Hoe word je vriendjes met een peuter ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Hoe word je vriendjes met een peuter ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-02 18:53

Vriendjes worden met een hond , kat , paard of wat dan ook : geef me een minuutje en het is okee Lachen

Grote mensen dat gaat ook prima , kids vanaf een jaar of 4 is ook best geinig , maar baby's en peuters...brrrr...

Hoe ga je nou leuk met een peuter om ?

Ik heb daar echt geen ervaring mee , en vind het zo vervelend dat als er een peuter rondloopt ik er niks mee kan ...

Op een verjaardag bijvoorbeeld , zo'n hummeltje gaat de kring van visite op stoelen en banken rond , en ja hoor , blijft bij mij staan Tong uitsteken

Kijken je dan ook nog zo enthousiast aan , maar ik weet echt niet wat ik ermee aanmoet...ZO erg !!!!! Clown

Hoe werkt een peuter ,
hebben jullie nog tips & tricks ? Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 18:55

Kom maar oefenen! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 18:57

Een keer boos aankijken zodat hij jankend weg rent en zeker niet meer terug komt *LOL* Knipoog

Ik heb verder geen tips, maar wat jij schrijft komt me bekend voor.
En ik weet dan ook niks te verzinnen.
En dat oetsie koetsie gebrabbel tegen een baby vind ik ook zo debiel.

nee hoor geef mij maar een puppy veel leuker Lachen

Ben verder wel benieuwd naar de tips hier.

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 18:57

ik weet het ook niet hoor dus ik kan je niet helpen sorry

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-02 19:00

Agossie orri , dat is zielig ! Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 19:02

Voor wie Pmarena? Haha!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 19:02

orri schreef:
Kom maar oefenen! Haha!


Hehe ja kom maar oefenen hoor! Haha!
Die van mij is 2 en zit in zn peuterpubertijd!
Als je met Damian vrienden wil worden moet je met hem een puzzel gaan maken of een boekje gaan lezen. Dan ben je meteen zijn beste vriend!
Alle soorten eten werkt ook goed bij hem!! Haha!

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-02 19:05

Haha , ook wel een beetje zielig voor mij ja idd Lachen

Ja god , je kan ze ook niet even lekker een raus-aai-en kriebelbeurt geven , of een balletje wegrollen , uitdagen voor een wild spelletje...
en ja , LOL Haha! , wat lekkers geven , heb je meteen weer boze ouders op je dak en lijkt me ook niet echt de manier , heb je voor altijd die hongerige peuter op 20 cm afstand Knipoog

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 19:19

Iets wat meestal nog wel werkt (bij de jonge peuters) is "kiekeboe" oftewel, handen voor je ogen, wachten en dan "kiekeboe!" Maar of je dat wilt gaan doen in de hele verjaardagskring... Lachen
Kan trouwens ook zonder het daadwerkelijke kiekeboe zeggen (door alleen maar te kijken). Een beetje peuter gaat zich verstoppen en komt dan plotseling te voorschijn. Bij mij werkt het in ieder geval (ik bedoel, die peuter snapt het... Haha!)

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-02 19:31

Haha , ja , dat is waar , of even in de zij prikken en wegjagen als ze langs komen lopen Lachen

Alleen hoe hou je er dan weer leuk mee op als je het zat bent , zonder die peuter een traumaatje te bezorgen *LOL*

Zo ging ik met m'n jomgste nichtje ( nu goddank 4 Tong uitsteken ) wel eens een balletje overrollen , of bij de kippies kijken , of wat laten kleuren (lees : krassen Haha! ) , maar dan lopen ze dus constant achter je reet aan , en ik ben dan al weer door m'n inspiratie heen Knipoog

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 19:57

speel in bij de interesse van het kind, zie waar dat mee bezig is en ga er bij zitten en meedoen. vertel wie je bent en wat je doet, maar wel op zo'n maniet dat het kind dat snapt. vraag hoe ze heten en wat over het spelen. als het kind je vertrouwt, neemt het verder wel initiatief. schaam je niet om wat spelletjes te doen waar anderen bij zijn, zoals kiekeboe vinden ze prachtig (tot 2 jaar), vanaf 2 jaar kunnen ze meer praten en zijn vaak wat eenkenniger en gereserveerd en kun je eerst wat met ze spelen en asl je leuk contact hebt, vraag ze dan op schoot en knuffel/stoei wat, vinden ze prachtig

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 19:57

Je zegt gewoon: 'Zal ik je een geheimpje vertellen?' Jahaaaaa knikt peutertje-lief enthousiast. 'Ik verander 's nachts in een weerwolf,'fluister je dan en dan is dat kind wel weg.
Elke keer als hij/zij langs je loopt grom je even gevaarlijk en peutertje zal het wel uit zijn hoofd laten om in je buurt te komen.

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 20:04

Kinta schreef:
Je zegt gewoon: 'Zal ik je een geheimpje vertellen?' Jahaaaaa knikt peutertje-lief enthousiast. 'Ik verander 's nachts in een weerwolf,'fluister je dan en dan is dat kind wel weg.
Elke keer als hij/zij langs je loopt grom je even gevaarlijk en peutertje zal het wel uit zijn hoofd laten om in je buurt te komen.


meeste peuters weten niet wat een weerwolf is Haha! als je tegen mijn peuter gromt, gromt ze vrolijk terug enmet een beetje pech komt haar kleuter zusje tegen je brullen als een tijger (cheeta).
maar pmarena vertel een kort verhaaltje, geef iets te snoepen of wat laat de peuter bepalen wat jullie doen

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 20:05

nee, nou ja, iets anders als een weerwolf dan! Bijv: 'Zie je die bezemsteel daar? Ik vlieg er 's nachts op dan verander ik in een heks en drink ik bloed van peutertjes!'

