Belasting aangifte jaar 2013

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:37

Ik heb hem zelf ingevuld, maar ben student die thuis woont, dus dan is het niet zo ingewikkeld. Ik heb afgelopen jaar veel meer gewerkt dan vorige jaren, dus ik wilde vast even weten of ik bij moest betalen of niet. Maar ik krijg, als het goed is, een aanzienlijk bedrag terug. Dus dat scheelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:26

Naath86 schreef:
Dan zit je idd gewoon met heel veel extra aftrekposten enzo, maar het tweede jaar moet je gewoon alleen woz waarde en rente invullen en dan is het gedeelte eigen woning al klaar!! Dat valt toch wel mee??


En ook die kan je vrij eenvoudig zelf opzoeken.. Ik heb er ook de vraagteken knop bij gebruikt, afrekening van de noratis erbij en je hebt eigenlijk alle posten op een rijtje :)

Naath86
Berichten: 3876
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:45

Relaxed schreef:
Naath86 schreef:
Dan zit je idd gewoon met heel veel extra aftrekposten enzo, maar het tweede jaar moet je gewoon alleen woz waarde en rente invullen en dan is het gedeelte eigen woning al klaar!! Dat valt toch wel mee??


En ook die kan je vrij eenvoudig zelf opzoeken.. Ik heb er ook de vraagteken knop bij gebruikt, afrekening van de noratis erbij en je hebt eigenlijk alle posten op een rijtje :)


Dat klopt idd. Heb ik toen ook gedaan, maar als leek kan ik me voorstellen dat je twijfelt.

Staat het programma trouwens al op de site eigenlijk? heb nog helemaal niet gekeken!

LouB
Berichten: 456
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 14:20

Voor diegene die het door een boekhouder laten doen, mag ik vragen wat jullie er voor betalen?
Wij hebben het vorig jaar ook laten doen, vanwege het eerste jaar met koophuis, maar kregen toen best een forse rekening! Wil er best een paar tientjes voor betalen, maar de rekening die we vorig jaar kregen was iets té! ;)

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 14:28

Mijn ouders betalen 80 euro. Wij kunnen het gratis laten doen ergens anders.

zap

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-01-07

Re: Belasting aangifte jaar 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:16

Ik heb ook even gespiekt, maar moet heel veel terugbetalen helaas. Was ook wel de verwachting, aangezien ik heb gewerkt zonder dat er belasting is afgehouden. Ik heb het overigens ook apart gezet hoor, maar toch is het zonde als het eraf moet :D. Toch wacht ik nog even op de ingevulde aangifte, misschien kan ik hier en daar nog wat sprokkelen (studiekosten bijvoorbeeld). En toch maar even op mijn vaste werk regelen dat vanaf nu daar geen loonheffingskorting wordt gerekend (dan valt het volgend jaar hopelijk mee).

Alik

Berichten: 840
Geregistreerd: 21-02-09
Woonplaats: Twente

Re: Belasting aangifte jaar 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:56

in de meeste gevallen kun je ook bij de belastingdinst terecht voor hulp bij het invullen van de aangifte, "even" bellen en een afspraak maken. Kost niets :)

Nell_

Berichten: 11191
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Asperen

Re: Belasting aangifte jaar 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:46

Wij wachten tot de ingevulde versie er is.
Tot wanneer kan je uiterlijk invullen wil je het geld voor 1 juli hebben?

zap

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:52

Nell_ schreef:
Wij wachten tot de ingevulde versie er is.
Tot wanneer kan je uiterlijk invullen wil je het geld voor 1 juli hebben?


1 april :j

Naath86
Berichten: 3876
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:59

zap schreef:
Ik heb ook even gespiekt, maar moet heel veel terugbetalen helaas. Was ook wel de verwachting, aangezien ik heb gewerkt zonder dat er belasting is afgehouden. Ik heb het overigens ook apart gezet hoor, maar toch is het zonde als het eraf moet :D. Toch wacht ik nog even op de ingevulde aangifte, misschien kan ik hier en daar nog wat sprokkelen (studiekosten bijvoorbeeld). En toch maar even op mijn vaste werk regelen dat vanaf nu daar geen loonheffingskorting wordt gerekend (dan valt het volgend jaar hopelijk mee).


