wie kan helpen met belastingproblemen???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

wie kan helpen met belastingproblemen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-02 08:33

Wij hebben een klein bedrijfje en nu heeft de bd twee jaar onderzocht en zegt dat wij dingen zwart gedaan hebben. We hebben alles op pc en dat klopte hebben ze de dag kas helemaal in exel gezet en zeggen nu dat er veel fouten in zitten, dus zwart geld. Maar in de eerste week die zij opgeteld hebben zitten al twee door hun gemaakte fouten van meer dan f2000,- die nemen ze dan mee en vervolgens wordt het verschil op de volgende pag. f 4000 enz. Ik heb daar tegen geprotesteerd en nu heb ik een brief dat het klopt van die fout, maar dat ik toch die hele twee jaar opnieuw moet tellen, binnen 14 dagen
weet iemand of dit echt zo wel kan???

happy worker
Berichten: 213
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: neeeederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 09:18

Goede accountant nemen, enige advies dat ik je kan geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 09:19

Als ik jou was schakelde ik een goede accountant in.
Het kost wel wat maar scheelt je ontzettend veel werk en gedoe.
Bij de belastingdienst heb je nl. omgekeerde bewijslast dat betekent dat zij zij niet hoeven te bewijzen dat jij het niet goed hebt gedaan, maar jij moet bewijzen dat je het wel goed hebt gedaan.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 10:12

Neem inderdaad een goede acountant en probeer ook goed advies bij de belastingdienst in te winnen. Ze zijn daar nog niet zo beroerd maar ik heb een soortgelijk probleem gehad en dat heeft me toch wel erg veel geld gekost omdat ik niet optijd de juist informatie had.

Dees

Berichten: 18913
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 10:59

Wij hebben ook een eigen bedrijf, en neem maar van mij aan: alleen een domkop doet zelf zijn eigen aangifte.
Een belastingdienst vind ALTIJD wel iets (eerder zijn ze gewoon niet bevredigd), maar als jij je aangifte laat doen door een landelijke accountant, dan zal de Belastingdienst je minder interessant vinden om te onderzoeken....

Een goed (AA en RA) accountant verdient zichzelf terug. Niet op bezuinigen!

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 12:07

Inderdaad Dees, de BD vindt iemand met een accountant veel minder interessant. Want moeilijk doen kunnen ze bij de BD hoor! Ik hoop voor je dat je nog kan aantonen dat jullie geen zwart geld hebben, want anders is het echt moeilijk.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 12:09

Ik ben assistent accountant wat is precies het probleem?je verhaal is niet zo duidelijk anders pb me ff ik kan het evnetueel met collegas overleggen.
Misschien kun je ook even naar een accountantskantoor bellen volgens mij rekenen ze niets voor een kort telefoontje.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-02 11:00

dank je ladocevita, je hebt mij goede adviezen gegeven, is er misschien nog iemand die een betrouwbare accountant ken omgeving eindhoven die niet de hele boekhouding over gaat doen???

happy worker
Berichten: 213
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: neeeederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 13:11

Ik weet niet of je een geautomatiseerd boekhoudsysteem hebt of daar mee wilt werken, dat maakt de uitwisseling met de accountant wel gemakkelijker. Voer een paar gesprekken en vraag wat referenties bij gelijksoortige bedrijven als wat jullie hebben.

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 13:19

Er zit wel een betrouwbare accountantskantoor in Weert, ben alleen even de naam vergeten. Als je interesse hebt vraag ik het straks wel even. Hun kinderen zitten bij die van mij op school.