Als ik weer kan/mag rijden...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-01 20:51

Dan wil ik graag een Haflinger die M/Z dressuur loopt. Ik heb er n.l. altijd hard aan gewerkt om wat hoger in de dressuur te komen, maar mijn pony kwam gewoon niet verder dan L. Het lijkt me heerlijk om een pony te hebben die dit allemaal al kan, zonder altijd maar hard te knokken. Als je zo'n pony hebt, gaat het natuurlijk ook niet vanzelf, maar je hoeft er allicht minder voor te doen als bij een pony die maar net L kan halen, die krijg je gewoon niet verder. Dus als iemand er een weet, zeg het me!!! Bij voorkeur eentje met erg lange witte manen en staart. Hij moet ook verkeersmak zijn. Merrie ruin of hengst maakt niet uit.
Als jullie negatieve reakties hebben over wat ik vindt/denk, zeg het gerust! (het moet niet uit de hand lopen) Ik weet dat het niet echt een goed standpunt is, maar ik wil gewoon ooit eens een pony die lekker alles al kan.(wat dressuur betreft)
Ik zal ook een keer bij eenmaal andermaal een oproepje zetten.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 20:54

Hier in de buurt staat een hele lieve en chique rijtypische Haflinger te koop. Ze heeft lange witte manen en staart maar heeft geen wedstrijden gelopen oid. Ze is nog jong dus ik denk dat je best ver met haar kunt komen.
Als je wilt kan ik meer informatie voor je vragen.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 21:58

Ik denk op zich dat het helemaal geen probleem is om een hoger opgeleid paard te kopen. Kun je juist erg veel van leren! En idd moet je er echt wel wat voor doen om er uit te halen wat er in zit. Al heb je een grand-prox paard als je er een beginner op zet zak ie heus niet perfect lopen! Mijn zegen heb je dus!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 10:18

Bij deze een reactie, ik heb niks tegen Haflingers hoor, maar als je echt wat verder wil komen in de wedstrijdsport is het met een pony/paard die een natuurlijke aanleg voor dressuur heeft wel makkelijker. Met een Hafje kan je het ook proberen en ik heb er wel eens een in de M2 zien lopen maar dat is wel een uitzondering, voor mensen die het zover weten te schoppen met een Haf heb ik veel bewondering, maar die zullen hun pony dan ook niet snel verkopen.

Kortom:
Volgens mij zijn Haflingers met m-dressuur wedstrijd ervaring dun gezaaid!

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 13:24

De haflinger waarop ik rijd wordt verkocht. De eigenaresse heeft er geen tijd meer voor door haar 2 kleine kinderen. Het is een hele mooie, chique nieuwtype haflinger met hele lange manen en staart. Het is een merrie van 6/7 jaar. Goed ingereden, maar verder niks mee gedaan qua dressuur. Zal ff foto laten zien:
[img]../upload/549/balou+liselot.jpg[/img]
Dit is Balou met haar veulen. Dat veulen is half groninger, ook wel graflinger of honinger dus, en de vader is Lancelot, de Groninger hengst van mijn oom. Kim (Nimber) heeft foto's van hem geplaatst:Groninger hensten bij fotoforum

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 13:36

De Haflinger die bij ons te koop staat is veel lichter van kleur, heeft appeltjes op de kont en is wat slanker gebeouwd.
Ik ga er vanavond heen dus als je nog meer informatie wilt, kan ik het voor je vragen, dan moet je het even doorgeven.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 14:48

Ontario, wil je al zo snel weer een paard? Ik dacht begrepen te hebben dat je lichamelijk voorlopig niet in staat was om te rijden en dat je daarom je paard ging verkopen of haal ik je door de war met iemand anders? Verward

BTW: die graflinger/honinger is errug leuk zeg! Leuke vondst die naam!

Mieke

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-01 17:24

ik ga er voorlopig nog geen kopen. Misschien eind van de winter ofzo. Het duurt nl nog wel een tijdje voor ik weer op een paard zal klimmen. en misschien komt het er nooit meer van ook. Dan ga ik over op mennen. Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-01 17:25

Trouwens, het klopt dat haflingers nooit zo ver in de dressuur komen. maar ik vindt haffies gewoon heel speciale beesies, en al helemaal als ze zo'n hoog nivo bereiken!

julke

Berichten: 283
Geregistreerd: 29-04-01
Woonplaats: roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 19:30

Hoi Ontario,
Haha! las dat je met een haffie iets hogere dressuur in wil, maarre zou je dan wel een haf nemen?
Lips are sealed Heb zelf ook een haf, een mooi- en leuk beestje hoor, Lovers gaat super in het span, maar dressuurmatig,ik weet het niet! Schijnheilig
Het meisje waar wij onze wjerdo destijds als veulen van kochten rijdt met haar
haflinger nu Z-dressuur, en scoort daar erg hoog, Lovers Lovers dus het kan wel, maar volgens mij zij het er maar enkelen die echt zover komen met een haf, volgens mij moet je dan echt wel geluk hebben hoor! Ik vind dat haffies nogal eigenzinnig zijn,en niet bepaald makkelijk, dat zijn geluiden die niet puur van mezelf afkomen hoor, je hoort ze over het algemeen wel. Ik hoop echt voor je dat je ereen vindt waar je mee kunt bereiken wat je graag wilt. Ik kan je eventueel wel aan het adres helpen van het meisje waar wij onze "ezel" Party!! hebben gekocht, zei kan je er echt veel over vertellen, en weet misschien ook wel een goed adres, stuur me maar een pb als je het adres wilt weten. *LOL* succes ermee.
Julke

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 21:19

haffies KUNNEN het wel maar het duurtvaak langer voordat ze zover zijn en het goed onder de knie hebben Lachen

greetzz debbie

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 22:13

HOi,
idd met een haflinger kun je ver komen.
Maar hij moet er geschikt voor zijn.
Ik ken tot nu toe maar 1 (!) haflinger die geschikt is om verder mee te komen. Dat is een ex dekhengst. Een superknol. maar met hem is het ook moeilijk. Wees eerlijk voor je paard en ga geen dingen eisen die hij lichamelijk of mentaal niet aankan.
Groetjes!