Pakket verzenden naar de VS?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Pakket verzenden naar de VS?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-05 08:48

Hoi!

Ik moet een pakket verzenden naar de VS. Nu vertelde de koper mij dat het 'by airmail' moet en niet 'standard' anders ging het per boot en doet het er maanden over...

Heeft iemand ervaring hiermee? Het pakket is 7 a 8 kilo zwaar, gewone vorm...

Hoe lang duurt het? Hoeveel kost het dan? (ik kan niet zo veel wijs uit de tabellen van tpgpost...)

Ik hoor het graag!

Ervaringen mogen komen uit Belgie en Nederland, want ik kan in beide landen verzenden gezien ik op de grens woon.


figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Re: Pakket verzenden naar de VS?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-05 09:08

Er staat toch dat VS in zone 5 valt? Maar wat is het verschil tussen priority en economy? In tijd?

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Re: Pakket verzenden naar de VS?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-05 09:10

Orri, hoeveel kostte het om met DHL iets van VS naar NL te sturen? Hoelang duurde het?

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Re: Pakket verzenden naar de VS?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-05 09:12

economy duurt 28-30 dagen lees ik en priority 4 -6 dagen

Men wat een dure bedoeling...

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Re: Pakket verzenden naar de VS?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-05 09:27

Ik begrijp het , priority is dus met airmail?

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Re: Pakket verzenden naar de VS?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-05 09:29

orri schreef:
figora schreef:
Orri, hoeveel kostte het om met DHL iets van VS naar NL te sturen? Hoelang duurde het?


Dat ligt ook aan wat je verstuurd, in ons geval waren dat wapens en de douane heeft het pakje bijna 2 wk langer gehouden hier in nederland. In totaal een maand gok ik. Ik zal checken wat de kosten exact waren.

Vanuit Engeland heb ik een pakketje ontvangen via Selektvracht en dat koste me 16,50 (theepot in Engeland gekocht) dat was er wel binnen een week.

Mijn voormalige schoonouders in Canada sturen mooi alles met de boot en dan is het er ergens tussen de 3 en 8 wk (met onmazzel) onderweg. Dat zal dus wel een stuk goedkoper zijn Tong uitsteken


Hoeveel woog het pakket dat je met DHL hebt verzonden naar NL? Ik heb even bij hun tarieven gekeken maar daar hebben ze het echt over honderden euro's....

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Re: Pakket verzenden naar de VS?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-05 13:41

highwaykind schreef:
8 kilo wordt een duur grapje via de TPG ( en priority airmail doet er ongheveer een week over , standaard kan wel 2 maanden duren ).

Ik zou hem via DHS of FedEx /UPS of zo sturen als het een duur iets is dat erin zit ( verzenden inclusief verzekerin is zo'n 25 - 30 euro ).

Ik heb wel een paar keer een doos naar de US gestuurd van ongeveer 5 kilo via de TPG, priority airmail was geloof ik rond de 15-20 euro en het heeft in beide gevallen ongeveer een week geduurd voor het er was.

Heb ook wel redelijk veel pakjes uit de USA gekregen via USPS prioroty air met delivery confirmation, of via DHS of zo, dat kan ontzetten snel gaan ( record is binnen 2 dagen )


Hoe kom je aan die 25-30 euro als ik op hun site alles invul kom ik aan 156 euro..... (fedex)

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Re: Pakket verzenden naar de VS?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-05 13:46

Bij UPS ook... een DHS kan ik niet vinden

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Re: Pakket verzenden naar de VS?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-05 14:34

Ik kan mezelf wel voor mijn hoofd slaan... heb maar 10 euro verzendkosten gerekend Boos!

Ik ga het denk maar gewoon standard versturen... of iemand moet nog iets goedkopers weten?

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Re: Pakket verzenden naar de VS?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-05 15:06

Wel gecontroleerd, maar met een oude tarievenlijst, slim he Hyper!
Daar stond 22,50, dus ik dacht die 12,5 euro betaal ik wel...

Het is namelijk voor een grote Amerikaanse stal, dus behoorlijke bestelling... maar goed, gezien mijn lage prijsjes kan ik me eigenlijk geen 50 euro verzendkosten veroorloven...

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Re: Pakket verzenden naar de VS?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-05 22:21

Nee klant is koning... dus daar begin ik niet aan, volgens mij is belgie duurder... iets boven 50 euro...

Als iemand nog wat weet?

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Re: Pakket verzenden naar de VS?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-05 07:01

Anneliesss schreef:
Misschien is het een optie om het zogezegd mee te geven met een vliegtuig? Daar kun je info over opvragen bij schiphol. Er gaan vaak genoeg vluchten waarbij er nog plek over is in de vracht en via schiphol (of ander vliegveld) is dat een berg goedkoper. Je moet het dan wel zelf gaan brengen en inchecken, en in de VS moet de ontvanger het zelf gaan ophalen. Maar voor dat geld zou het me het wel waard zijn...



Haha,niet als je weet dat ik bijna in Antwerpen woon, nogal ver van Amsterdan Lachen Dan kan ik hem beter priority meegeven... met de TPG


@Orri hoe heette dat bedrijf van die vriend van je?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, cariena1, ComscoreBot, fnpetter1990, Indy_Mouse_9, JudithGigi, Malle_meid, Manou, Mrskiwi, Rooss_24, Tomboy0, xPabloBokt, Zebrastreep en 72 bezoekers