Begravenis gehad, en nu bang :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Begravenis gehad, en nu bang :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-02 15:38

Ik heb gister de begravenis gehad van een goede bekende, en toen ik naar zijn kinderen keek, naar al die pijn in hun ogen werd ik opeens zo bang.

Mijn moeder moet 24 september een zware risicovolle operatie ondergaan en ik ben bang dat ze het niet haalt... Er is al zoveel fout gegaan bij haar, waardoor ze onderandere in een rolstoel beland is en een continent stoma heeft. Er is een blaas gemaakt van een stuk darm en daar heeft ze nu 1 en al ellende mee, constant ontstekingen en ze plast puur bloed en heeft verschrikkelijk veel pijn. Ze gaan de blaas er nu helemaal uithalen in het ziekenhuis in Coevoorden (3 uur van Den-Helder af) en er is een grote kans dat ze er niet levend uit komt, deze operatie is namelijk nog nooit uitgevoerd.

Mijn moeder wil deze operatie kostte wat het kost doorzetten, ze zegt dat ze met de pijn die ze nu heeft niet eens meer wil leven. Nu is er tenminste nog een kans dat ze van de pijn af komt, en anders maar niet zei ze...

Ik ben er echt doodsbang voor, gister toen ik probeerde te slapen zag ik de hele tijd de begravenis van gisterochtend voor me maar dan was het de begravenis van mijn moeder en stond ik op de plek van de kinderen...

Het is nog even doorbijten, volgende week woensdag is de operatie voorbij en is ze of overleden of ze is er goed afgekomen. De eerste week na de operatie als ze het overleefd zal ze op de IC liggen, ze word dat constant in de gaten gehouden en zal dan niet aanspreekbaar zijn. Zowiezo kan ik die week niet naar Coevoorden toe om haar op te zoeken. Het is een hele rit om op 1 dag te doen, en mijn moeder wil niet dat ik haar op de IC zal zien....

*zucht* wat is het leven ook k*t!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 15:40

Ik begrijp jouw angst heel goed. Ik weet niet wat ik moet zeggen om die angst weg te nemen, maar ik wil jou en je moeder wel heel veel sterkte toewensen de komende weken...

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 15:41

Flair daar word ik even stil van. Sterkte voor jullie.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 15:42

sjee, jouw angst is niet ongegrond. Ik begrijp jouw moeder wel. Maar het is niet gemakkelijk voor jou. Ik zou ook bang zijn. heel veel sterkte.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 15:42

Heel veel sterkte , dat is niet niks. Ik bid voor je moeder (en jou).

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 15:42

Heel veel sterkte, natuurlijk ook voor je moeder!

=^.,.^=

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 15:42

Heel veel sterkte. Ik zal aan je denken...

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 15:53

Heel veel sterkte voor jou en je moeder.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 16:06

Jeetje, wat naar zeg! Ik hoop dat de operatie zal slagen, heel veel sterkte voor jullie allemaal.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 16:13

Heel veel sterkte voor jullie allebei en veel beterschap voor je moeder
verder heb ik er echt geen woorden voor zeg,
wat erg voor jullie!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 16:15

Lieve Flair ik begrijp je angst heel erg goed. Ik wou dat ik iets kon zeggen of doen om je op te vrolijken maar ik kan jou en je moeder helaas alleen maar heel veel sterkte wensen in deze moeilijke periode. Ik weet uit eigen recentelijke ervaring hoe moeilijk het is om de keuze van je moeder te accepteren maar probeer je bij haar keuze neer te leggen en haar te steunen want de pijn die ze heeft moet wel heel groot zijn als ze deze beslissing neemt. Ik zal ook voor jullie bidden dat de operatie succesvol zal zijn!

Liefs en sterkte,
Annemieke

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 16:20

Wat erg joh..... heel erg veel sterkte voor jou en je moeder!!
Ik zal aan jullie denken,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 16:31

Heel erg veel sterkte, dit is niet niks. Hopelijk volgende week goed nieuws voor jullie en dat het herstel kan beginnen.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 16:46

Verschrikkelijk veel sterkte Flair! Ik zal voor jou en je moeder duimen Lovers

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 16:49

heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.. Ik hoop voor jullie allemaal dat het een goede afloop heeft! En dat je moeder voortaan zonder pijn kan leven, want dit lijkt me ook niet leuk, elke dag zie je je moeder met pijn, probeer in je hoofd te houden dat die pijn mischien volgende week weg is, en dat ze zonder pijn naast je kan zitten.
Meer kan ik niet zeggen, alleen heel erg veel sterkte.

