Is dit normaal bij een piercing??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Is dit normaal bij een piercing??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 19:43

Ik heb sinds vrijdag een navel piercing.
Ik was hem drie keer per dag met uni cura zeep (was mijn handjes ook voordat ik hem aanraak) Ik spoel hem zeker een kwartier uit om alle zeep eruit te krijgen. Was ook eerst de bovenkant en dan de onderkant zodat er geen vuil ingedraaid wordt.
Daarna smeer ik er een creme met antibiotica (gekregen van de studio) op en draai hem 5/6 keer om de creme te verdelen
Ik probeer het ding zoveel mogelijk te ontzien, draag geen wol of strakke kleding.
Als ik maar even thuis ben trek ik een kort truitje aan om hem te luchten.

Hoe kan het in godsnaam dat het is gaan ontsteken terwijl ik in mijn ogen alles goed doe?? Help mij want ik wil graag dat het mooi blijft!

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 19:49

Ik heb ook een navelpiercing en gelukkig is die nog nooit ontstoken geweest.
Het is wel bekend dat, van alle lichaamsdelen, de navel het meest ontsteekt.
Ik heb mijn piercing behandelt met Sterilon, heb dat flesje van de tattoo shop gewoon weggegooid.
Heb je dat spulletje wel in de koelkast bewaard? Anders bederft het...
Succes met je piercing en laat het niet te erg ontsteken!!
Ga anders even langs de huisarts!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 19:49

Geen zeep gebruiken! Haal Sebamed zeep, is zeep zonder zeep, (vat je hem Lachen ) en vraag advies aan de piercing studio.
Snel bij zijn hoor, ik heb bij een paar meiden ontzettend rottige ontstekingen van navelpiercings gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 19:51

Er is mij niet verteld dat het in de koelkast bewaard moet worden!
Het is genoeg voor 3/4 maanden, lijkt me dus ook sterk maar het zou kunnen!
Ik mag geen sterilon gebruiken, volgens mijn piercer is dat te aggresief en kan er zelfs littekenweefsel door ontstaan!
Op al die verschillende sites van die shops staan ook al van die tegenstrijdige behandel adviezen...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 19:55

Ik heb zelf 2 piercings gehad en mijn wenkbrauwpiercing alleen met Sebamed schoongemaakt, nooit met 1 of andere creme.
Mijn lippiercing gewoon spoelen met verdunde listerine.

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 20:51

ik heb zelf ook navelpiercing
en als het een beetje begint te ontsteken maak ik een zoutoplossing
ik vind dit heel goed helpen
als je wilt ,meer wilt weten moet je me ff Pb'en Knipoog

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 21:46

Je hoort zoveel over onstoken navelpiercings!
Daarom durf ik het ook niet...

Mijn vriendin heeft het gewoon tweemaal per dag met zoutoplossing gespoeld, nooit onstoken!

Als je er te veel aan doet kan het ookg aan onsteken!

iloon
Berichten: 209
Geregistreerd: 25-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 22:03

die van mij was ook ontstoken, en ik deed ook gewoon alles goed, je mag er geen vet opsmeren en ook geen sterilon.die van mij ging de eerste maand iedere keer bloeden enzo en na een tijdje was het weer over, toen dacht ik dat ie genezen was en toen begon het weer, hij is nu eindelijk helemaal genezen.
die van ontstook iedere keer door het paardrijden want dan kwam me paardrijbroek erop echt irritant.
gewoon niet aan komen en alleen een paar keer aan het ringetje draaien als je gaat schoonmaken.

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 22:30

Bij de ene ontsteekt het sneller dan bij de ander. Mijn moeder heeft 1 1/2 jaar last van haar navelpiercing gehad, terwijl ze super netjes ermee was en consequent reinigde. Ik daarentegen deed er helemaal niets aan, had de volgende dag al weer een strakke rijbroek eroverheen, zat met mn vieze uitmest handen eraan en ben zelfs de 2e dag ermee van mn pony geflikkerd. En nergens last van gehad.
Anyway, je kan eens zinktabletten proberen. Die helen van binnenuit. Heeft bij mijn moeder super gewerkt.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 22:35

Het is idd denk ik per persoon ook verschillend. Ik heb na 3 maanden ellende mijn neuspiercing eruit gehaald. Ik was samen met Gwenny toen we hem lieten zetten en zij had na 4 dagen geen last meer. Ik heb er dus maanden last van gehouden, ondanks dat ik het echt netjes schoonhield en mijn zweerknopje erin! Verward

Bel idd even de HA of de studio voor advies.
Succes!

