iets vaags met de hond

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RemyBroersma
Berichten: 12
Geregistreerd: 07-08-02

iets vaags met de hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-02 14:40

Hoi,een vriendin van mij wilde hier ff wat fragen:

onze hond is waarschijnlijk allergisch voor melkprodukten dus iedere keer heeft ze last van korstjes en bultjes op de buik, nu was mijn vraag of er misschien iemand is die weet wat je er aan kan doen. Ik heb al een keer gehoord dat schapenvet heel goed helpt, maar waar kun je dat krijgen? Als iemand hier ervaring mee heeft gehad en het bij zijn of haar hond ook voor kwam dan zou ik graag een oplossing hier voor willen weten.

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 14:46

schapenvet zou ik is vragen op een kinderboederij ofzo Haha! succes

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 15:02

Euhm... niet om het één of ander, maar wat voor melkproducten worden aan de hond gegeven? Melk (of afgeleide producten) is voor jonge dieren en is niet echt geschikt voor oudere dieren omdat deze de lactose die in de melk zit niet kunnen verteren. Als de hond allergisch is voor melkproducten dan is dat dus eenvoudig op te lossen: geen melkproducten meer geven maar gewoon een goed voer. Grote kans dat het dan over gaat. Succes

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 15:04

Ik ben het helemaal met Maarten eens, maar mocht je toch schapenvet nodig hebben: de dierenwinkel heeft het, maar de meeste supermarkten ook hoor! Kijk maar in het diervoederschap, tis een wit kuipje.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 15:30

Ik zal gewoon lekker naar de dierenarts gaan. Kost een paar centen maar dan weet je meteen wat het is.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 15:50

Wij haalden vroeger het schapenvet bij de slager. Kreeg ik er nog een bot bij voor de hond ook Knipoog

Maar ik ben het wel met Prima eens dat een bezoekje aan de dierenarts wel eens de moeite waard zou kunnen zijn. Honden krijgen ook korsten en schilfers door vlooien-allergie. In deze tijd van het jaar is de vlooienlast het ergst dus dat is niet ondenkbeeldig.