koe met touw om nek en poot: wat zou jij doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sjaslique

Berichten: 2093
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

koe met touw om nek en poot: wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 21:31

Heey Bokkers,

Ik ging vanavond even skaten met nog een medebokker en ja allebei dierenliefhebbers. Dus ja dan kom je langs een wei heen waarin koeien staan. en die waren allemaal aan het rennen. Zie je er een best moeilijk rennen. Komt die koe dichterbij, zie je dat ie een touw om zijn nek heeft en daarin zit ook zijn rechtervoorpoot. Hij kan zijn hoofd dus niet omhoog doen. Dus wij aangebeld bij dat huis ernaast om te vragen of de bewoners misschien wisten van wie de koeien waren. Dus die man mee kijken en die zou nu de eigenaar van die koeien bellen. ik denk dat ik ngo tot morgenavond afwacht en als er dan niks gebeurd is dan ga ik denk ik toch maar een stoere man zoeken of zo. Vraag me af of je hierom de dierenbescherming kan bellen.

Mijn vraag nu, wat zou jij doen?

Groetjes sjaslique
Laatst bijgewerkt door Karin op 21-04-05 00:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: onderwerp in titel gezet

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat zou jij doen in dit geval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 21:33

Ik denk dat je gedaan hebt wat je kunt, die man zou de eigenaar bellen.vind t beetje onzin om meteen de dierenbescherming te bellen terwijl de eigenaar niet eens de kans heeft het goed te doen.

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Re: Wat zou jij doen in dit geval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 21:34

Even afwachten zoals je zegt. Als de koeien er voor de rest goed uitzagen, misschien wat het wel streek van stel kwajongens ofzo.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Re: Wat zou jij doen in dit geval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 21:44

Ik vindt de dierenbescherming bellen wel erg overdreven, die koe wordt toch niet mishandelt. Heeft alleen een touw om zich heen, dat hoeft niet perse met opzet gedaan te zijn.

sjaslique

Berichten: 2093
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Re: Wat zou jij doen in dit geval?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 22:03

Ik wacht ook zeker nog wel af hoor! En dan derbij bellen kan nooit kwaad maar als ze komen zonder dat het nodig was geweest. Maar ik wacht gewoon geduldig af.

Bedankt voor de reacties!

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: Wat zou jij doen in dit geval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 22:07

JE zou ze kunnen bellen met de vraag of ze je kunnen helpen het touw er van af te halen maar ik zou ze niet bellen om alleen dit door te geven emt de intentie om de eigenaar es te laten zien dat hij fout bezig is of zo... Maar zoals jij het gedaan hebt zou ik ook gedaan hebben. Aanbellen en dan vragen...

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Wat zou jij doen in dit geval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 23:05

Ik vind dat je goed gehandeld hebt.
Meer kun je niet doen voor het beest, en zo schrijnend was het nou ook weer niet.

De dierenbescherming is wat overdreven, die kan daar verder ook niks mee.

Marye78

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Grave

Re: koe met touw om nek en poot: wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 20:47

ben ik de enige die had geprobeerd zelf het touw los te maken?? of zijn koeien erg agressief.....(dan merk je dat vanzelf Haha! Haha! )

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Re: koe met touw om nek en poot: wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 20:55

Ik zou een mes halen, de koe een appeltje geven en het touw lossnijden....lijkt me nou niet echt prettig voor dat dier. Maar sommige koeien zijn natuurlijk schrikachtig....hopen dat het een beetje een nieuwsgierige koe is Koe

Bonny
Berichten: 4731
Geregistreerd: 20-11-04
Woonplaats: Twente

Re: koe met touw om nek en poot: wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 20:55

marieketencate schreef:
Ik zou een mes halen, de koe een appeltje geven en het touw lossnijden....lijkt me nou niet echt prettig voor dat dier. Maar sommige koeien zijn natuurlijk schrikachtig....hopen dat het een beetje een nieuwsgierige koe is Koe


Zou ik ook doen, ik kan ern iet tegen als ik dieren zo zie
Meteen de koe vrijlaten

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: koe met touw om nek en poot: wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 20:56

Ik denk ook dat je goed hebt gehandeld... Lachen

aan de ene kant zou ik denken... touw los proberen te maken, aan de andere kant denk ik: dat laat ik doen door de eigenaar.. je weet niet hoe de koe reageerd.

bij het laatste zal ik weer denken: en wat als de eigenaar op vakantie is,- op visite is,- gewoon niet thuis is...
dan komt bij mij het eerste weer naar boven.
in ieder geval zou ik het zeker melden bij het dichtstbijzijnde huis of boederij...
en ik denk dan toch het dier 'bevrijden'...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: koe met touw om nek en poot: wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 20:59

Marye78 schreef:
ben ik de enige die had geprobeerd zelf het touw los te maken?? of zijn koeien erg agressief.....(dan merk je dat vanzelf Haha! Haha! )

Nee, heb een zakmes bij en zou proberen het touw zelf los te snijden. Als ik in de wei zou durven gaan tenminste. Hangt er vanaf of de koeien een beetje rustig zijn.