Over het algemeen staan de aftrekposten niet standaard ingevuld door de belastingdienst. Net zoals ziektekosten die moet je gewoon zelf invullen.

ninafloor
Berichten: 98
Geregistreerd: 19-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:48

ik doe het invullen al jaren zelf, ook voor vrienden, zowel complex als ZZP als gewoon loondienst, zoek het echt uit m.b.t aftrekposten e.d. ik vind het leuk om te doen, en de mensen zijn tevreden! Soms vraag ik uitstel, mag gewoon tot november zonder opgaaf van redenen, of 1 jaar met invullen van formulier. Mijn schoonouders vulden het altijd in via een vriendin die bij de belasting werkt, dus zij weet het beter...., bij haar kregen ze nooit iets terug, of de kosten die zij opvoerde waren niet terug te traceren. dus meer bijbetalen. gevolg aanslag achteraf. dit jaar mag ik dus ook voor hun de aangifte doen, maar wel met de instructies die ik in december 2012 heb gegeven, alle bonnetjes, als je niet per pin betaal bewaren etc, speciale dingen voor gezondheid, kinderen noodzaak qua aankoop gelijk registeren of op bankafschrift markeren.

Destino

Berichten: 13293
Geregistreerd: 01-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:54

Relaxed schreef:
Ik heb hem al klaar staan, moet alleen de jaaropgaves nog even afwachten voor de check. Die vooraf ingevulde wacht ik niet eens af, kan ik net zo goed zelf :+


Dit dus.
Zodra ik alles binnen heb ga ik hem versturen. Heb nu de gegevens van de laatste loonstrook gebruikt, moet het alleen nog controleren met de jaaropgaven en wachten op het hypotheekoverzicht.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:57

Wanneer komt de blauwe envelop eigenlijk?

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: Belasting aangifte jaar 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:00

Ik heb er weer ontzettend veel zin in.
Ben rond deze tijd van het jaar altijd druk bezig met invullen van aangiftes :).

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:01

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Belasting aangifte jaar 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:06

Grrrrr ik wacht nog op de woz waarde, tot die tijd kan ik niets en ook niets laten doen.

Destino

Berichten: 13293
Geregistreerd: 01-04-08

Re: Belasting aangifte jaar 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:17

Je hebt je WOZ waarde toch allang gehad? Bij mijn weten pak je namelijk de brief die je in 2013 krijgt, je IB gaat tenslotte ook over 2013?
Staat hier bijv. ook uitgelegd: http://www.gbrd.nl/WOZ_waarde2012.htm

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:19

Behalve als je verhuisd ;)
Ik moest het zelf schriftelijk aanvragen, maar ja... T is wel de gemeente dus heb wel geduld :')

Destino

Berichten: 13293
Geregistreerd: 01-04-08

Re: Belasting aangifte jaar 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:21

Oh haha dan is het anders.
Was goed bedoeld advies :') . Maar dan moet je idd even geduld hebben...

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:22

Als de gemeente iets van jou moet hebben zijn ze er rap bij, maar andersom mag ik nog even wachten :')

(Belastingbrief ontbreekt daardoor ook, dus heb nog geen gemeentelijke belastingen betaald dit jaar :+ typisch is wel dat wij de laatste maanden van vorig jaar wel gemeentelijke heffingen hebben betaald. )

Anoniem

Re: Belasting aangifte jaar 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 18:50

Wij hebben ook vorig jaar ons huis gekocht en ik moest de woz waarde ook opvragen bij de gemeente.. Ik had vrij snel reactie! :)

XFiemoX
Berichten: 4555
Geregistreerd: 26-09-04

Re: Belasting aangifte jaar 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:06

Wij wachten ook tot 1 maart en dan loopt/kijkt VL het nog na en doet eventueel nog wat wijzigingen mocht het nodig zijn. Wij hebben sinds najaar 2008 een koophuis en VL vind het allemaal te makkelijk om het ff in te vullen, ik zelf heb er niet veel verstand van.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:53

Relaxed schreef:
Wij hebben ook vorig jaar ons huis gekocht en ik moest de woz waarde ook opvragen bij de gemeente.. Ik had vrij snel reactie! :)


Ik ook; vandaag :D Met de mededeling dat het nog enkele weken kan duren -O-

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Belasting aangifte jaar 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:58

Ik heb net een poging gedaan en kom er wéér geen wijs uit. Heb tot nu toe nog nooit belastingaangifte gedaan omdat ik er geen hol van snap(moeder en zus ook niet en pap hoeft ik dat helemáál niet te vragen..).
Maar dit jaar wil ik verdorie aangifte kunnen doen, en ook nog van die 2 jaar ervoor als 't even kan maar als ik er niet uit kom word het moeilijk -O-

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Belasting aangifte jaar 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 15:00

Waar kom je precies niet uit? Ik zie dat je 18 bent dus ik vermoed dat je alleen je loonheffing etc moet invullen? (geen eigen woning, eigen geld etc etc)

Die van de jaren ervoor zijn misschien nog wel ingevuld.