Volkert gestopt met hongerstaking!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Volkert gestopt met hongerstaking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-02 14:34

Volkert van der G. stopt met hongerstaking

Volkert van der G. is gestopt met zijn hongerstaking, omdat de omstandigheden in zijn cel zullen verbeteren.

Moord Fortuyn
Van der G., die wordt verdacht van de moord op Pim Fortuyn, at niet meer sinds 12 juli. Hij ging hiertoe over omdat hij onder meer tegen de aanwezigheid van een camera in zijn cel is.

Cameratoezicht
Vorige week donderdag besloot de beroepscommissie van de Raad voor Strafrechttoepassing en Jeugdbescherming nog dat het cameratoezicht in de cel van Van der G. niet onrechtmatig was. De advocaten hebben het cameratoezicht van begin af aan bestreden.

Donner
Minister Donner (Justitie) is zeer verheugd over het besluit van Volkert van der G. Hij maakte bekend dat de detentieomstandigheden voor Van der G. beter worden. Zo mag de verdachte meer bezoek ontvangen en zal hij vaker worden gelucht. De camera's in zijn cel blijven wel hangen, benadrukte Donner. Die worden alleen weggehaald als Van der G. 'geen risico meer is voor zichzelf'.

Openbaar Ministerie
Ook het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam, belast met de strafvervolging van Volkert van der G., is verheugd over het nieuws. "Wij wensen een goede rechtspleging, waarbij wij een gezonde verdachte voor de rechter kunnen brengen," aldus OM-woordvoerder R. Meulenbroek. Het OM gaat er vanuit dat de zaak-Van der G. eind oktober of begin november verder zal worden behandeld door de rechtbank in Amsterdam.
Gezond
Van der G. is nog redelijk gezond na deze lange hongerstaking, aldus zijn advocate B. Böhler. Dat komt omdat de 33-jarige milieuactivist uit Harderwijk tijdens zijn hongerstaking wel vruchtensappen heeft gedronken.


Nou dit bericht was net ook op het nieuws, dus misschien dat de waarheid nou eindelijk eens boven water komt!!

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 14:37

Weet je waar IK nu van baal, dat mijn Grunninger Folkert heet en dat klinkt hetzelfde......

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 14:40

Zozo, nou heb ik over 2 minuten nieuws bij onze journalistieke nieuwsronde. Maar ik snap niet dat hij nu opeens wel weer eet... Verward

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 14:54

Toch jammer.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 14:58

Nou een echte doorzetter vond ik hem toch al niet en dat hij nu weer gewoon gaat eten verbaast me ook niet.
Kan hij straks inderdaad gewoon berecht worden, mooi zo!!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 15:00

Ik dacht dat het weer zo'n Volkert mop was... maar dit is wel goed nieuws.... kunnen ze hem hopelijk daarna nog opknopen Haha! Wie weet komt inderdaad de waarheid nog aan het licht... het hoe en waarom Verward vond het een beetje laf van hem om er tussenuit te knijpen.

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 15:28

Citaat:
Weet je waar IK nu van baal, dat mijn Grunninger Folkert heet en dat klinkt hetzelfde......


En ik baal ervan dat ik ook een van oorsprong Zeeuwse Milieuhygiene-student in Wageningen ben, net als..... Maar ik ben helemaal geen milieu-extremistje hoor!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 15:30

Eindelijk!Hoewel ik denk dat hij niet echt verhongerd is.Hij wist precies wat hij nodig had om te overleven.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 15:38

FlairS schreef:
Eindelijk!Hoewel ik denk dat hij niet echt verhongerd is.Hij wist precies wat hij nodig had om te overleven.


Helemaal mee eens. Hij nam wel zoutoplossingen en suiker, de MIET

Iedereen die vindt dat hij het recht heeft om een ander leven af te nemen is waardeloos en verdient een lange pijnlijke straf!! Boos! Die van der G. is echt een dikke kneus.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 15:39

Citaat:
en zal hij vaker worden gelucht.


