DE officielle beroepen test..wie heeft hem gedaan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

DE officielle beroepen test..wie heeft hem gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-02 11:21

hoi

Ik heb op school te horen gekregen,dat ik misschien zo'n test zou moeten doen.Ik voel me namelijk niet echt op mijn plek op school (Het Grafisch lyceum) Het is echt een officielle test,waar je ook gestest word op intelligentie etc.Je betaald er ook zo'n 300 euro voor,maar als het voor mijn eigen toekomst is,is dat het zeker waard.

Wie heeft die test gedaan??,en de uitkomst klopte die??Heb je er wat aan gehad??

Gr kathelijn

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 11:35

Bedoel je die test van het compaz? Die heb ik gedaan. Klopte deels wat van: ik was niet geschikt voor de creatieve kant (klopt). Ik zou of de medische of de chemische of de landbouwkant op moeten. Kortom, ik kon nog alle kanten op, dat ik niet van kleien hou, dat wist ik voor dit tijd ook al.
Ik moest toen tig vragen invullen, en stellingen een keuze maken uit 5 mogelijkheden. Intelligentie werd niet getest (ik zat toen op het VWO). Dus als dit is wat je bedoelt, dna zou ik die 300 euro mooi aan een paard uitgeven.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 11:36

Hai Kathelijn.

Ik heb die test ook gedaan. Ik weet niet of het dezelfde is, maar die van mij duurde 3 weken en was heel erg uitgebreid.

Toen ik er heen ging had ik het idee van: ik wil secretariaat gaan doen of juridisch.

Het bleek dus dat ik daar totaal ongeschikt voor ben.
Omdat ik dus een paard heb, en het heel erg leuk vind om daarmee om te gaan, kwam er dus uiteindelijk uit dat ik wel geschikt ben voor Sociaal Pedagogisch Werk. Verward Was echte en verassing voor mij. Omdat ik goed met dieren om kan gaan, scheen ik dan ook wel goed met mensen om te kunnen gaan. Mensen begeleiden, mensen met problemen enz.

Ik ben toen dus maar met die opleiding begonnen maar ik vond het 10 keer niets om de hele dag mensen te moeten vermaken. Ik ben niet zo goed in contacten leggen, ben ik wel achter gekomen. en echt niet geschikt voor zo'n baan.

En wat doe ik nu....ik ben secretaresse op een accountantskantoor en dat vind ik hardstikke leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 17:29

Ik heb toen ik 16 was ook een test bij Compaz gedaan. Duurde 3 dagen. Was heel leuk om te doen.
Maar de begeleider was een eikel. Die had het over leuke beroepen voor meisjes, bijvoorbeeld activiteiten begeleider. Gelukkig stond er tussen het advies ook HEAO-Communicatie en Vormgeving en dat heb ik gedaan en paste qua opleiding best goed bij mij. Ik heb allemaal hogescholen afgelopen op voorlichtingsdagen en daar heb ik eigenlijk het meeste aan gehad.
Die begeleider zei ook nog dat ik niks met computers kon gaan doen omdat ik daar niet mee was opgegroeid...dan zou ik het niet kunne leren mar intussen heb ik toch al wat websites gemaakt en geef ik regelmatig computerondersteuning...

Als ik 300 Euro zou moeten betalen zou ik de test zeker niet doen. Maar misschein hebben andere er betere ervaringen mee.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:03

Ik ben heel erg tegen die tests, zou eerder een jaartje gaan werken al zou ik het niet weten.
Heb hem gedaan, 800 gulden kostte dat kreng, was 3 dagen lang aan het invullen om erachter te komen dat ik pastoor moest worden of in de tuinbouw. En als er iets was dat ik niet wilde...
Aan het einde kreeg ik een evaluatiegesprek met een sukkel van een psycholoog, en ik vertelde hem dat ik eigenlijk psychologie wilde gaan studeren. Maar volgens mr.Psycho kon ik dat niet, zou ik net aan de HAVO halen en het VWO was allemaal niet aan de orde. Universiteit? Nee dat kon ik echt niet, daar had ik de capaciteiten niet voor. Eén maal raden wat ik nu studeer, en zelf ook onderwijs krijg over dergelijke testen. Ik ben er dus heel erg op tegen, net als een IQ test.