Nieuwe fiets kopen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Nieuwe fiets kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-02 11:55

Ik ga zo hier in de buurt eens kijken wat er aan fietsen staat. (bij fietsenzaken dan Haha! niet zomaar op het station ofzo Schijnheilig ) en vroeg me af of jullie nog tips hebben waar ik op moet letten?

Ik wil ongeveer tot 100 euro gaan voor een degelijke tweedehands fiets met versnellingen. Het gaat er vooral om dat ik de fiets in de stad gebruik en voor het vervoer naar de paarden. Ik fiets ongeveer 60 km in de week dus het moet een stevige fiets zijn die niet bij het minste of geringste kapot is.

Tips voor merken ofzo? Of waar ik op moet letten? En zit ik qua prijs goed of red ik het niet met 100 euro?

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 12:10

Hmmm... ik denk niet dat je heel veel fietsen tegenkomt voor 100 euro.

Ik had een tijdje geleden hetzelde,eigenlijk alleen een fiets om naar het station of naar Michelle te fietsen,maar dat ging zo makkelijk niet.
Overal gezocht en ik vond 100 euro al best duur.
Ik heb er eentje van 75 dacht ik. Best een oud ding,met versnellingen die nog versteld moeten worden(?) ,maar fietste verder goed,hij moet alleen een keerjte goed nagekeken worden,want de remmen blijven ook vaak hangen.

Ik zou ook veel gaan zoeken op internet of in krantjes ofzo.

Als je echt een goed merk wil,dan kom je niet ver met 100 euro,want volgens mij is een goede tweedehands fiets al gouw een paar honderd euro..die dingen kosten nieuw ook superveel.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 12:14

Of je het met 100 euro redt weet ik niet, wel dat je dan in ieder geval niet naar fietsen met nexus 7 versnellingsnaaf of derailleur hoeft te kijken (deze uitvoeringen zijn duurder). Wellicht kun je proberen of er ergens een trommel 3 of nexus 4 te krijgen is van het merk Rivel, Raleigh of Pointer, dan geef ik je de meeste kans om onder de 100 euro te blijven. Waar woon je, kan dan wel kijken bij welke dealer je de meeste kans maakt.

BTW bij de stationsfietsenstalling kun je meestal ook fietsen kopen hoor Knipoog.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 15:44

Gewoon naar n goeie fietsenwinkel gaan, er valt vaak ook wel te handelen met die lui.

Een paar maanden geleden heb ik een simpele fiets gekocht voor 75 euro, achteraf veel te veel, zeker omdat ie na 3 weken ook alweer gejat was... Boos! BTW op t station in Groningen is veeeeel te vinden hoor Knipoog

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 18:08

Mocht je er vandaag toch niet eentje vinden.. laat het me even weten, misschien dat Gerard er nog wel eentje heeft staan.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-02 20:10

Nou mamsie en ik zijn de hele dag op pad geweest en qua kwaliteit heb je niet veel soeps voor 100 euro, dat blijkt wel.
Helemaal als je bedenkt dat ik nu een fiets wil die ik gewoon echt lang wil gaan gebruiken, het is nu eindelijk eens tijd voor een goede fiets. Ook omdat ik behoorlijk last van mijn knie heb wil ik gewoon lekker fietsen.
Mijn moeder wil me een deel sponsoren Lovers en eventueel nog een deel voorschieten.
Nu heb ik vandaag een man gebeld die een faillisementspartij heeft opgekocht van de Gazelle Primeur. Zitten nog in de doos dus spiksplinternieuw, voor 273 euro. Nieuw zijn ze 1300 gulden. Na lang wikken en wegen gaan we morgen kijken en als het echt zo is als die man beweert (Gazelle Primeur in blauw of groen, met versnellingen, 28 inch - NEE dit is niet de maat van het zadel Bloos maar van de wielen Haha! ) en ze zien er goed uit dan ga ik waarschijnlijk daarvoor.
Als je namelijk met een nieuwe fiets begint ga je er vaak ook netter mee om en heb je geen gedoe van kleine gebreken of een fiets die elke keer wat mankeert.
Dus ja, het is een investering maar denk dat het dat wel waard is voor deze prijs met een goede merkfiets.

