tommie ( mijn hond) weer 3 epilepsie aanvallen geh

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

tommie ( mijn hond) weer 3 epilepsie aanvallen geh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-02 23:27

nou tommie heeft dus sinds gisternacht weer 3 epilepsie aanvallen gehad.. het gaat echt niet goed. die aanvallen zijn nog geeneens het allergrootste probleem maar na die aanvallen krijgt die een soort nouja ik noem het maar paniekaanvallen heel hard janken piepen blaffen alles hij loopt overal tegen aan wordt helemaal gek. hij heeft ons de hele nacht uit ons slaap gehouden en vandaag was het eigenlijk weer goed. totdat hij om 6 uur weer een aanval kreeg mijn ouders waren net 1 minuut weg zouden een weekendje weg gaan en ikwas dus alleen thuis gelijk mijn ouders opgebeld en die zijn terug gekomen en naar de dierenarts gegaan daar heeft die 30 mg valium gehad en zelf toen was die nog niet rustig hij bleef maar doorgaan... toen we een uurtje thuis waren nog een keer 10 mg gegeven en daar werd die eindelijk beetje rustig van nog niet helemaal... nu ik dit type ligt die lekker rustig te slapen en nu besef ik me ineens dat dit niet lang meer goed gaat hij is pas 5 maar als het doorgaat ben ik bang dat we hem moeten laten inslapen dit is niet eerlijk voor hem hij heeft zoveel pijn en het doet mijn zoveel pijn om hem te zien Verdrietig

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 09:56

Het is heel eng om te zien he? zo'n epilepsie aanval, vannacht heeft mijn hond er ook 1 gehad wel is waar een hele lichte maar toch het is geen fijn gezicht.
Ze heeft het al vaker gehad en de 1e keer ben ik me rot geschrokken dacht dat ze dood ging.
Ben naar de dierenarts gegaan maar mijn hond heeft het niet heel vaak dus heeft geen medicatie nodig.
Ze krijgt het meestal s'nachts en dan komt ze bij mijn bed staan en aan het lopen merk ik al dat het niet lekker zit dus ik stel haar een beetje gerust, ze heeft vannacht de hele nacht op mijn kussen gelegen en dan gaat het wel weer goed.
Maar ik begrijp je angst..ookal heeft die van mij niet zo'n zware aanvallen..

Heel veel succes en sterkte!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 10:03

Heel erg eng zo'n epilepsie-aanval. Ik kan er over meepraten, want mijn broer heeft epilepsie en onze vorige poes had het ook.

Mijn broer kan er redelijk mee leven, maar die oen vergeet soms zijn medicijnen, waardoor hij aanvallen krijgt. En bij elke aanval sterft een deel van je hersenen af.....

Onze poes was 19 en is uiteindelijk overleden aan epilepsie. Ze had een aanval en kwam er maar niet 'uit'. Toen hebben we haar laten inslapen...
Op dat moment absoluut niet leuk, maar het is, net zoals jij het zegt, gewoon het eerlijkst tegenover zo'n beestje. Helaas is die van jou 5 en was die van ons 19...
Veel sterkte ermee!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 11:03

Ingrid kun je je hond misschien elke dag een pilletje van 0,5 mg foliumzuur voeren?
Het zijn hele kleine pilletjes, Kruitvat heeft ze geloof ik ook, en normaal worden ze gegeven aan mensen die zwanger willen worden, zodat ze minder gauw kans op een babytje met open ruggetje hebben.

Maar bij mij bleek het goed te helpen tegen epilepsie!!!
Heb er nauwelijks last meer van.Lachen
Het helpt wel pas na enkele weken, omdat het een vitamine B-soort is zeg maar.

Je zou elke dag hem een stukje worst met pilletje kunnen geven?
Wie weet helpt het. Het kan in elk geval geen kwaad, dus..
Veel sterkte!!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-02 12:04

hey dorine bedankt voor de tip
hij krijgt sowieso al elke dag 100 mg fenobarbital

het gaat nu al stukken beter hij lijkt weer aardig normaal nu....