Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:11

En toch kan ik me voorstellen als je kleine kindren hebt en er wordt over drugsgebruik en agressie gesproken, dat je niet staat te springen. Zeker in zo'n kleine gemeenschap, die toch al wat verder van de "boze"maatschappij staat. Je zal maar keihard gewerkt hebben om een mooi huis te kopen om je kids een goede, relatief veilige jeugd te geven en dan krijg je zo'n brief. ik zou ook echt niet blij zijn.


Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:24

jeanie schreef:
Het gaat hier over jongeren met een verstandelijke beperking en gedragsproblematiek.
mensen gooien daar dan zelf een label drugs en drank gebruik aan vast.

Deze kids gaan niet uit en stappen dat is vaak veel te eng voor ze dat durven ze niet eens.

Hoeveel "normale"pubers gebruiken drugs is dan mijn vraag? Ik denk dat dat percentage hoger ligt dan de licht verstandelijk gehandicapten.
En over het algemeen zijn licht verstandelijk gehandicapten met een drugs en of drank probleem besloten en/of gesloten geplaatst.


Het gaat om kids met hechtingsproblematiek, ADHD, enz.........


Maar men krijgt wel een brief in de bus waarin dat wordt genoemd. Ik denk dat de gemeente dus een hele belangrijke voorlichtingstaak heeft, en niet alleen zo'n avondje, want het is de vraag of je iedereen dan bereikt. Het is moeilijk, deze mensen maken deel uit van de maatschapij, maar ik kan me toch ook heel goed voorstellen dat je daar als omwonende niet op zit te wachten. Veel mensen ontvluchten de stad om rust en relatieve veiligheid terug te kopen, voor vaak veel geld, waar ze hard voor werken. Dan ben je echt niet blij als je jongeren met gedragsproblemen naast je krijgt. En het is nu eenmaal waar dat je je huis dan ook niet meer verkoopt, in ieder geval voor minder. Het blijft dus lastig..

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:26

"Vaak hebben deze mensen al een lange geschiedenis in de jeugdhulpverlening achter de rug"

Dit staat in de andere tekst. En dat zou mij niet hoopvol stemmen.

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:31

Arabesk, dat staat in het eerste stukje tekst! Dus niet in debrief, zoals ik in je eerste post lees.

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:35

Dan is je eerste post niet duidelijk! Clown


Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:41

Jeanie, stad is sowieso anders dan een dorp qua acceptatie.

Misschien zouden gemeentes waardedalingen eens moeten gaan compenseren om weerstand weg te nemen. Ik kan me best voorstellen dat je baalt als je je huis ineens voor veel minder verkoopt. En dat is wel realiteit. Want alsje een huis zoekt en je hebt de keus, ga je niet altijd zomaar graag naast zo'n instelling wonen. Of wel, als de prijs daarnaar is.

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:47

Maar als het eerste stukje uit een folder komt, dan is die zin dus niet gekleurd. ("Vaak hebben deze mensen al een lange geschiedenis in de jeugdhulpverlening achter de rug"
)

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 10:03

Apple schreef:
Ik kom ook uit een klein dorp en daar was ook sinds jaar en dag een instelling voor verstandelijk gehandicapten. Juist doordat het daar altijd was werd het volkomen normaal gevonden.



Het maakt qua acceptatie nog wel verschil of het om geestelijk gehandicapten gaat of om jongeren met gedragsproblemen. Ik vind het geen vergelijking

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 10:08

Wat wil je horen? Ik zeg dat het lastig blijft. Ik zou ook balen als het naast mijn deur kwam. Ook van een gewoon jongerencenrum of buurthuis overigens. Ik heb jaren 80 uur gewerkt om lekker achteraf te kunnen wonen en niet meer in de stad. Het is mooi gezegd , dat het asociaal is om bezwaar te maken. Maar als het daadwerkelijk naast jouw deur komt, jouw huis, jouw duurverdiende centen waar je keihard voor werkt, dan is het niet meer zo lollig. Ik zie jou ook niet reageren op waardedaling van je huis, btw Clown

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 10:16

Jeanie, ik snap je wel. En ik denk als je veel kennis hebt dat je dan anders denkt. Maar ik snap omwonenden ook heel goed, het is zo makkelijk om te roepen dat het asociaal is als je liever niet naast een opvang, centrum of wat dan ook wil wonen. Onbekend maakt onbemind. En als je huurt, tsja, dan zou ik me al minder druk maken.