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 23:04

Misschien toch maar eentje stelen ? Knipoog Schijnheilig

Haha grapje hoor.. tja, tegenwoordig wordt alles zo duur he! Pff..

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 07:44

nou voor 100 euro heb je zeer zeker wel een tweede hands fiets hoor! dat is 220 gulden joh

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 10:41

Dennis v m schreef:
nou voor 100 euro heb je zeer zeker wel een tweede hands fiets hoor! dat is 220 gulden joh


En wat denk je dan dat het uurloon van de rijwielhandelaar is die ´m helemaal naloopt en rijklaar maakt?

Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 21:44

Is een Kronan niks voor jou? Rijden echt heel goed, niet al te duur, en je moet wel heel erg je best doen wil je ze kapot zien te krijgen Haha!

Afbeelding




Ik heb voor ik m'n "tank" had ook op diverse oude brikkies rondgereden, maar ik ben toch blij dat ik uiteindelijk toch de investering in een goede nieuwe fiets gedaan heb (wil overigens niet zeggen dat er geen goede tweedehandsjes te koop zijn natuurlijk... Haha! ) aangezien ik ook heel wat kilometers per week afleg.
In ieder geval veel succes met de zoektocht naar een stalen ros, en als ik je een tip mag geven: een comfortabel gelzadel is ook een zeer goede investering... Haha! Knipoog

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-02 21:48

Nou ik wil het liefste toch versnellingen omdat ik heel wat kilometers maak in de week en in tunneltjes enzo mijn knie een beetje moet ontzien.

Vandaag weer op pad geweest, voor een Gazelle Primeur betaal je tweedehands 250 euro en voor een nieuwe bij die man die ze nieuw ingekocht heeft (faillisementspartij) betaal je 273 euro dus denk dat zijn geld dan wel waard is.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 21:59

Investeer ook meteen in een goed hangslot, zodat je hem aan een hek kan hangen ofzo, anders is je fietsie zo foetsie!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 08:59

Moet je even naar de fietsverhuur in Ekehaar bellen. Die heeft heel veel 2e handsfietsen te koop staan. Vaak zijn ze dan 1 seizoen gebruikt, en zien er dan niet zo mooi meer uit dat ie ze wil verhuren. Ik had destijds (ca 4 jaar terug) mijn fiets met 3 versnellingen en trommelremmen voor 150 gulden. Hij doet het nog steeds prima (hoewel ie op het moment bij mijn schoonouders in de schuur staat, onze schuur is te klein).

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 10:27

Ga gewoon naar het station en dan weet ik wel waar je op moet letten: Kijken of er geen slot opzit Tong uitsteken Knipoog

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-02 14:01

Ja dat zou wel het makkelijkste zijn he, helaas ben ik niet zo.

Goed slot komt er zeker op, en Riëtte bedankt voor de tip!
Denk alleen dat je de prijzen van fietsen van nu niet meer kunt vergelijken met een paar jaar geleden, ze zijn echt ontzettend in prijs omhoog gegaan.

Maandag of dinsdag ga ik naar Emmen om naar die Gazelles te kijken.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 14:09

Ga dan ook even bij het station kijken. Daar zit een fietsenverhuur, die ook fietsen verkoopt. Helaas zijn we net onze Gazelle fiets kwijt. Die hadden we te koop staan voor 175 euro en zag er nog perfect uit. Was altijd van mijn oma geweest.

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 14:35

kzou het niet weten wat voor fiets je nodig hebt...
je kunt ook altijd ff op internet veilings sites rond kijekn, dat heeft mijn zus laatst ook gedaan Knipoog )
suc6

franka

Berichten: 161
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 19:21

je kam voor 100 euro een prima fiets kopen gewoon bij een fietsenmaker moet je wel even op letten naar welke fietsen maker je gaat maar ze zijn er best. ik heb hier in leeuwarden een race/toer fiets tweedehands gekocht voor 80 euro en racefietsen zijn tweedehands meestal vrij duur.