Depri zonder reden..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Depri zonder reden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-02 19:20

Hoi!

Eigelijk had ik het heel makkelijk deze week, hoefde weinig te doen en kon lekker uitslapen en daarna naar chinouc.
Maar ik voelde me tot gister gewoon zo somber, ik kon ieder moment wel janken.
Vandaag is het gelukkig een stuk minder hoewel ik nog niet echt vrolijkheid zelfve ben.
Ik kan me gewoon geen reden bedenken waarom ik me zo voel(de).Eigelijk heb ik het gewoon geweldig goed, ik heb alles wat ik wil.
Ik snap het dus niet!
Zijn jullie wel eens depri zonder reden?Is dit een vrouwen iets?

Groetjes
Janneke

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 19:31

Volgens mij is dit echt een vrouwen-iets. Ik had er deze week ook flink last van, terwijl ik juist deze week helemaal niets hoefde te doen. Als ik druk ben, heb ik er ook nooit last van.

Heerlijk he? Vrouw zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 19:46

Er zit een verschil tussen je niet zo lekker voelen of echt depressief zijn. Da's een redelijk groot verschil btw. Van weinig doen word je vaak best lamlendig. Geef jezelf een schop onder je togus en ga wat doen.

Mijn vader vertelde me eens een mooi verhaal over zijn tijd als ontwikkelingsarts in Ghana. Hij was daar arts in een missieziekenhuis. Op een gegeven moment was een jonge moeder uit het dorp in een kraampsychose beland. Iets dat heel af en toe voorkomt. In het westen zijn dat hele nare dingen, en komen de mensen die het overkomt er vaak maar heel moeilijk vanaf. In dit geval werd het kind naar de witte zusters gebracht, en de moeder naar de bushdokter gestuurd. Na 6 weken kwam ze volledig genezen weer terug. Dat had mijn vader nog nooit gezien, zo'n korte herstelperiode. Toen hij een keer bij de bushdokter was heeft hij hem gevraagd hoe hij de vrouw had behandeld. De bushdoktyer vertelde dat hij haar 6 weken lang van zonsopgang tot zonsondergang had laten vasten, en haar de hele dag met een grote stok door het bos had gejaagd.

Sindsdien raadt mijn vader al zijn depressieve patienten aan om te gaan hardlopen. Bij veel mensen heeft het ook heel goede resultaten gehad. Al is het erg moeilijk om je tot hardlopen te zetten als je alleen nog maar kruipend de kamer door kunt... Lips are sealed

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 19:54

Das een mooi verhaal Zep... Haha!

En er is idd een verschil tussen niet zo lekker in je vel zitten en depressie... en niet zo'n klein verschil ook.

Je gedachten verzetten helpt.
Door actief bezig te zijn, kun je ook minder piekeren.

Caira
Berichten: 26065
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 20:01

mooi nu weet ik dus wat ik moet doen Tong uitsteken was het maar zo gemakkelijk Boos!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 20:26

ik heb hier ook regelmatig last van,vraag me dan niet wat er is want ik kan alleen janken en geen reden vertellen.een vriendin van me heeft het ook,misschien is de verklaring wel je hormonale huishouding,schijnt namelijk erg aanwezig te zijn zonder dat je dat zelf natuurlijk kunt zien of voelen omdat het inwendig is.mijn motto:huilen huilen huilen tot het over is,en zo niet dan zielige films huren en met chocola en chips op de bank nestelen in je piama......met je katten om je heen en een foto van je paard ernaast...

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 22:24

ik ben (was) deze week ook zwaar depri
maar dan met rede
de bazin van de stal was errug boos op mij
omdat ik wel eens in het donker naar huis fietste.
als het nog 1x voor kwam kon ik mijn merrie ophalen
ik schrok er wel van.
dat ze het zich zo aantrok, ik moet maar 1km...
en tja als ik thuis op me kop krijg niet zo erg. maar van iemand anders...
toen ze weg was stonden de tranen dan ook ik me ogen. heel vaag. weet niet maar ben beetje bang voor haar.
maar goed het is dus de moeder van mijn vriendin waar ik sta, ze zegt dat haar moeder niet meer boos is... maar ja voor mij voorlopig geen 'gezellige'gesprekken meer...
dus ik weet ong hoe je je voelt
en idd wat sanderijn zegt. huilen tot het over is.
het werkt het beste! Lachen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 22:36

sanderijn schreef:
ik heb hier ook regelmatig last van,vraag me dan niet wat er is want ik kan alleen janken en geen reden vertellen.....en zo niet dan zielige films huren en met chocola en chips op de bank nestelen in je piama


