wtc op rtl 4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

wtc op rtl 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-02 21:09

Er is nu op rtl 4 een programma over de aanslagen, en het is gefilmd door iemand die er echt heel dichtbij was. Heel indrukwekkend!!
Als je geiintereseerd bent zeker even kijken dus!!!

Scheve mond Remi

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 21:23

ja echt erg...
Hij is helemaal binnen echt erg gewoon...
K weet niet wat ik moet zeggen

xxx

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 21:25

ik zit het ook te kijken, echt erg.
Heel indrukwekkend, krijg constant gewoon kippenvel...
heb er eigenlijk weinig woorden voor...

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-02 21:26

Soms zit ikgewoon met tranen in mijn ogen, als je zioet hoe die mensen kijken en in shock zijn..
Als ze het vertellen is het wel erg ja, maar als je die beelden zo zien... brrr

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 21:33

zo ontzettend erg als je zo'n knal hoord, dat betekend dat er dan gewoon iemand naar beneden springt... echt heel erg.. Ik kan er niet naar kijken..

wazzup

Berichten: 636
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 21:35

aaah oliebol ik het gemist ik zat op het paard Boos!

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 21:37

Mijn haren op mijn handen staan telkens rchtop als ik het steeds weer over nieuw zie gebeuren ik moet er niet aan denken dat ik daar zou staan

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-02 21:59

Mijn god, die beelden... Het is zo erg. Scheve mond Toen de toren instorte zat die camera man er ook in je maakt het gewoon mee terwijl je thuis op de bak zit en ik vind het al erg. Kun je nagaan als je er echt bent..! Lips are sealed
En toen de cameraman op de grond zat achter een auto en al dat stof... Je zag gewoon niks! Scheve mond
Zulke beelden had ik nog niet eerder gezien.. Scheve mond Verdrietig

Ben er echt helemaal stil van...

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 22:01

gewoon het idee dat ze naar bene springen en wat als je boven dat vliegtuig of erger IN dat vliegtuig zat kan het niet bevatten

Ik kan zo janken en ik ben er helemaal stil van en dat gebeurt nooit

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 22:04

Ik zit ook te kijken. Er zijn gewoon geen woorden voor. Je ziet het nu van zo dichtbij. Al die angst, onzekerheid. Je kan je niet voorstellen dat het echt is. Het kijkt wel een film...

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 22:18

afschuwlijk he? Wel een wonder dat al die brandweer mannen van die kazerne het hebben gered.

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-02 22:33

moossie schreef:
afschuwlijk he? Wel een wonder dat al die brandweer mannen van die kazerne het hebben gered.


ja dat vind ik ook!!
Maar er zijn alsnog heel veel (brandweer) mensen om het leven gekomen.

Ow de recalme is afgelopen, het begint weer!!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 22:44

Toen ik ging kijken dacht ik, hm best interessand om het uit een andere ooghoek te zien. Eenmaal gevorderd, moest ik toch wel een keer slikken. Kon me niet voorstellen dat het me zo zou raken ( het is heel erg, maar ik sta er te ver vanaf). Ik zit wel met vragen, en ongeloof nog steeds. En de gedachte aan al die mensen, wat die wel niet gevoelt hebben op het moment van de aanslag en daarna...

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 22:46

#Ymke# schreef:
moest ik toch wel een keer slikken. Kon me niet voorstellen dat het me zo zou raken ( het is heel erg, maar ik sta er te ver vanaf).


dat heb ik ook ik moest wel een paar keer slikken en ook een paar keer liepen de tranen over mijn wangen..

zo erg *zucht* kan het nog steeds niet geloven

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 22:54

Het was een onwijs indrukwekkende documentaire. En je weet dat die torens in gaan storten. Ik zat steeds te denken: "Schiet nou op, ga weg, straks is het te laat".
Maar wat een ontzettend dappere mensen...