Overigens denk ik dat "men"zich al minder zorgen maakt bij gehandicapten of geestelijk gehandicapten dan bij "probleemjongeren".

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 10:55

Justy schreef:
Maar Faye, de waardedaling van die huizen komt toch ook voort uit onwetendheid? Mensen willen niet naast een instelling wonen --> waarde daalt. Maar waarom willen mensen dat niet? Omdat ze er niets vanaf weten, en vol vooroordelen zitten over de bewoners van zo'n instelling. Als daar nu eens wat zou veranderen, dan zouden beide partijen volgens mij een stuk meer begrip voor elkaar hebben. Maar dan moet men wel open staan voor de ander, en de buurt zal zich dan ook moeten verdiepen in de werkwijze van de instelling, en de problematiek van de jongeren.


Of die waardedaling nou door onwetendheid komt of niet, het blijft erg banketstaaf als je minder voor je huis krijgt daardoor. Laten ze dat dan iig compenseren.
Of iemand mijn huis niet wil door onwetendheid of afkeur, maakt verder niet uit. Feit is dat ik het vreselijk zou vinden als het mij zou gebeuren. Jij toch ook, ofniet soms?

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 11:14

Huis met grote tuin, de duurdere klasse dus. Zal geen huurhuis zijn. Stel nou dat jij ergens wont en er komt zo'nopvang naast je. Vervolgens is je huis onverkoopbaar of voor veel minder. Zou jij dat niet erg vinden en van balen? Zou jij dan geen bezwaar maken?

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 11:23

Je geeft geen antwoord op mijn vraag Clown

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 11:31

Antheman schreef:
faye schreef:
Huis met grote tuin, de duurdere klasse dus. Zal geen huurhuis zijn. Stel nou dat jij ergens wont en er komt zo'nopvang naast je. Vervolgens is je huis onverkoopbaar of voor veel minder. Zou jij dat niet erg vinden en van balen? Zou jij dan geen bezwaar maken?


Is dat nu werkelijk het enige waar je aan kunt denken?


Nee. Ik vind (nogmaals, zucht) dat het erg makkelijk is om te roepen dat het achterlijk is dat een buurt bezwaar maakt. Als het jezelf overkomt en je huis waar je hard voor werkt daalt in waarde doordat de gemeente bedenkt dat dat wel kan zo'n opvang naast je, piep je wel anders. En dankanje zeggen dat dat niet gebeurt, maar in de praktijk gebeurt dat wel. Als ik een huis ga kopen voor 3 ton (is niks tegenwoordig), en ik moet daar hard voor werken, en ik heb de keus tussen huis met en een huis zonder opvang als buren, zou ik voor de laatste kiezen. En met mij velen.

Overigens ben je volgens mij niet helemaal eerlijk jeanie, dus jij zou het niet erg vinden om verlies te lijden als er zo'n opvang naast je kwam? Clown

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 11:36

Totdat je door omstandigheden wellicht wel moet verkopen. Je hebt het niet altijd zelf te kiezen. Ik geloof je niet, sorry

@Justy, heb je al een koophuis en een hypotheek?

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 11:42

En wat nou als je je huis toen met verlies had moeten verkopen, waardoor je nu met een behoorlijke restschuld zat. Zou je daar dan ook gen waarde aan hechten en denken, ach het is voor een goed doel? Dat je ook geen paard meer kan rijden, want daar is geen geld meer voor.