Ik vraag me af hoe dat gaat, zal hij 1 keer per week even uit het raam gewapperd worden?? Haha!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 16:16

tja, ik had dit ook wel verwacht. Ik had niet echt het idee dat hij een sterk karakter heeft, en doorzetiingsvermogen heeft. Het is gewoon een lafaard die als het puntje bij paaltje komt, niet doet waar hij voor staat.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 17:01

Citaat:
Quote:
en zal hij vaker worden gelucht.


Ik vraag me af hoe dat gaat, zal hij 1 keer per week even uit het raam gewapperd worden??
_________________



Haha! Hij zal inmiddels wel tussen de tralies door kunnen Haha!

Nu moet ie alleen nog zijn bekkie open doen waarom ie het gedaan heeft.
(dat zal wel de banketstaaf reden zijn die ik ooit gehoord zal hebben).

Het is gewoon een aandacht trekker, that's all.


Veroordelen en de rest van zijn leven opsluiten!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 17:08

Eindelijk,nu moet en zallie de waarheid gaan vertellen, hoop ik!!!!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 18:23

typisch verloop............blijkt maar weer dat hij echt laf is! Eerst een laffe moord plegen en vervolgens zo laf zijn om niet door te durven gaan met je hongerstaking................Nu hoop ik dat het nederlandse rechtsysteem hem niet al te soft berecht anders is de cirkel rond Frusty

angel
Berichten: 1564
Geregistreerd: 15-04-01
Woonplaats: ~~*APELDOORN*~~

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 18:31

had ik gelezen.. maar jah tis gwn een sukkel

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 18:52

ze hebben um gedwongen. te laten eten
maar het had voor mij niet gehoeven hij heeft een ander het leven ontnomen laten ze dat dan ook bij hem doen! Boos!

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 19:40

misschien was de dood voor hem wel de makkelijkste oplossing en toont hij karakter door weer te gaan eten en het vonnis en de ten uitvoerlegging levend doorstaan.

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 20:50

Ben erg blij om dit te horen!! k vind gewoonweg dat ie niet dood KAN EN MAG gaan zonder toe te hebben gegeven en gezegt waarom!!

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 20:56

dat hij weer gaat eten wil toch niet zeggen dat hij ook opheldering gaat verschaffen over zijn motief? al ben ik ook wel benieuwd.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 20:57

Dat zou pas echt karakter tonen, als hij voor zijn zaak staat en zegt waarom hij PF om zeep hielp. Door zijn kop te houden, maakt hij zijn eigen case belachelijk

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 00:13

Ze hebben het allemaal wel over een hongerstaking, maar wat hij deed, was geen hongerstaking.
Hij dronk teveel spul en slikte teveel om het een hongerstaking te noemen, wel leek het erop, maar in principe was het nog lang niet zover dat je het een hongerstaking kon noemen.

Die vent hoef ik niet tegen te komen, verder heb ik er niet veel mening over.
Tja, dat hij zn bek open moet trekken en vertellen waarom hij het gedaan heeft, maar offie dat doet?
Daarna mag hij van mij part weer doorgaan met zijn ´hongerstaking´ en de pijn verrekken die hij andere mensen ook heeft aangedaan, maar laat het dan nu wel een echte zijn, eventueel met de dood tot gevolg.
Of niet, maar dan een fikse straf krijgen zoals alle moordenaars ook horen te krijgen (tja, Neerlands recht is soms wat krom).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 00:18

marije999 schreef:
Citaat:
Weet je waar IK nu van baal, dat mijn Grunninger Folkert heet en dat klinkt hetzelfde......


En ik baal ervan dat ik ook een van oorsprong Zeeuwse Milieuhygiene-student in Wageningen ben, net als..... Maar ik ben helemaal geen milieu-extremistje hoor!


En ik baal er van dat ik van der Graaf heet (achtenaam van Volkert), bij de politie in Harderwijk werk (woonplaats Volkert) en milieu als taakaccent heb (obsessie van Volkert)

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 00:23

Toch snapik wel een klein beetje hoe hij denk en zich voelt. Hij leeft zo mee met de dieren in de industrie, en met het milieu hij heeft daar volgens mij echt alles voor over, dus ook om iemand dat vermoorden dat is echt super fout natuurlijkomdat Pim wou dat ze weer pels dieren mochten houden ik denk dat hij er zo moedeloos van was geworden dat dit de druppel was.