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 23:15

Heb heel veel respect voor die mensen. Denk trouwens niet echt dat die mensen nog normaal kunnen slapen elke dag.. dit is toch iets wat in je geheugen blijft zitten.

pff, ben er nog down van. Kan je nagaan dat wij ons zo voelen en dat we er niet eens bij zijn geweest. Ik wil niet weten hoe die mensen zich voelen Scheve mond

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 23:27

r0b1n schreef:
Heb heel veel respect voor die mensen. Denk trouwens niet echt dat die mensen nog normaal kunnen slapen elke dag.. dit is toch iets wat in je geheugen blijft zitten.

pff, ben er nog down van. Kan je nagaan dat wij ons zo voelen en dat we er niet eens bij zijn geweest. Ik wil niet weten hoe die mensen zich voelen Scheve mond


dat denk ik dus ook heb net ook zitten kijken en iid een paar dkeer moeten slikken als je die mensen vol verbazing en ongeloof ziet kijken hoe het eerste lviegtuig de toren in vliegt, hoe ze horen dat er elke keer iemand naar beneden is gesprongen, hoe ze gewoon hun leven op het spel zetten voor die van andere en hoe hun het hebben meegemaakt. Toen ik deze beeldenz ag had ik het gevoel dat ik er zo meer dichterbij zat dan vorig jaar met de beelden op tv, als je ziet hoe die mensen daar binnen stonden ik vond het gewoon dood eng!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 23:32

Wederom met een brok in mijn keel en met tranen in mijn ogen dit bekeken... Verdrietig
Je zou denken dat hoe vaker je het ziet hoe minder pijnlijk het gaat worden en hoe meer je er zo gezegd overheen groeit.

Maar nee, hoe vaker ik het zie hoe meer en meer ik mij besef wat er gebeurt is en hoe gelukkig ik wel niet mag zijn!

Plau

Berichten: 310
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 01:17

misselijk dat zoiets gebeuren kan... heeft de VS en heel west-europa wel ff met de neus op de feiten gedrukt!
Blij dat vandaag rustig gebleven is, er scheen nl nog dreiging te zijn :S
Maar die beelden zijn echt erg! Mensen die van 100 hoog naar beneden springen Boos! wekt wel emoties op zoiets

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 08:01

geweldige docu!
Alleen wat ik niet snap.
1e vliegtuig raakt toren 1, Ladder 1 gaat toren 1 in. 2e vliegtuig raakt toren 2, team ladder 1 is in toren 1.
1 toren stort in (toren 2, toch???), ze lopen met veel moeite naar buiten (uit toren 1 dus) en zien toren 2 staan.
Terwijl je zou zeggen qua beelden dat toren 1 instort.
Maar toren 2 ging toch eerst?
En als het wel toren 1 was die eerst ging, hebben ze 3 miljoen engeltjes op hun schouders gehad

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 08:04

ik vond het echt eng dat je het allemaal ook van binnen zag gebeuren... daarom heb ik op een gegeven moment maar niet meer naar de tv gekeken...

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 08:13

eerst werd toren 1 geraakt.
16 min later toren 2
ongeveer 1 uur (dacht ik ) erna zakt toren 2 in
nog iets daarna toren 2

eerst waren die branweer mannen in toren 1 toen dat 2e vliegtuig kwam gingen er ook branweerlieden naar toren 2

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 09:55

Slik, oh wat erg. Ik heb niet alles gezien, maar een deel gevolgd op de BBC. Echt niet te geloven, geen woorden voor. Wat die mensen hebben meegemaakt!

Wij hebben in het bedrijf waar ik werk, ook mensen verloren. Behalve werken in de Twin Torens, zat er een man in een van de gekaapte toestellen die doelbewust zijn ingevlogen op het WTC. Wat er dan door je hoofd moet gaan. . . Vreselijk, vrouw & kleine kinderen achterlatend.

'Gelukkig' zijn er ook een heleboel mensen, mede dankzij de hulpverleners, naar buiten gekomen.

Het is zo 'ver' weg, maar toch zo onwijs dichtbij Boos!

Toren twee ging volgens mij eerst, althans de toren waarin het tweede vliegtuig invloog aan de Oostkant (?).

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 11:02

toren 2 ging eerst toren 1 als laatst, maar wat ik niet snapte is dat ik dacht dat op gegeven moment die otern instorte en dat hun er in zaten ofzo Verward maar ze kwamen er wel uit gelukkig

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 11:38

Ik heb het ook niet droog kunnen houden. Wat een ellende zeg! Vooral die Father Huppeldepup, die zag je eerst bidden en een uur later was hij dood, net alsof hij het aan heeft voelen komen. Jasses, dit mag nooit meer geberuen. Ik heb trouwens gister een kaarsje gebrand voor alle slachtoffers...