Groetjes marielle

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 16:52

heel veel sterkte, hopelijk volgende week meer zekerheid.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 18:07

hey meissie,heel veel sterkte voor jou en je moeder..... ¨*zal voor je duimen*

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 18:31

Een uur geleden heb tegen ik mijn eigen moeder nog een peptalk afgestoken. De operatie die zij moet ondergaan a.s. dinsdag (bypass in been) is peanuts in vergelijking met de operatie van jouw moeder maar zij is ook bang. Vooral omdat ze tot een risico-groep behoort i.v.m. haar longen.
Maar nu heeft ze pijn en daardoor wordt het leven erg zwaar en eigenlijk allesbehalve prettig.

Soms moet je risico's durven nemen in het leven. Stel dat ze overlijdt, dan is dat vreselijk maar er is een goede kans dat het allemaal goed gaat en dat het leven weer draaglijk wordt.
Als er niet geopereerd wordt heeft je moeder eigenlijk ook geen leven meer.
De artsen durven het aan om je moeder te opereren, zij hebben er blijkbaar vertrouwen in. Probeer om zelf ook een beetje van dat vertrouwen te krijgen.

Heel veel sterkte en ik hoop dat wij eind volgende week allebei een moeder in een ziekenhuisbed aantreffen met weer een toekomst zonder pijn!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 18:43

Heel veel sterkte allebei.

Noortje__

Berichten: 239
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: huissen(omg. arnhem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 18:45

heel veel sterkte voor jou en je moeder
liefs noor

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 18:47

nou flair dat klint niet goed, ik denk dat ik met sjimmy mee ga en we bidden voor jouw, je moeder, en je familie

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-02 18:50

Percy schreef:
Een uur geleden heb tegen ik mijn eigen moeder nog een peptalk afgestoken. De operatie die zij moet ondergaan a.s. dinsdag (bypass in been) is peanuts in vergelijking met de operatie van jouw moeder maar zij is ook bang. Vooral omdat ze tot een risico-groep behoort i.v.m. haar longen.
Maar nu heeft ze pijn en daardoor wordt het leven erg zwaar en eigenlijk allesbehalve prettig.

Soms moet je risico's durven nemen in het leven. Stel dat ze overlijdt, dan is dat vreselijk maar er is een goede kans dat het allemaal goed gaat en dat het leven weer draaglijk wordt.
Als er niet geopereerd wordt heeft je moeder eigenlijk ook geen leven meer.
De artsen durven het aan om je moeder te opereren, zij hebben er blijkbaar vertrouwen in. Probeer om zelf ook een beetje van dat vertrouwen te krijgen.

Heel veel sterkte en ik hoop dat wij eind volgende week allebei een moeder in een ziekenhuisbed aantreffen met weer een toekomst zonder pijn!


Dat vertrouwen ben ik eigenlijk een beetje kwijt na alles wat er fout is gegaan bij mijn moeder, niet in 1 ziekenhuis zijn er fouten gemaakt en niet door 1 dokter. Maar bij elke operatie die zij heeft ondergaan is er nog wat fout gegaan.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 19:15

Dat maakt het inderdaad heel erg moeilijk om vertrouwen te hebben. Het is natuurlijk doodeng als je moeder zo'n operatie moet ondergaan.
In elk geval heel veel sterkte en ik hoop echt heel erg dat het deze keer wel allemaal goed gaat.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 20:49

Ik begrijp ontzettend goed je angst, weet helaas niets te zeggen om die te minderen. Probeer om alles toch niet al te somber in te zien, hoe moeilijk dat ook is. Dit is haar kans, dit is haar bewuste keuze die haar omgeving moet respecteren. Moeilijk voor jullie, maar voor je moeder haar lichtpuntje.
Een operatie heeft altijd een risico, ik ken mensen die (denk ik) ouder zijn dan jouw moeder ook een enorm zware ingreep hebben ondergaan (ook operaties die nog in de kinderschoenen stonden) en die er bovenop zijn gekomen. Probeer zoveel mogelijk te denken aan de kans dat ze er wél goed doorheenkomt. Heel veel sterkte iig.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 21:03

jeetje dat is schrikken dit verhaal, heel veel sterkte ermee en ik ga ook voor je duimen en prayen. Alle beetjes moeten helpen!!
STERKTE