Onmogelijke liefde?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Baileys

Berichten: 544
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Koudekerke

Onmogelijke liefde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-02 10:56

Vriendin woont samen, kindje en samen met vriend 2 paardjes. Heeft leuke baan en nóg leukere collega, getrouwd en drie kinderen. Hebben 2 jaar om elkaar heen gedraaid en nu is het hoge woord eruit: ze zijn stapelgek op elkaar.
Wat is nu wijsheid? Niks doen en blijven zitten waar ze zitten of de halve wereld overhoop halen en samen verder?
Ik moest haar het antwoord schuldig blijven.
Heeft iemand tips, een mening of spreek je uit ervaring? Graag reactie.

Ben erg benieuwd wat jullie hiervan vinden.
Bedankt alvast!!!!!!!!!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 11:06

stapelgek zijn op elkaar en een toekomst hebben met elkaar zijn 2 verschillende dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 11:15

SuperPepeijn schreef:
stapelgek zijn op elkaar en een toekomst hebben met elkaar zijn 2 verschillende dingen.


Ik ga helemaal mee in dit antwoord, vaak zit er zoveel spanning in zo'n relatie, dat ze verliefd zijn op de spanning.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 11:20

SuperPepeijn schreef:
stapelgek zijn op elkaar en een toekomst hebben met elkaar zijn 2 verschillende dingen.


Helemaal mee eens.

En daarbuiten, ik zou blijven zitten waar ik zit. Zoveel opgeven, voor iets wat misschien een luchtbel is (ook al lijkt 't nu niet)...... Scheve mond

Succes ermee

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 11:36

Hoeveel mensen maken ze ongelukkig door het te doen.
Sja... elkaar niet meer zien, iemand ander werk zoeken en voor de eigen relatie gaan.
Of... relaties verbreken en niet gelijk samen verder gaan maar tijd voor bezinning.
Want feit is wel dat je denkt verliefd te zijn terwijl je een relatie hebt.
Kijk dan wie/wat je het meest mist.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 12:08

Dat kunnen ze alleen zelf beantwoorden. Wat missen ze in hun huidige relatie, dat ze in een nieuwe denken te vinden? En hebben ze al het verdriet daarvoor over? Ik heb daarin ooit mijn eigen keuze gemaakt, dat zullen zij ook moeten doen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 12:09

ik denk wel dat je altijd op den duur iets zult missen in je relatie. Ik denk dat dat bijna normaal is. Is het de moeite waard om altijd dat ene gevoel na te jagen dat na verloop van tijd toch weggaat?

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 12:24

Pfffffffffft moeilijk hoor! Ben er in principe voorstander van om altijd voor je eigen geluk te kiezen, maar om er zoveel voor op te geven is natuurlijk een afweging die gemaakt moet worden.. Hoeveel geluk haal je eruit als je er teveel voor moet opgeven? Hoe ga je ermee om dat twee gezinnen uit elkaar vallen.. Dan moet het wel echte liefde zijn, anders kun je daar, lijkt mij, niet mee leven.

Baileys

Berichten: 544
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Koudekerke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-02 15:11

Hmmm ja, dat was dus ook mijn reactie: Is het alleen om de spanning? Natuurlijk makkelijk praten als je er buiten staat maar soms kan andermans nuchtere mening heel verhelderend werken
Thanks a lot!

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 22:05

Die keus zullen ze alleen zelf , met hun hart , kunnen maken....

Het gaat mij niet zozeer om de "nieuwe" relatie , maar mensen die in zo'n stuatie zitten kunnen volgens mij beter kijken naar hun huidige relatie / situatie , zijn ze daar nog gelukkig in ?

Je moet een relatie niet verbreken om een nieuwe relatie te kunnen beginnen , maar verbreken omdat gevoelsmatig het eind bereikt is.

Is je hart en je plezier uit je huidige relatie , hou daar dan mee op.

En als je DAN met je hele hart & ziel met iemand anders samen wil zijn , ga ervoor , anders hou je je hele leven spijt , zul je het misschien zelfs je "oude" partner aanrekenen dat je door (de relatie met) hem niet gelukkig bent.... enzo Knipoog

In zulke situaties is de keuze van je hart uiteindelijk de juiste volgens mij.
Hoe het ook loopt , dat lijkt me de weg die je naderhand gevoelsmatig het minst problemen kan geven Lachen

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 00:07

zucht.. zoiets had ik dus ook deze zomer Boos!
meisje van me werk bleek gek op me te zijn en ik op haar..
nooit van elkaar geweten of achter elkaar gezocht, komen we erachter via een msnchat. Zien we elkaar op t werk, vonken vliegen over.
MAAR zij heeft een vriend en een heel toekomstbeeld met hem samen ingericht, aangezien ze hindoestaans is en haar vriend ook. En alles was zo'n beetje was vastgesteld (verloven volgend jaar, jaar erop trouwen, kinderen voor hun 30e, kijkend naar huizen), en haar ouders + schoonouders waren al btje ouderwets. Daarnaast de onzekerheid of het wel wat met mij zou worden..
En dan zeggen dat ze voor mij meer gevoelens heeft/had dan voor haar vriend. Dat ze nog nooit zo zenuwachtig ergens voor was dan toen ze ging mij 'afwijzen'.

zucht.. Scheve mond