Hoe kom ik van pluizig haar af?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Hoe kom ik van pluizig haar af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-02 14:49

Ik word er gestoord van! Mijn haar is iedere keer zo statisch! En nou vroeg ik me af of jullie een middeltje weten zonder dat mijn haar meteen baggervet word?Iedere keer als ik het kam staat het letterlijk recht overend! Ziet er niet uit!!

Want als er een ding is waar ik een hekel aan heb dan is dat wel aan vet haar Misselijk

Ohh ja, en voedende shampoo voor droog haar heb ik al geprobeerd! Haha!

Alvast dank voor jullie reacties!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 14:56

Ik weet precies wat je bedoelt, ik heb er helaas ook last van. Vooral in de winter als het vriest. En ik kan mijn haar ook niet zo aan de lucht laten opdrogen, dan loop ik de hele dag met een pluizebol. Boos!

Ik gebruik kokosvet van Palmers, alleen verkrijgbaar bij de Etos voor zover ik weet. Het heet wel 'kokosvet', maar je haar wordt er niet vet van, tenminste het mijne niet. Ik gebruik ook altijd maar een klein beetje, net genoeg om m'n haar zich te laten gedragen. Haha!

Verder heb ik thuis nog vrij duur spul staan van de kapper, iets in een paars pompflesje en iets van Nexxus in een ander flesje, maar gek genoeg grijp ik toch steeds weer naar dat kokosspul (het ruikt ook zo lekker Lachen ). Ook Henna Plus voor gespleten haarpunten helpt tegen pluis, dat gebruik ik ook wel eens.

Succes!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 14:58

Mijn haar is ook heel droog. Niet omdat ik gespleten punten heb, maar omdat die haarschubben niet glad over elkaar heen liggen. VAndaar dat het haar dan dus pluizig wordt. als iemand inderdaad dus een goede tip heeft...

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 15:01

Als je last hebt van statisch haar moet je haarlak op je borstel spuiten en dan je haar borstelen. Heb ik een keer in een tijdschrift gelezen. Lachen

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 15:13

Ook kokosvet en misschien schuim, ik weet niet of je slag/krullen hebt?

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-02 15:26

Nee, ik heb gewoon steil haar.. Af en toe trekt er wel iets van slag in, maar meestal hangt het recht naar benee.. Boos!

Tis af en toe echt hopeloos.. En Karin, wat jij zegt: Dat heb ik ook! Ik moet ook miujn haar niet laten opdrogen in de vrieslucht, dan is er helemaal niets mee te beginnen!! Verward

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 16:06

Ik heb het pluizigste haar van allemaal, maar dat komt door mijn krullen. Als ik niet oplet heb ik dus een babykrul op m'n voorhoofd, totaal idioot gewoon, dus ik zit de hele tijd mijn haar naar achter te strijken... Het enige wat bij mij werkt is elke dat m'n haar wassen en in n staart terwijl ik op bed lig laten drogen, anders is het één grote springerige krullenzooi. Vreselijk, want ik voel me dan echt zo'n negerjte, alleen dan wit met bruine krulletjes... Overigens houd ik het ook altijd in een staart, anders is er geen houden meer aan!

Ozzie
Berichten: 89
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 16:17

Wat bij mij het beste helpt is heeeeeeeeel veel conditioner gebruiken, vooral die van fructis helpt goed. En haarlak op een borstel spuiten helpt ook, maar alleen bij het borstelen, zodat het niet aan de borstel "plakt". Als je daarna naar buiten gaat of opnieuw borstelt heb je zo weer hetzelfde probleem.....

Mijn haar is helemaal kurkdroog, ik heb namelijk mijn haar laten straighten, maar weet niet wat nou erger was, die bos krullen of dit...