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 20:13

wat heeft het voor 'n zin om een klein kind bang en aan het huilen te maken?

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 20:27

Ik had dat zelf ook altijd, totdat ik er opeens 2 halfzusjes bij kreeg. Ik ben zelf nu 20 en mijn zusjes zijn 3 en 11 maanden. Ik zal je eerlijk zeggen, er is bijna niks makkelijkers! Wat vooral die kleine kids leuke vinden is spiegelen, elkaar nadoen. Zit je opeens wild met je arm naar elkaar te zwaaien erg leuk. Of als je een handje krijgt die een beetje door elkaar schudden, gegarandeerd succes! Wel zachtjes natuurlijk, maar ook weer niet te soft. Ik ga altijd normaal met ze om, geen rare stemmetjes ofzo. Als ze al wat ouder zijn zoals mijn oudste zusje van 3 is het al makkelijker. Gewoon wat vragen. "Wat heb je vandaag gedaan?" etc en altijd "oh" en "ah wat leuk!" reageren, vinden ze prachtig als je ze leuk vind!

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-02 21:02

Opzich wel grappig wat Kinta zegt Lachen (die eerste dan Haha!)

Tja , kinderen die je (bijna) elke dag om je heen hebt da's natuurlijk weer wat heel anders , net als kinderen van jezelf.
Ik zit er ook absoluut niet over in de war dat ik met een "eigen" kindje niet leuk om kan gaan , da's heel simpel , die ken je door en door Lachen

Het gaat meer om de standaard-peuter die je wel eens tegenkomt , of voor het eerst ziet , dan kun je wel enthousiast even zwaaien ofzo , maar voelt zo knullig , weet me geen houding te geven en uiteindelijk negeer ik zo'n kleintje dan maar een beetje , maar dat vind ik ook zo bot....

Getsie dat ik daar nou zo onnatuurlijk op reageer... Scheve mond

Heb trouwens zelf als peuter ook nooit echt peuters om me heen gehad , altijd oudere kinderen en volwassenen.
Daar zal het ook wel mee te maken hebben denk ik Lachen

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 21:19

als het een meisje is aan je haar laten frunniken..Dat hielp met mijn nichtje..Komt madam aan! HEY IK GA JOU HAAR IN EEN STAART DOEN!... ik: Ohw okee... zij maar lekker prutsen... het resultaat is wel:
1. dat jou haar in de klit zit
2. Je de elastiekjes kapot moet knippen
3. Een nieuwe borstel moet kopen omdat je hem kapot gekamt hebt Knipoog
4. Antiklit Shampoo moet kopen Knipoog

Zo ben ik dus bevriend geworden met mijn nichtje...

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-02 21:30

Zo deed ik toen ik klein was altijd bij m'n oma grijze haren uittrekken Lachen

Pffrt ...hoef ik nu niet meer aan te gaan staan Haha!

Staan al leuke tussen voor de peuter-leken onder ons ! Lachen

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 22:29

tja ik heb altijd direct aansluiting,vandaag op stal ook al helemaal een kleintje om mee heen hangen en aan en op me hangen Haha!
tja hoe ik dat doe?me hetzelfde gedragen als die peuter of kleuter Haha! werkt áltijd!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 22:38

sanderijn schreef:
tja ik heb altijd direct aansluiting,vandaag op stal ook al helemaal een kleintje om mee heen hangen en aan en op me hangen Haha!
tja hoe ik dat doe?me hetzelfde gedragen als die peuter of kleuter Haha! werkt áltijd!


idd dit herken ik wel. Ik heb volgens mij ook het voordeel dat ik blond ben en blauwe ogen.........op 1 of andere manier als ik dan mijn ogen ver open sper en lach, heb ik ze al helemaal om mijn vinger heen Haha! Geweldig Haha!

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-02 22:42

Tsss , stelletje peuter-lokkers Tong uitsteken

Ik hoef niet zonodig beklommen te worden door een peuter-in-het-wild hoor , dat niet Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 23:10

runningkawa schreef:
En dat oetsie koetsie gebrabbel tegen een baby vind ik ook zo debiel.


*grinnik* prachtig... ik ben dus niet de enige die zo denkt......

Harmen zit altijd zo te frunniken met van die kleine kinderen, ik vind er niks aan, en aan die jankende poepspuiters al helemaal niet.... Haha! Knipoog

Peuters gaat wel wat beter, ik vraag of ze op omar willen zitten, 2 opties:
1. ja graag en ze zijn zoet.
2. ze rennen weg bij het zien van omar
Haha!

Maar ff zonder gekheid. Ik kan me nooit 'laten' gaan en meepraten, zeker niet als er andere 'volwassenen' bij zijn. Als ik alleen met zo'n kind ben gaat het meestal wel, maar ik me daar een beetje in peutertaal staan praten. Mooi NIET dus he....\

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 08:56

Negeren, je komt anders niet meer van ze af. Zegt deze tante uit ervaring.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 09:02

runningkawa schreef:
Een keer boos aankijken zodat hij jankend weg rent en zeker niet meer terug komt *LOL* Knipoog

Ik heb verder geen tips, maar wat jij schrijft komt me bekend voor.
En ik weet dan ook niks te verzinnen.
En dat oetsie koetsie gebrabbel tegen een baby vind ik ook zo debiel.

nee hoor geef mij maar een puppy veel leuker Lachen

Ben verder wel benieuwd naar de tips hier.


Kijk, met jou kan ik praten! Zo denk ik er ook over, kunnen de meeste ouders niet waarderen Haha! }>