Ozzie
Berichten: 89
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 23:17

Als het echt pijn doet zou ik even langs je huisarts gaan, maar als het alleen een beetje rood en geirriteerd is gewoon goed schoonhouden. Een navelpiercing duurt idd het langst om te genezen, omdat er vrij weinig doorbloeding is. Ik heb het trouwens gewoon schoongemaakt met sterilon en nooit ergens last van gehad...

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 10:06

Ik deed onder douche altijd heel lang spoelen en draaien ermee zonder zeep,en sterilon erop.
Nooit last gehad van ontstekkingen,en kan je dan nagaan ik ben er na een week al mee gaan zwemmen!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 11:16

Ik liet toen ik zestien was ook een piercing zetten, inmiddels heb ik het ding er alweer een hele tijd uit. Bij mij is destijds alles heel erg goed gegaan, maar wat ik moest doen, wijkt heel erg af van de verhalen die ik hierboven lees.

Ik moest zowiezo de eerste tijd (weet niet meer zo goed hoe lang) een gaasje erop plakken, zodat er geen vuil bijkwam. Ongemerkt komt er natuurlijk altijd vuil bij, en het is een open wondje, dus vandaar het gaasje. Daarnaast moest ik het absoluut niet wassen met zeep, er kunnen allerlei restjes achterblijven waarvan je last kunt krijgen. Ik kreeg het advies om de eerste periode te spoelen met een bepaald goedje van de drogist, helaas kan ik even niet op de naam komen. Tijdens het spoelen moest ik eraan draaien, verder de rest van de dag eraf blijven. Om het heel-proces te bevorderen, moest ik na de periode met spoelen, de piercing insmeren met tea-tree oil. Is mij ook erg goed bevallen, dat spul zorgt ervoor dat de randjes huid om je piercing naar binnen helen, en niet lelijk worden. Na een maand of vijf heb ik de originele piercing om laten zetten voor een gouden (half maantje), maar dat heb ik ook door de piercer laten doen die het destijds ook gezet had. Ik wilde er absoluut niet zelf aan prutsen!!!

Bij mij is het toen echt supermooi geworden, van iedereen kreeg ik er complimenten over. Moet er nog even bijzeggen dat die piercer waar ik bij ben geweest, vroeger arts was, dus dondersgoed weet hoe het zit. Ik heb het overigens over Dicky Dick uit Heelsum laten doen, dat is tevens een tattoo-shop. Toen ik ging, zat hij nog in Renkum.

Probeer nog voorzichtiger te zijn met (onzichtbaar) vuil, vieze handen, etc etc. Plak eventueel ook een gaasje erop na het schoonmaken (gewoon zo'n klein vierkantje die je met huid-vriendelijke pleister vastmaakt). Eventueel van je broeken het bovenste gaatje openlaten zodat geen drukking ontstaat.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 12:49

Het lichaam wil lichaamsontsieringen afstoten en terecht, want het hoort daar ook niet!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 12:52

Vertel eens, willen jullie straks ook silliconentieten omdat dat mooi staat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 13:39

Nee hoor, heb al genoeg van mezelf..
Wat een geweldig antwoord op een gewone vraag.
Dat jij dat misschien nou nodig hebt....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 14:06

Akke schreef:
Nee hoor, heb al genoeg van mezelf..
Wat een geweldig antwoord op een gewone vraag.
Dat jij dat misschien nou nodig hebt....

of ik het nodig heb, laat ik in het midden. Ik wil alleen maar aangeven dat ik mijn lichaam en gezondheid geen geweld aan ga doen om mooi te zijn. Ik beperk me tot oorbellen en een beetje make up.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 14:12

