klein radiootje wat van mijn opa was, ging ineens aan.

En vorige week, een oud speelgoed zingende dans hamster waar na jaren weer geluid uit kwam.

En dat allrmaal uit "zichzelf".

Ook nog iets erg moois.
In november is mijn soort van 2e mama overleden aan Alzheimer. Heeft zo'n 6 jaar hieraan geleden.

We zouden langs gaan, om afscheid te nemen. Voor de duidelijkheid, ze kon al niks meer, ze sliep alleen nog maar.
Ze was niet meer zoals ik haar altijd had gekend.
Uiteidelijk toch niet langs geweest, toen de vrijdag die volgde alsnog gegaan.
Die avond stierf ze.

De donderdag was de crematie en de week die daarop volgde droomde ik dat ik op de bank zat thuis, en zij zat naast me.
Ze kon weer praten, was weer normaal van postuur, ze was hoe ze altijd was.
Ik stelde haar vragen zoals hoe het was om alzheimer te hebben, hoe ze ermee om kon gaan. En ze legde me alles uit.
Daarna stond ze op, gaf me een kus en zei dat ze weg moest, naar boven.
Er ontstond een poort van wit licht en wegwas ze.

Eng? Nee. Ik werd er heel blij van, het was zo mooi.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:17

Ik denk wel dat voorzichtigheid geboden is mede bokkers. Er zijn nu bij die dan een pendel of weet ik wat willen gaan halen, maar je weet nooit wat je op je hals haalt. Wil je contact met een overleden persoon zoek dan iemand die daar bekend mee is en dit voor je kan doen en wil je pendelen oid zorg dan dat je oppast of je iig goed laat voorlichten. Als je last krijgt is het moeilijk terug te draaien.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:18

Soraya10 schreef:
Ik denk wel dat voorzichtigheid geboden is mede bokkers. Er zijn nu bij die dan een pendel of weet ik wat willen gaan halen, maar je weet nooit wat je op je hals haalt. Wil je contact met een overleden persoon zoek dan iemand die daar bekend mee is en dit voor je kan doen en wil je pendelen oid zorg dan dat je oppast of je iig goed laat voorlichten. Als je last krijgt is het moeilijk terug te draaien.

Absoluut!!

ElisaAppie6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:31

Het kan gebeuren dat dingen zomaar bewegen. Dat heb ik soms wel eens. Om onverklaarbare reden.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:34

Soraya10 schreef:

Daarom wil ik daar ook begeleiding in. Ik ga het denk ik niet eens alleen durven :+

nicole_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:10

Ik kon vroeger nooit slapen omdat de '' tv '' te hard stond.
Ik riep naar mijn ouder of alstjeblieft de tv wat zachter kon.
En altijd lagen mijn ouders al op bed en de v was uit!
En altijd als ik toetsen heb hoor ik mijn overleden tante tegen me praten.
Op ons schoolplein stond ook een man van achter een boom naar me te staren.
Ik vond het allemaal heel erg eng.
Mijn moeder legt ook kaarten en al dat soort dingen.
Toch vind ik het heel erg eng maar toch wel leuk, Want niet iedereen kan dan.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:12

Veel van de verhalen gebeuren blijkbaar 's nachts. Ik denk dat het dus vaak een spelletje is van ons onderbewustzijn of tijdens de overgang van wakker naar slaap enz.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:17

Ik denk niet dat dat perse juist is ik denk dag er snachts zoiezo meer activiteit is..

nicole_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:24

Ik heb het juist heel veel overdags, Terwijl n vriend van me het juist weer snachts heeft

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:13

Geesten verschijnen het makkelijkste als jouw angst hoog is , wat dus voor de meeste snachts is .

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 23:31

Gini schreef:
Veel van de verhalen gebeuren blijkbaar 's nachts. Ik denk dat het dus vaak een spelletje is van ons onderbewustzijn of tijdens de overgang van wakker naar slaap enz.

