Ontwerp van een cola experiment

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Ontwerp van een cola experiment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-02 23:04

Pff, moet voor morgenvroeg een ontwerp voor een experiment klaar hebben, heb alleen totaaaaaaaaaal geeeeeeen zin Scheve mond
Vroeg me dus af of jullie misschien meer inspiratie hebben dan ik Haha!

We hebben een experiment van Thumin gekregen en daar moeten we een verbeterde variant op bedenken. Ik kom echter niet echt ver, m'n hersenen willen niet echt.

Is dus de bedoeling dat er een experiment ontworpen wordt waarmee getest kan worden of mensen het merk van een cola kunnen benoemen, puur op basis van de smaak...

Ideeen?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 23:11

ik hoop niet dat je echt verwacht dat ik die tekst nu nog ga lezen bart... Tong uitsteken

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Re: Ontwerp van een cola experiment

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 23:15

Pfff wat een gortdroge stof zeg, je verwacht toch niet dat wij dat door gaan lezen he? Slapen Knipoog Maar is het gewoon niet zo simpel als iedereen merk A, B en C voorschotelen en de deelnemers op laten schrijven welk merk dat ze denken dat het is? Of mis ik iets?

BartVB schreef:
Pff, moet voor morgenvroeg een ontwerp voor een experiment klaar hebben, heb alleen totaaaaaaaaaal geeeeeeen zin Scheve mond


Kom je trouwens lekker opt tijd mee Knipoog

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-02 23:17

Tssss, watjes!
Moet ik ook Haha!

Maar heb al een ideetje.. Die Thumin vertelt z'n proefpersonen dat ze moeten gokken als ze het niet weten, dit om het kans aspect een beetje weg te krijgen. Hij kijkt daarna namelijk of de resultaten significant afwijken van wat je kan verwachten op basis van kans (je hebt namelijk 0.33 kans om de juiste smaak te gokken).
Denk dat ik de mensen maar ga vertellen dat ze mogen gokken maar dat ze ook een betrouwbaarheid van hun keuze op moeten geven, hoe zeker weten ze dat het die smaak is? Die gegevens kan je dan weer leuk met elkaar correleren (lang leve SPSS Misselijk) en dan is iedereen weer blij. Nu alleen nog even bedenken waarom mijn aanpak beter is dan die van Thumin Haha! Hmm.

daniel79 schreef:
Kom je trouwens lekker opt tijd mee Knipoog

Da's standaard.. Anders was ik geen student Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 23:20

M&T is nooit mijn beste vak geweest en het ontwerpen van experimenten al helemaaaaaal niet. Sorry Bart, kan je helaas niet helpen en ik hoor mijn bed ook al heel hard roepen. Dromen

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 23:21

Goh typisch een geval van op tijd begonnen zijn Haha!
Zo deed ik mijn opdrachten ook altijd!

Ik heb mezelf ervan overtuigd dat ik beter werk onder tijdsdruk Schijnheilig

Maar goed, deze test doet me erg denken aan die pepsi test die je vroeger altijd had op markten enzo.

Maar een verbeterde versie hierop??

Sorry maar zo creatief ben ik toch echt niet.
Veel succes ik ga in ieder geval lekker slapen nu als ik vannacht toevallig ineens een idee krijg dan hoor je het wel Haha!

Succes ermee!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 09:20

en was je nog optijd? en beetje gelukt?

wat een droge stof zeg... Gaaaap

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-02 09:34

Eeeh, het moet voor 12 uur vanmiddag ingeleverd worden. Ik heb dus nog even Schijnheilig

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 11:16

't is nu bijna half 12, ben je al begonnen? Schijnheilig Haha!

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 11:31

Goh, wat herkenbaar, je moet ook echt niet te vroeg aan een opdracht beginnen hoor, want dan heb je hem of te vroeg af (weinig kans, want zie mogelijkheid B ) of je hebt er veel te veel tijd ingestoken!
Ja, hoe bedoel je, ik ben ook een student?

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-02 13:08

Ik om kwart voor 12 ronde het paper uit de printer, om 12 voor 12 zat ik op de fiets en om 1 voor 12 lag het in het postvakje van de betreffende docent Haha! Had dus nog ruim een minuut speling Schijnheilig

*zucht*
En ik was eigenlijk van plan het gisteren al helemaal af te heben.. Maar ja, er zijn leukere dingen dan papers schrijven en boeken over methoden en technieken lezen Scheve mond

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 14:22

Aha snelle jongen dus Haha!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 15:32

Hahaha.... hmmm... Bart... ik neem het terug... je bent toch niet zo'n nep-student als velen van ons dachten. 1 minuut voor tijd je verslag inleveren getuigt toch wel van zeer studentikoos gedrag. Petje af!!! Knipoog

Nu zijn we natuurlijk wel heeeel benieuwd naar het resultaat, dat begrijp je natuurlijk wel Haha!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 15:52

*LOL* Ik leverde zelfs mijn dingen altijd dágen te laat in, had eigenlijk zware onvoldoendes moeten krijgen, maar een beetje lief lachen en puppy-ogen opzetten doen wonderen! Schijnheilig

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 15:59

hehe.... Maartje... misschien moet je Bart die eigenschap ook even leren, dat geeft hem misschien wel wat extra speling *stelt zich voor hoe bart lieflijk glimlacht naar zijn docent*.... hummm... bij nader inzien Knipoog

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 16:07

BartVB schreef:
Tssss, watjes!
Moet ik ook Haha!


Ja, maar Gaaaap wij studeren dit niet of wat je ook doet Slapen Ik zag de letters van die text ( zonder plaatjes, haha Haha! ) en heb het meteen dicht gegooid.. Ik kan je dus niet helpen anders euhh Slapen Snappez vouz?? Haha!

Succes hoor Bart.. knappe kerel die dit voor mekaar krijgt.. Haha!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 16:13

Maarten schreef:
hehe.... Maartje... misschien moet je Bart die eigenschap ook even leren, dat geeft hem misschien wel wat extra speling *stelt zich voor hoe bart lieflijk glimlacht naar zijn docent*.... hummm... bij nader inzien Knipoog


Ik zie het ook voor me...misschien toch beter van niet! Haha! *LOL*

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 15:02

Hoor trouwens net op de radio dat ze in eindhoven dubieuze verslagen zullen gaan weren. Betekent dat dat je nu echt moet gaan studeren Bart?? Knipoog

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 15:27

Dubieuze verslagen of dubbele verslagen? Van de laatste soort hebben wij er namelijk ook nogal wat verspreid onder de docenten Schijnheilig
Over te laat inleveren...Ik ben nu 4e jaars maar moet binnenkort nog een aantal 2e jaars verslagen inleveren. Zal er een kalmerend middel bijdoen voor de schrik Haha!