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 11:52

Wie heeft het over wrok? Verward

Dus als je nog jaren in de schuld had gezeten, omdat de gemeente beslist heeft dat naast jouw huis zo'n opvang moest komen, baal je daar niet van. Je zoekt naar oplossingen, maar die schuld kan wel 50.000 euro zijn, weet je hoe lang je daarmee bezig bent? En jij zou dat niet erg vinden? Jaren krap zitten omdat je minder voor je huis kreeg? Ik heb precies zo'n situatie van dichtbij meegemaakt, ging om een regulier jomngerencentrum, diegene zit nu nog krap. En of je nu wel of niet waarde aan geld hecht, je zult toch je schuld af moeten lossen. En als er geen geld meer is voor de dingen die je leuk vind, of spullen voor je kinderen door zoiets, piep je echt wel anders. Ik geloof jullie dus ook echt niet en het is jammer dat jullie zover gaan in "een ander moet accepteren", dat het er verdacht veel op lijkt dat jullie niet eerlijk durven zijn, en in ieder geval geen inlevingsvermogen hebben. Overigens, als jullie het zo breed hebben, mijn vriendin uit het voorbeeld kan nog wel wat financiele steun gebruiken, jullie hechten er toch verder geen waarde aan Clown

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 11:57

Oke, maar jij zegt dat je er geen waarde aan hecht dat je een huis voor drie ton koopt en er vervolgens maar 225.000 voor terug krijgt, door een beslissing van de gemeente. En dat geloof ik dus echt niet

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:01

Je zou eigenlijk eens in de situatie moeten komen, dan had ik je graag weer gesproken. Als je nou weer een huis koopt, laat dan even weten waar, dan kunnen we de gemeente inlichten dat jij graag zo'n opvang naast je hebt. Haha!

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:04

En ik vind het jammer dat er zoveel onbegrip is voor mensen die dat wel doen

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:07

Justy schreef:
faye schreef:
Je zou eigenlijk eens in de situatie moeten komen, dan had ik je graag weer gesproken. Als je nou weer een huis koopt, laat dan even weten waar, dan kunnen we de gemeente inlichten dat jij graag zo'n opvang naast je hebt. Haha!


Jij hebt werkelijk geen idee in wat voor situatie ik gezeten heb dus ik zou het op prijs stellen als je je kortzichtige conclusies even voor je hield. Deze post illustreert voor mij alleen maar dat jij inderdaad geen greintje invoelingsvermogen hebt.


Oh je woonde al naast zo'n instelling? Zeg dat dan meteen, dan is het iig duidelijk dat je weet waar je het over hebt.
Of trek je wellicht conclusies die je niet moet trekken? Clown

We hadden het hier over een specifieke situatie, niet over schulden in het algemeen, toch?

Edit, overigens, als je er geen waarde aan hecht snap ik niet waarom je je nu ineens zo (onterecht) persoonlijk aangesproken voelt.

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:11

En had je toen een koophuis?

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:20

Nee hoor, nou prima, jij zit er verder niet mee, ik vind het knap. Misschien kun jij mijn vriendin dan uitleggen hoe ze er voor kan zorgen dat ze niet van de gemeente baalt, omdat ze nu elk dubbeltje om moet draaien voor haar kids en het er niet naar uitziet dat ze op korte termijn uit de schulden is. Jij kan dat blijkbaar van je afzetten, knap, maar hoe doe je dat dan?

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:22

Krijgt een gemeente eigenlijk subsidie als een dergelijke instelling inhun gemeente wordt gevestigd?

Anoniem

Re: Dorpsbewoners tegen komst jeugdzorgcomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:27

Andere vraag dan Justy, als je kids had gehad en een torenhoge schuld door zo'n beslissing van de gemeente. Had je er dan ook niet zoveel waarde aan gehecht? Als je nooit op vakantie kan met je kinderen, net eten kan betalen, eigenlijk geen stukje speelgoed kan kopen. Tuurlijk is liefde belangrijk, en kunnen kids zonder die dingen. maar als het nu door een dergelijk geval je zo zou overkomen, geloof me maar, als het je kids treft hecht je er wel degelijk waarde aan hoor.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bengell, Hawkeye, Manieki, Orchideee, Relserk, SemrushBot, SjakieXX, Sjokki, Spike2019, xPabloBokt en 47 bezoekers