Dat is denk ik wel logisch te verklaren.
Ik heb geleerd mij zelf af te sluiten voor geesten, entiteiten etc echter, als ik erg moe ben dan merk ik dat het mij heel veel moeite kost om mij af te sluiten. Hierdoor is er in ieder geval bij mij sneller kans dat ik savonds of smorgens heel vroeg iets zie of voel.

Echter, als ik mij openstel zie ik overdag net zo veel als savonds...

Nikki_Haya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 12:47

Hele topic door gelezen, sommige dingen zijn echt best angstaanjagend!

Ik zelf had in ons oude huis altijd het gevoel dat er iemand naar me keek. Dat gebeurde eigenlijk nadat de vader van mijn moeders (ex) vriend is overleden. Er vielen ook heel vaak dingen om en het licht flikkerde af en toe.
Het leek me logisch dat hij het was, aangezien hij mee heeft geholpen die kamer te bouwen. Nu we zijn verhuisd is er niks meer aan de hand.. Wel heb ik af en toe dat ik iets vaags zie bij de trap op mijn kamer.
Heb ook een kast in de muur die af en toe onverklaarbaar verschrikkelijk kraakt.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 15:00

Ik heb nog steeds last van mijn ding-dong deurbel.
Hij is uit het stroom, maar speelt nog regelmatig deuntje van de burgeroorlog af. Vind het nou wel vervelend worden :') :') :')

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 16:51

Ik had 2 jaar terug volgensmij tijdens kamp dat we savonds in het bos spelletjes deden. Het was een smokkel spel dus je moest van het ene brede pad naar het andere rennen. Heel veel meiden waren bang in het donker en ik ben niet zo gauw bang. Die meisjes gingen mij achterna iedere keer en opeens zag ik een man aan het einde van het pad staan met een beige regenjas aan en een gleufhoed op. Ik vond het een beetje raar dus ik vroeg aan de meisjes of ze hem ook zagen. Ze bleken hem niet te zien.

Dat was best wel.. apart

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:54

mirthheee schreef:
Ik had 2 jaar terug volgensmij tijdens kamp dat we savonds in het bos spelletjes deden. Het was een smokkel spel dus je moest van het ene brede pad naar het andere rennen. Heel veel meiden waren bang in het donker en ik ben niet zo gauw bang. Die meisjes gingen mij achterna iedere keer en opeens zag ik een man aan het einde van het pad staan met een beige regenjas aan en een gleufhoed op. Ik vond het een beetje raar dus ik vroeg aan de meisjes of ze hem ook zagen. Ze bleken hem niet te zien.

Dat was best wel.. apart

:oo

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:55

mirthheee schreef:

Dat was best wel.. apart

Dat lijkt me best apart. Zeker als niemand het ziet. Heb ik ook gehad, zag ik een vrouw met een witte jas en ik keek om en weer terug en ze was weg..

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:58

Seleenntjee schreef:
mirthheee schreef:

Dat was best wel.. apart

Dat lijkt me best apart. Zeker als niemand het ziet. Heb ik ook gehad, zag ik een vrouw met een witte jas en ik keek om en weer terug en ze was weg..

Het gekke is, hij bleef me heel lang aankijken. Meestal zijn ze zo weer weg als je knippert met je ogen..

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:59

Heel raar is dat.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 19:40

Was het geen potloodventer.

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 19:42

Britta31 schreef:
Was het geen potloodventer.

Hier moest ik toch wel even om lachen :Y)
Nee maar ik vind dat best eng :/ meestal zijn ze zo weer weg. Was hij duidelijk te zien?

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 23:46

My ghost story aan het kijken , en nu gaat het onweren :P allone in the dark :D

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 07:48

Voor diegene die UPC On Demand hebben....

Ik weet niet of dat het bij iedereen automatisch op dezelfde nummers gezet wordt, maar op nummer 112 hebben wij de zender IC zitten.
Elke woensdagavond zijn er programma's over geesten :)