asociale kinderen....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 12:52

Tallie1979"]
[quote="Percy schreef:
Toen mijn jongste van vijf maandag in de efteling een volwassene aansprak op zijn gedrag vond ik dat alleen maar prima.
Hij was druk bezig om zijn eigen dochter een hekje door te duwen waardoor mijn dochter klem kwam te zitten in hetzelfde hekje.
Ze stapte op hem af, tikte hem aan en zei "kunt u volgende keer wat beter uitkijken want nu zat ik klem, dat deed pijn en dat vond ik niet leuk". Hij bood zijn excuses keurig aan tegenover mijn dochter Lachen


Geweldig.. Dit vind ik een leuk stukkie! Volgens mij is dat dochtertje van jou wel een lekker wijffie! Nu al weten wat wel en niet goed is.. Haha! En heel beleefd blijven.. Mogen menige ouders een voorbeeld aan nemen!

Ik zou het trouwens helemaal niet brutaal vinden hoor.. Ze heeft groot gelijk!
[/quote]

Ik vind een kind ook niet brutaal als het voor zichzelf opkomt.

Percy

Berichten: 12076
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 15:40

Dat vind ik ook niet brutaal maar de scheidslijn tussen brutaal en voor jezelf opkomen is soms wat dun.
En er zijn toch nog mensen die het brutaal vinden wanneer een kind een volwassene op zijn/haar gedrag aanspreekt terwijl ik dat juist wel goed vind zolang ze dat inderdaad wel netjes doen.

Mijn dochter mag ook geen trut tegen mij zeggen uiteraard maar het is mij ook wel eens overkomen. Ze zei zelfs stomme trut Haha!
Op dat moment zeg ik daar niet zo heel veel van, ik spreek ze daar thuis op een rustig moment over aan en leg dan uit waarom ze dat niet mogen zeggen. Ik vind dat veel beter werken. Ze zeggen het tenminste niet meer Knipoog

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 15:47

oh ja hoor, ook een keer hier gebeurt, ik was dus bij de overburen en ze hebben een kind van ja ook een jaar of 3, we kwamen dus thuis van werk (ik werkte bij hun bedrijf vor xtra geld) en ja dus we staan in de keuken, pa is net thuis gekomen en zo ging het:

pa staat in de keuken en zegt tegen het kind om TV te gaan kijken dat hij uit de keuken was:
pa: hey mikey ga je maar even TV kijken dan kunnen wij hier rustig koken
ma: ja dat is een goed idee ga maar met carlos TV kijken ( ik was dus ook opasser)
pa: ja, carlos neem hem ff TV kijken
ik: doe ik, kom mikey wat wil je kijken, en ik de afstands bediening halen
mike: oliebol, moet ik nou echt TV kijken?
pa: MIKEY, WAT ZEI JE??????
mikey: shin, ja, shin
pa: ok das goed dan

hehehe zo ging het, das pas aso

pmarena

Berichten: 48144
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 19:48

Juist geweldig van dat meisje , heel netjes die man bewust gemaakt van zijn licht aso-gedrag , als een kleintje dat zo netjes zegt dan vergeet je dat toch nooit meer ?

Geweldig gewoon , ik zou er ook diep trots op zijn Lachen

(dat maakt dat stomme trut toch weer dubbel en dwars goed Tong uitsteken )

Keurig hoor , compliment !!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 20:06

Ja idd Percy, heel netjes van je dochter! Zo klein als ze is weet ze al wel wat hoort en wat niet hoor, en wat nog mooier is: ze kan op een nette manier voor zichzelf opkomen! Dat moet je koesteren, als ze dit blijft doen, dan redt ze het wel in de maatschappij. Mij heeft het jaren gekost voordat ik dat soort dingen durfde te zeggen, en ik heb er nog moeite mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 20:18

Een kind van 3 is trouwens wel in staat om de sfeer rondom een woord te proeven ookal is de precieze betekenis niet duidelijk, eerlijk gezegd weet ik ook niet exact wat trut nu betekent en ik ga het ook niet opzoeken. Bij ons thuis werd er ook wel gescholden en dan was het wel helder dat sommige woorden niet leuk waren, niet om te horen en niet om uit te spreken.
Wat vinden we dan van een kind van rond de 14 die haar moeder uitscheldt voor van alles en nog wat? Op een stal waar ik stond liep er zoeentje rond die dat vaak deed, echt schandalig om aan te horen. Dat die niet een keer een draai om haar oren heeft gehad en plein publique is mij een raadsel. Zij was trouwens het prototype van een verwend nest met een paard, enig kind, bla bla, noem alle cliché's maar op... Misschien was ze juist daarom wel zielig te noemen ik weet het niet, haar taal loog er niet om dat was wel duidelijk.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 20:24

Ik ben BLIJ dat ik dit niet hoefde te flikken thuis! Tegen je ouders in gaan is 1 maar dit, dit kan niet.

pmarena

Berichten: 48144
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 20:29

Pas bij de drogist , peuter-ventje , echt zo'n snottebel-hummel , staat uit een pot met snoepjes te vreten.

Meisje achter de toonbank zegt dat dat niet mag.

Ventje loopt naar haar toe en geeft haar zo een schop tegen haar schenen terwijl hij even scheldt.

Meisje geeft 'm een schof onder z'n reet terug Haha!

Moeders helemaal over de zeik dat haar arme ventje mishandeld wordt...enz.

Boos!

Tjongejonge , hou je koters dan in de gaten en voedt ze op !

Tsssk.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 20:39

ja zeg.. zo'n kind heeft mn moeder ook op haar werk in het ziekenhuis.. 3 jaar oud, en als hij zijn zin niet krijgt steekt ie z'n middelvinger op en zegt ie "f*ck you"

najaaaah zeg......

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 20:51

pmarena schreef:
Juist geweldig van dat meisje , heel netjes die man bewust gemaakt van zijn licht aso-gedrag , als een kleintje dat zo netjes zegt dan vergeet je dat toch nooit meer ?


Het is toch te triest voor woorden dat in onze samenleving zo een kleuter een volwassene op zijn (wan)gedrag moet wijzen... ik zou me als volwassene echt geschaamd hebben...
Heel goed van de moeder dat zij haar kind wel normen en waarden meegegeven heeft...

zie trouwens ook;
[AM] Klant vs personeel