Fijn die hormonen... dat huilen heb ik gelukkig niet zo, behalve tijdens zo'n film...
Maar ipv chocola en chips... schiet ik soms, heel soms, een bak
new york chocolate fudge van Ben&Jerry's aan... Vingers aflikken
En dan van die films zoals Ghost, op realiteit gebaseerde drama's op RTL4, The Horsewhisperer, valt meestal wel iets te vinden...
Dag erna voel je je een stuk beter Knipoog

Ik probeer maandelijks 1x in de week zo'n dag/avond in te roosteren,
slobberbroek + truitje/hempje aan... in de winter satijnen gevoerde kamerjas erover heen en kippensloffen...haar in een hoge staart.
Zomers soms dus ijs en anders yoghurt met verse rode bessen...
's Winters een grote soepkop Chocokoffie...
Op de bank (in kleermakerszit of languit), tv aan...
Laatst bijgewerkt door orri op 06-09-02 22:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 22:42

hmm bekend verschijnsel...
ik baal van mijn schoolweek, iedere dag om half 7 eruit, de bus van 7.18 hebben, en daarna nog 3 bussen instappen... om vervolgens stage te lopen, en om om 5 uur thuis te zijn, na een flink stuk lopen, omdat de bus niet verder rijd... en het wachten net zo lang duurt als het lopen... Om vervolgens hjeel even thuis te kunnen zijn en gelijk kan gaan werken!!!!En ik heb geen tijd meer voor Leo, ik ga nu alleen maar lessen op woensdag, dus ik krijg hem helemaal nooit meer lekker aan hetl open! Daarnaast mis ik mijn vriend ontzettend... ik ben het gewoon allemaal zo zat!!!! Ik wil uit... maar heb nergens puf voor, ik wil een video kijken, maar die heb ik allemaal al 6.000 keer gezien...

Heb net een zak chips leeggeten... en dat doet je toch wel een beetje goed... ik denk dati k zo nog maar een beker chocomelk zet met een giga klodder slagroom, en dan eerst de slagroom eten en vervolgens aanvullen... Tong uitsteken Mjammie... dat kan mn dag nog goed maken

Kort samengevat... het hangt vast en zeker in de lucht!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-02 19:39

Een lief vriendje wil ook goed helpen heb ik gemerkt Lovers
Eergister was het voor mij echt een sombere dag, een dag dat ik kan janken zonder reden.En ja als mn vriend dan vraagt wat er is hou ik mn tranen niet binnen.
Gister kwam hij heel lief met een kaartje met lieve tekst en een lekker luchtje, Light Bleu van Dolce&Gabana.En hij is ook nog blijven slapen en heeft de hele nacht heerlijk tegen me aan gelegen.
Nou ik kan zeggen..daar kan mijn Ben&Jerry's ''chunky monkey Tong uitsteken '' niet tegenop.
Gelukkig zit mijn depri week er weer op Haha!
Ik denk inderdaad dat het een hormoon kwestie is..helaas.
Maar ik vind het wel heel prettig dat ik niet de enige ben met die gekke buien Haha!

Groetjes
Janneke!

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 22:01

sanderijn schreef:
motto:huilen huilen huilen tot het over is,en zo niet dan zielige films huren en met chocola en chips op de bank nestelen in je piama......


Kon ik dat maar Lachen.

Ik ben op dieet , maar ik ben wel vaak depri zonder reden.
Chocola zou idd een opkikker moeten geven , maar muziek luisteren helpt bij mij ook goed als redemie.

( en als je muziek gaat luisteren , niet meteen je meest deprimerende cd uit je verzameling pakken , want daar word je ook niet vrolijker van Lachen. )

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 22:28

Dat verhaal van Zep is wel een hele mooie alhoewel ik zoiets in Nederland niet snel zie gebeuren Haha!

Vaak slaan sombere perioden wel toe als je weinig te doen hebt. Je verheugd je lekker op vrij maar daardoor heb je ook meer tijd om te piekeren. Bovendien moet je nadenken over wat je gaat doen terwijl je anders de dagen zo ongeveer van uur tot uur ingepland hebt.

Ik heb ook wel eens van die dagen. Dan wil ik van alles en lijkt niets te lukken.

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 00:54

ow hier heb ik ook vaak last van!!Van die dagen dat je denkt dat je helemaal niets goed kan doen,dat je alle schuld op jezelf afschuift en niemand meer vertrouwd.... Bij t minste kan je al gaan janken en heb je t gevoel dat t nooit meer goed komt... Bij mij als ik zulke dagen heb kan ik er dus absoluut niet tegen als mn vriendje opmerkingen maakt over andere meisjes ofzo terwijl ik weet dat ie er niets van meent en ook zeker weet dattie nie vreemd gaat maar op zo'n moment ben ik er heilig van overtuigd dat ie andere meisjes veel leuker en mooier vind als mij en dattie mij maar saai vind, gelukkig is dit de dag erna altijd over!! Maar t is en blijft super vervelend die dagen!!