Jehova-getuigen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 10:04

als ik nu in die positie had gezeten als moeder zijnde, had ik mijn kind gewoon mee laten doen met de andere kinderen en later ZELF laten beslissen hoe hij verder wilde met zijn leven. Ik vind die ouders bijzonder egoistisch. Ze denken kennelijk niet goed na over wat goed is voor hun kind. Sommige mensen stellen het welzijn van het geloof boven het welzijn van hun kind of van mensen.

De hond is de betere mens


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 10:34

Simone20"]
[quote="Desiree schreef:
Ik vind die ouders bijzonder egoistisch. Ze denken kennelijk niet goed na over wat goed is voor hun kind. Sommige mensen stellen het welzijn van het geloof boven het welzijn van hun kind of van mensen.


En wie ben jij dan dat jij daar zo'n oordeel over mag hebben! Ja sorry hoor laat dat lekker aan hun zelf over. Zij hebben een bepaalde geloofsovertuiging en zij denken dat dat de beste is, of dat zo is is weer een andere vraag.
[/quote]

WAarom mag ik daar geen oordeel of mening over hebben? Natuurlijk denken die mensen dat ze het zo goed doen, maar dat wil toch niet zeggen dat ze een foute inschatting kunnen maken? Ik denk dat dit op hun kind meer impact heeft dan ze erg in hebben, en ook niet de impact die ze in gedachten hebben.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 11:09

nou, ik vind dat mensen niet te fanatiek hun geloof of whatever moeten belijden. Als mensen dat doen gaan ze vaak namelijk te wazig denken. Dat zie je duidelijk aan de moslimextremisten, en vroeger de christenen (waardoor Marx zei "geloof is opium voor het volk" waar ik het helemaal mee eens ben), en ik zie dat ook een beetje terug bij deze ouders. Alles met mate. Je moet in staat zijn om concessies te doen als dat beter is.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 11:27

Simone20 schreef:
What ever, dus jij vergelijkt nu JG met moslimextremisten??? Het is wel erg duidelijk dat je echt niet weet waar je over praat....


jij brengt het nu wel erg platvoers. ik gebruikte ze gewoon als voorbeeld. En dat deed ik ook met christenen maar daar hoorde ik je niet over.
Je doet net alsof ik vind dat jehova's net zo slecht zijn als moslimextremisten, terwijl ik alleen maar wilde aangeven dat als je zo bezig bent met je geloof dat je wazig gaat denken, soms realiteit een beetje uit het oog verliest. Moslimextremisten zijn daar een duidelijk voorbeeld van.
Ik denk overigens wel dat ik weet waar ik over praat. Ik heb een tante (zus van mijn vader) die jehova getuige is. Ze mocht niet bij de begrafenis zijn van haar eigen rooms katholieke moeder. DAT weet ik. En als mijn vader huizen had verkocht ergens, ging ze bij die mensen langs om de jehova's te promoten, en gebruikte ze zijn naam. Nu weet ik dat niet alle jehova's zo zijn hoor.

De hond is de betere mens


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 11:47

Toch is het niet eten van een bepaald soort vlees niet zo vergaand vind ik als het niet inenten. Het niet eten van varkensvlees schijnt nog terecht te zijn ook, het is niet zo heel gezond vlees. Maar niet inenten gaat WEL een stuk verder. Die mensen hebben in mijn ogen ook een waas voor de ogen.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 13:25

Lauie, jouw ouders lieten je niet inenten omdat ze het risicovol vonden door omstandigheden. Kan ik inkomen. MAar om geloofsovertuiging vind ik wel een stuk erger hoor. Want dan handel je niet meer in de bestwil van het kind (zoals jouw ouders wel deden) maar je dient dan alleen maar je geloof.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 14:53

Als de bijbel alles alleen voor mannen is geschreven (omdat alleen de man inderdaad wordt aangesproken zoals Germie zei) en we gaan dat OOK letterlijk interpreteren, dan betekent dat dus, dat wij vrouwen kunnen doen wat we willen. Ik hou niet van mensen die fel de bijbel of de koran of de thora aanhangen. En dan maakt het me echt niets uit of ze van een sekte of van een geloof zijn, ik scheer ze allemaal over een kam, grinnik.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 15:03

Dopen wil niet zeggen dat je helemaal vast zit aan een geloof. Zelf ben ik katholiek gedoopt maar ik ben zeer zeker niet belijdend, mijn ouders ook niet. VAn mijn moeder weet ik wel dat ze gelooft, ik geloof niet. Het is ook zo dat mijn moeder wel degelijk kritisch kan kijken naar haar eigen geloof, ze neemt niet alles klakkeloos aan. De paus vindt ze maar niks, die gaat niet mee met de tijd, denkt niet in het welzijn van de mensheid (hij vindt het beter om geen voorbehoedmiddelen te gebruiken, hij prefereert kindersterfte door aids en honger om een voorbeeld te noemen). De Paus is er dus zo'n strenge katholiek die mijns inziens een waas voor de ogen heeft.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 15:58

Yep Karin, maar het komt in jouw of mijn geval niet zo nauw; jij bent niet gedoopt, ik wel, maar we denken niet verschillend in dit opzicht.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 09:20

de meeste geloven en sektes zijn zwaar discriminerend voor vrouwen, maar heel lang geleden waren er geloven die vrouwen respecteerden en hen een prominente plaats gaven in de maatschappij. De romeinen en later het christendom hebben dit om zeep geholpen. WAarom? voelden ze zich bedreigd door vrouwen?
overigens, dat niet vieren van verjaardagen vind ik een heel goed ding van de jehova's. WAt een flauwe kul zeg. Ik vraag me altijd af wat ik gepresteerd heb als iemand me feliciteert voor mijn verjaardag. Het is zo iets totaal niets zeggends. Ik vier mijn eigen verjaardag ook niet.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, Annisa, Chita, ComscoreBot, IASCrawler, Iepoetjuh, juval, ontherun, Wenta, wonanda, YandexBot en 37 bezoekers