Klotevrienden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Klotevrienden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 10:04

Ik zit op het moment best in een rot periode,
ik heb last van manische depressie maar wil daarvoor niet meer aan de pillen, het gaat de laatste tijd met mij zelf dus erg goed, maar de situatie thuis is echt vreselijk.
Ik woon bij mijn moeder en stiefvader en met mijn moeder begin ik eindelijk een beetje een band te krijgen maar met mijn stiefvader kan ik dus absoluut niet opschieten.. Aan een stuk door ruzie, volgende week moet ik 2 weken met hem alleen thuis zijn.
Gelukkig heb ik nu mijn paardje dus heb ik wat afleiding, ik besteed daar dus ook keiveel tijd aan, maar zoals ik al een keer eerder vertelde, zijn mijn vrienden nu kei-jaloers, ik heb gewoon een stuk minder tijd voor ze. En daarnaast vind ik het simpelweg niet echt mijn type mensen, het kan misschien snobby klinken, maar zo voelt 't. Zij hebben het prachtig op een feestje, ladderzat worden, met alles wat voorbij loopt zoenen.. Ja sorry hoor, zo ben ik gewoon niet. Nu zegt mijn beste vriend dus net tegen me dat het allemaal mijn schuld is dat ik buiten de groep sta. Ja is ook, want ik loop er zelf niet meer achter aan, maar zij doen ook 0,0% moeite.. En dan krijg ik te horen dat ik daarvoor gezorgd heb.. ze hebben nooit niet eens moeite gedaan..
Krijg ik het verhaal te horen dat ik mijn paard boven hun stel en dat ze gekwetst zijn.. Ja tuurlijk stel ik mijn paard boven hun!
Maar ik vind het best poedersuiker.
Die beste vriend is de enige uit de groep met wie ik echt kon opschieten dus wat hij zegt kwetst me wel, 't is ook weer niet zo dat ik niemand nodig heb..
Weeh.. ik weet echt niet meer wat te doen! Ik kan ze soms schieten maar het zijn wel mijn vrienden!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 10:16

Hm, flutvrienden als ik dat zo lees, en niet eens echt jouw keus. Waarom ga je niet lid worden van een leuke rijvereniging, mee dingen organiseren, mee rijden in de les? DAn krijg je paardenvrienden en dat is heel leuk. Heb je volop sociale contacten en dan heb je die andere vrienden neit meer nodig. Natuurlijk kun je ze het niet kwalijk nemen dat ze je buiten de groep plaatsen omdat JIJ niet de moeite neemt om tijd in ze te investeren. En als jij die moeite niet neemt, moet je jezelf eens afvragen waarom je dat niet doet>? gewoon omdat ze je niet interesseren. Je moet nu eens proberen met mensen in aanraking te komen die je WEL interesseren.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 10:24

Ik heb best lang moeite gedaan maar werd niet bepaald gewaardeerd.. Ik kan nog niet lid worden van de rijvereniging omdat mijn pony nog ingereden moet worden.. Je hebt denk ik wel gelijk wat mijn mening over die mensen betreft, maar dan sta ik dus alleen.. Ik heb op het moment een vriendin, het zusje van mijn ooit-beste vriendin, mijn buurmeisje, maar zij is 4 jaar jonger, en af en toe is dat best lastig, en daarnaast kunnen we dus nooit eens lekker uitgaan ofzo.. Boos!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 10:31

wat is dat dan voor een paardje van 1.60m in jouw profiel? daar zou je toch mee bij een rijvereniging kunnen? Hoe oud is jouw paard nou?

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 10:41

Lekker door de plee spoelen die vrienden, zoek gelijk gestemden.
En met een nog niet ingereden paard kun je ook wel bij een vereniging hoor, tenminste bij ons wel. Een groen paard is niet erg, het gevraagde wordt gewoon aangepast. Voordeeel is dat je dan mensen ontmoet waarmee je kan praten over je passie.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 14:21

Hij is drie, pas een maand onder het zadel, en niet gewend met andere paarden te lopen,..
Maar ik vind het ook zo banketstaaf om mijn vrienden helemaal te laten stikken, het duurt toch even voor je echt bevriend bent met nieuwe mensen enzo..

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 14:25

Heb je gelijk in, maar ik denk dat het injouw geval het proberen waard is.
Je kan ook eerst zonder paard bij eenvereniging gaan kijken.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 14:25

Beschouw je dat echt als je vrienden? Raar. Zoals het klinkt zijn dit geen vrienden want vrienden respecteren je, doen moeite voor jou net als jij dat voor hen doet. Vrienden veroordelen je niet en nemen je zoals je bent.