Sorry, maar oorbellen vallen ook onder piercings hoor. En ik zie liever een leuke bescheiden piercing dan een stel mega-oorbellen...Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 14:18

zal best, maar die in navels zijn wel rigoureuzer, leveren meer ontstekingen op. Wat vind jij eigenlijk groot? Ik heb wel grote creolen maar ze hangen niet tot mijn schouders. Ik vroeg me af hoe ver vrouwen bereid zijn om te gaan om mooi te zijn. Van Pamela Anderson weten we het, en die verklaar ik ook voor gek.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 14:20

Wat ik groot vind?? Ik vind oorbellen al heel snel te groot. Voor de duidelijkheid: ik heb geen oorbellen of piercings, wel gaatjes in mijn oren. Als ik oorbellen draag (heel af en toe, moet ik wel steeds eerst mijn gaatjes doorprikken Knipoog ) draag ik hele kleine ringetjes. Echt kleintjes, anders vind ik het al snel ordinair staan. Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 14:23

Ik denk dat het net zo is als het dragen avn een leren jas. Als je iets met stijl draagt is het niet ordi. Overigens, piercings, welke dan ook zijn het beste te behandelen met sterilon, elke dag. DAT ontsmet. En niet met zeep er in gaan rommelen, dan komt die wond niet tot rust.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Is dit normaal bij een piercing??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 14:35

Graag beperken tot de hoofdvraag:

Akke schreef:
Hoe kan het in godsnaam dat het is gaan ontsteken terwijl ik in mijn ogen alles goed doe?? Help mij want ik wil graag dat het mooi blijft!


Hier werd niet om een mening gevraagd of deze piercing esthetisch verantwoord is of wat dan ook. Er werd naar tips gevraagd, meer niet.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 18:39

Je mag ook geen korte truitjes dragen dan komt er vuil in en als ik het goed heb is antibiotica slecht!! Zwemmen mag btw ook niet hoor dat is moeilijk slecht!

Gewoon terug gaan waar je hem heb laten zetten daar hebben ze zooi voor en dan is het binnen een week weg! Wat ook helpt is kokend water met zout erin...en daarmee even schoonmaken...ik heb geen last gehad maar 2 dagen terug werd het na 2 jaar een beetje rood en het is nu alweer weg!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Re: Is dit normaal bij een piercing??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 10:19

Karin"]
Graag beperken tot de hoofdvraag:

[quote="Akke schreef:
Hoe kan het in godsnaam dat het is gaan ontsteken terwijl ik in mijn ogen alles goed doe?? Help mij want ik wil graag dat het mooi blijft!


Hier werd niet om een mening gevraagd of deze piercing esthetisch verantwoord is of wat dan ook. Er werd naar tips gevraagd, meer niet.
[/quote]

Thanks! Hallo he, ik laat geen neptieten zetten maar heb wel een navelpiercing. Zie inderdaad weinig verschil met oorbellen maar a la. Ieder zijn mening.

Om terug te komen op het topic: die van mij irriteert ook met regelmaat. Volgens mij is sterilon inderdaad veels te agressief, wat goed helpt is zeezout oplossen in warm water en daarmee spoelen, wel goed uitspoelen! Verder moet je hem ook een beetje met rust laten dus niet 3 x op een dag uitgebreid wassen, 1 x is voldoende hoor. Verder heb ik begrepen dat je beter naar de piercing boer dan naar de huisarts kan gaan: deze heeft er niet altijd even veel verstand van. Bij een vriendin van mij met ontstoken piercing zei hij dat ze hem er gewoon uit moest halen, terwijl dát juist gevaarlijk is want dan sluit je het af en kan de ontsteking naar binnen slaan. Antibioticazalf helpt in het begin maar moet je ook niet te lang doen: het schijnt een werking te hebben van het uitstoten van lichaamsvreemde materialen. Die tea tree olie klinkt best goed, ikzelf smeer met calendulazalf. Een héél klein beetje maar om uitdrogen te voorkomen: als het uitdroogt gaat het nl plakken en als je dan draait krijg je wondjes. Succes!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 10:35

AU AU AU AU! mensen haal die krengen er toch uit! Al die pijn.......