Afdingen in Nederland not done?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 01:25

Bijna nooit, maar soms wel (bij dure dingen als je een boel tegelijk koopt bijv).

Zo ben ik ooit aan een zeer dure riem gratis gekomen.
Mijn moeder kocht voor mij en mijn broertje ieders 2 broeken en nog wat kleine dingetjes, al een boel geld bij elkaar.
Ik had een hele gave riem zien hangen, maar toen ik de prijs hoorde (30 euro voor een riem!!!, vind ik best veel) heb ik hem maar terug gehangen.
Toen ze aan het uitrekenen waren hoeveel de rest bij elkaar was, en dat bedrag was ook hoog, zei mijn moeder dat we die riem vast wel voor de helft van de prijs er bij kregen.
Daar waren ze het mee eens, maar uiteindelijk hebben ze hem niet eens op de rekening gezet en heb ik hem dus gratis gekregen.

Wij zijn de afgelopen 3 jaar in Kroatie op vakantie geweest en daar is afdingen aan de orde van de dag, maar als je weer terug in Nl komt, moet je weer even helemaal omschakelen.

Het is in NL (vind ik dan) idd Not Done om af te dingen op alledaagse dingen, als je een boel duur spul koopt, kan het wel eens voorkomen en wordt het geaccepteerd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnneMarijeP, Annemiek73, DeTjoeter, EsmeeKKK, Flippertje, GaitMonster, GoogleAdsense, hagelslag, HighFly_, IASCrawler, janneke_S, Julia_, Mama3, N_Quirro, PlukenKrul, PowerPoef, SdaphneS, stoer, Telpeva, xChanelx en 71 bezoekers