Ik heb dit zlef ook wel eens bij de hand gehad. Ben geen uitgaander, geen kroegtype, ben het liefst gewoon of thuis of bij Raak. Een verjaardag of gezellig avondje vind ik leuk maar niet meer dan dat. Zij die dat niet konden waarderen heb ik gewoon links laten liggen.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 14:56

Denk dat ik vanmiddag op stal maar eens info ga vragen over de vereniging.. Thnx voor de tip

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 14:57

Wie weet is er een rijvereniging die geregeld gaat oefenen op een manege of zo. Met een kantine erbij... gezellig! Is leuker dan uitgaan hoor. je bent met je 17 jaar te laat om nog bij een ponyclub te gaan, want je mag er hooguit nog maar een jaar bij. Kun je je beter gelijk bij een rijvereniging aansluiten. Vertel eens wat over je paard? ruin/merrie? hoe groot? Afstamming? Wat wil je er mee?

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 15:05

3 jarige NRPS ruin, nu 1.61 maar is flink aan het groeien, sinds maandag officieel van mij, krijg vandaag al zijn papieren, vader is Vitano en moeder Marroussia, hij is nu ong. 4 maanden ruin, best braaf alleen nog wel redelijk happerig. Hij is erg leergierig hoewel hij gisteren ronduit overal tegenin ging.. Ik rijd hem nu zelf sinds 12 augustus, daarvoor was hij 4 keer door iemand bij ons op stal bereden (Thijs v. Doremalen, die young talent nog wat gewonnen heeft bij springen) Keilief beestje, ben helemaal gek op hem. Wil vooral dressuur met hem gaan doen, wel af en toe springen en daar naast later misschien beetje richting endurance.. vooral voor de lol eigenlijk. Mijn streven is ong M2 dresuur en B met winstpunten springen, maar als hij meer kan..........

Was idd van plan meteen rijvereniging te doen.. anders gaat het net goed daar, kan ik weg, lijkt me ook niet leuk..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 15:07

Heb jij een jonge VITANO?! HA! die weet ik ook nog een paar te staan hier in de buurt, en nog mooie ook! Ik wist niet dat hij zo groot kon fokken trouwens. Jan, een vriend van mij heeft uit zijn vroegere merrie ook nog een vitanomerrietje gefokt, Vita heet ze, nu 2 jaar oud. De hoefsmid heeft er 2 van vitano, ook uit een mooie merrie, maar de jaarlinghengst heeft op de keuring ook een eerste premie gehad als veulen. Is een goede hengst hoor! Echt leuk. MAar dan is het wel leuk om met zo'n beestje bij een rijvereniging te gaan, dat zou ik dan zowiezo doen hoor. En zo snel mogelijk met de les meerijden, ook al rijd je dan geen uur mee maar een half uur1

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 15:36

Gewoon proberen om al vast mee te mogen rijden als je lid wordt.
Kan je paard lekker ook aan ander gezelschap wennen en wie weet kunnen de anderen jou en je paard ook het e.e.a. leren. *LOL*

Suc6. Knipoog

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-02 17:32

Heb nu 2x in de week 30 min privé les, daarnaast ben ik bezig hem te trainen niet op andere paarden die naast hem lopen te sjagerijnen, beetje naast een vriendin van mij met haar pony te rijden, maar echt les met meerdere mensen kan gewoon nog niet, moet hij eerst nog beter gaan leren luisteren.
Desiree, heb je misschien een foto van vita of vitanova ergens, ben heel benieuwd namelijk! Vitano kan idd wel groot fokken, maar Valentino dankt zijn grootte vooral aan zijn mams, die zelf ook klein is maar grote ouders heeft..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 09:31

Ik heb geen foto's, die heeft de eigenaar. Maar het zijn mooie beestjes. Vita wordt volgend jaar 3. Als de eigenaar niemand heeft om te helpen, gaan we haar samen zadelmak maken. We hebben samen al vaak paarden zadelmak gemaakt en dat gaat heel goed. Hij houdt het paard vast en ze vertrouwen op hem en ik ga er op zitten en de hulpen aanleren.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-02 19:36

Doe ik met mijn pony idd ook,..
Maarre.. terug op het onderwerp.
Ik werd vanochtend weer gebeld of ik meeging naar de stad,
dan kon ik meebetalen aan een cadeautje voor iemand die ik niet eens mag,
terwijl iedereen weet dat ik moet sparen voor alle spullen van mijn paard...
Heb nu al bij mijn moeder een lening van hier tot Tokyo en dan moet ik ook zelf nog elke maand stalling betalen..