Marvelon

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Marvelon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-02 11:42

Ik gebruik al haast zolang ik me kan herinneren Marvelon. Vandaag wilde ik hem opnieuw bestellen, maar toen werd ik teruggebeld.

Er werd mij verzocht over te stappen op een andere (lichtere) pil, omdat uit onderzoek is gebleken dat de risico ’s op trombose bij Marvelon hoog liggen. Ze raden nu iedereen aan om over te stappen op een andere pil. Bij mij wordt dat Micrigenon Verward Nooit van gehoord, iemand ervaringen met deze pil?

Zijn er ‘Marvelon gebruikers’ onder jullie die hier ook op gewezen zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 11:45

Op dat bijverschijnsel ben ik nooit gewezen toen ik het gebruikte. Marvelon heeft ook als eigenschap de verhoogde kans op depressie, dat is voor mij een reden geweest om ermee te stoppen, je moet het je immers niet aanhalen Haha!.
Als ik jou was zou ik de raad wel opvolgen, het wordt immers niet voor niets gezegd.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 11:49

Ik gebruik ook al jaren marvelon maar ik heb er niets van gehoord.
Toen er een paar jaar geleden zo'n ophef werd gemaakt over de pil en trombose werden inderdaad marvelon en mercilon als boosdoeners genoemd.
De dokter heeft mij toen echter gerustgesteld: hij zei dat als je er geen aanleg voor had zowiezo geen trombose van de pil kreeg , plus dat de kansen op trombose bij een zwangerschap vele malen hoger lagen.

Over het verhoogde risico zei hij: iets maal niets is nog steeds heel weinig.
volgens hem viel het allemaal wel mee dus.

Maar goed ik moet ook een nieuw recept hebben binnenkort dus ik ben benieuwd!

Ik zat al wel te denken aan een andere pil omdat ik de laatste tijd zoveel klachten heb als ik ongesteld moet worden.
(hoofdpijn/rugpijn vocht vasthouden enz. dit had ik de eerste jaren dat ik deze pil slikte niet dus misschien toch tijd om over te stappen?)

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 11:49

Oww?? Ik gebruik ook al heel erg lang Marvelon, maar ik ben er nooit op gewezen.. Ik hoor iedereen erover.. Maar volgens mij (als je die pil al een paar jaar gebruikt) moet je geen kans lopen op trobose, anders had je het al gehad hoor..

Maar ik ga ook es ff de dok bellen..

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 12:23

OW?! Ik gebruik die pil ook al een 2 jaar nu ofzo... En heb er nog niks van gehoord. MOet pas over een paar maanden weer nieuwe, maar dan zal ik het dan wel horen.

Vaag!

kuss

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 12:29

ja dat is de reden waardoor ik een jaar geleden al een andere pil heb gekregen

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 12:51

Ik kreeg het ook te horen. Kreeg zelf veel pijn in mijn armen en benen en toen heeft Greetje de dokter erover gebeld. Toen moest ik dus ook een andere.

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 12:57

slik hem al jaren en nooit ergens last van gehad.
Met andere pillen ben ik doodziek en met deze niet.
En zolang mijn huisarts zegt dat hij goed is blijf ik hem slikken.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 13:06

Ik schrik hier toch wel een beetje van.
Ik heb nog voor drie maanden in huis liggen, maar misschien moet ik daarna mijn huisarts er toch maar eens naar vragen. Voorkomen is beter dan genezen, lijkt mij.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 13:13

Ik heb een paar jaar Marvelon gehad, maar toen ik wisselde van huisarts kreeg ik ook een andere pil. Microgynon dus, gebruik deze nu al jaren, zonder bijwerkingen.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 13:16

Oh? Ik slik de Marvelon al vanaf mijn vijftiende, en ik heb gelukkig nooit klachten gehad. Toen de Marvelon een tijd geleden zo slecht in het nieuws was, zei mijn huisarts dat er alleen een risico op trombose was als je net pas de pil slikte. Ik slik die pil al jaren, dus hij vond het voor mij geen reden om over te stappen.

Toevallig was ik al van plan om morgen de dokter te bellen, want ik heb nl. een nieuwe voorraad voor een half jaar nodig. Toch maar eens vragen dan, ben benieuwd wat hij zegt.....

Microgynon is volgens mij nog lichter dan de Mercilon (roze variant van Marvelon).

ayrton

Berichten: 84
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 13:28

Hallo,

aangezien ik bij Organon werk en voor mijn werk ook te maken heb met anticonceptie heb ik even gekeken voor jullie op de website van Organon. Het volgende stukje tekst heb ik gecopieerd van af de hoofdpagina. Onder de gecopieerde tekst zal ik twee links plaatsen van:

A: Anitconceptie, hier vindt je de anticonceptie producten van ons. Tevens kun je hier ook de bijwerkingen vinden van de diverse anticonceptie middelen.

B: Dit is de site waarin dieper wordt ingegaan op het pil gebruik en de kans op trombose.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Gecopieerde tekst:
Afgelopen tijd is er met enige regelmaat aandacht besteed aan pilgebruik en het risico op het krijgen van een trombose. Wij kunnen ons voorstellen dat dit vragen bij u oproept en dat u zich breder wilt laten informeren.
We hopen dat u zich dankzij de informatie op deze site en informatie die u krijgt van uw (huis)arts, een goed beeld kunt vormen van de elementen die van belang zijn bij het kiezen van een anticonceptiepil.

Organon Nederland bv


Link A: http://www.anticonceptie.nl/consument/

Link B: http://nieuws.anticonceptie.nl/consument/

Groetjes Ayrton

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 13:42

Volgens mijn huisarts was er niet veel meer kans op trombose dan bij andere anticonceptiepillen en de media aandacht destijds een beetje opgeblazen.

Wel ben ik zelf op een andere pil overgestapt; femodeen.

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 14:10

Ik heb ongeveer 20 jaar Microgynon geslikt en heb er nooit problemen mee gehad. Was maar een goed 2 dagen lichtelijk ongesteld. Was heerlijk. Ben nu gestopt en heb ook nu geen problemen. Meteen 4 weken na het stoppen ongesteld geworden en daarna ook gewoon regelmatig gebleven. Ik had Microgynon 30. Ik geloof dat er ook nog een Microgynon 50 is. Ik ben ook niet zwanger geworden tijdens het pilgebruik, want dat schijnt ook nog wel eens te gebeuren.

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-02 14:13

Ja, dat was het, Microgynon 30 Knipoog

Ik ga inderdaad maar over dan, hoewel ik nooit problemen heb gehad met Marvelon. Maar wat niet is, kan nog komen, niet waar?
Ze zullen niet voor niets de mensen waarschuwen neem ik aan.