Anoniem

Re: koe met touw om nek en poot: wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:01

Waarom heb je hem zelf niet afgedaan? Koeien zijn meestal niet zo gevaarlijk hoor... Ik zou m zelf afgedaan hebben, er eventueel een tijdje rustig aan gelopen hebben. Dan aangebeld, en vertellen wat er gebeurd is Lachen

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Re: koe met touw om nek en poot: wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:06

Als het volwassen koeien zijn, zijn ze meestal lang niet gevaarlijk. Pinken kunnen wel nog al eens link zijn..

Ik heb altijd een zakmes bij me, ik had het beest even gekalmeerd met een broodje, pluk gras oid.. En dan had ik het touw losgesneden.

Speedster

Berichten: 3544
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Valkenburg

Re: koe met touw om nek en poot: wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:08

Als je zelf niet durft het touw ervanaf te halen of als het niet lukt, kun je volgens mij best de dierenambulance bellen, volgens mij komen die daar best voor. Is misschien een minder drastische oplossing dan bijvoorbeeld de dierenbescherming.

Marye78

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Grave

Re: koe met touw om nek en poot: wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:10

gelukkig, zo 'raar' ben ik dus niet Haha!

Anoniem

Re: koe met touw om nek en poot: wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:16

het enige wat je kunt en mag doen is naar het dichtsbijzijnde huis gaan en vertellen wat er aan de hand is. ik woon op een boerderij en heb zelf ook koeien. die maken hun eigen meestal op een of andere manier wel los. je mag zelf verder geen actie onder nemen. dit weet ik omdat de koeien van mijn buren(die wonen paar kilometer verder op maar land is naast ons Knipoog ) regelmatig uit breken en er dan ook mensen komen melden dat dat is. meestal bellen we de politi. die eigenaar heeft nu een boete gehad omdat die koeien te vaak uitbraken. dus nooit zelf achtie onder nemen mits het levens bedreigend is voor het dier of voor andere mensen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: koe met touw om nek en poot: wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:39

Bij een vreemde koe zou ik nooit zomaar in de wei gaan, veel te link en koeien zijn vaak een beetje lomp (understatement). Ik zou idd ook naar het dichtst bijzijnde huis gaan en vragen van wie de kudde is, dan deze persoon even bellen of er langsgaan.

Vorig jaar heb ik met een medebokster wel een schaap losgemaakt, wat vastzat in de afrastering van de wei. De betreffende boer was erg blij met ons kordate optreden en het was een goede daad om te doen. Schaap had nl. al de hele dag met 30 graden in de zon met haar kop klem gezeten in de afrastering.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: koe met touw om nek en poot: wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:42

ik scheit ik mn broek voor koeien, maar ik zou toch proberen het touw los te krijgen............ zou het mij niet lukken dan zou ik de klus overlaten aan de dierenambulance Haha!

Miepmiept
Berichten: 2032
Geregistreerd: 20-10-03

Re: koe met touw om nek en poot: wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:48

Als het een wei was aangrenzend aan een huis zal ik eerst naar de eigenaars gaan, indien niemand thuis zal ik het er zelf vanaf halen.

Als het een wat afgelegener weitje staan zal ik het er ook zelf afhalen.

Nu ben ik ook totaal niet bang voor koeien en het losmaken is voor mij (hopelijk) kleine moeite en voor de koe een groot plezier.

ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Re: koe met touw om nek en poot: wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:52

ik denk dat je beter gewoon de eigenaar kan waarschuwen die koeien kennen hem/haar waarschijnlijk wel en jou niet waardoor je straks de hele koppel over de zeik hebt (vooral als het pinken zijn) de dierenambulance opbellen vind ik wel wat overdreven aangezien ze dat vast niet gratis doen.

Anoniem

Re: koe met touw om nek en poot: wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:58

wat is eigenlijk het nummer van de dierenambulance ? ZH

Marye78

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Grave

Re: koe met touw om nek en poot: wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 22:33

Share schreef:
wat is eigenlijk het nummer van de dierenambulance ? ZH


070-3350222

(toverwoord: google Haha! )

sjaslique

Berichten: 2093
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Re: koe met touw om nek en poot: wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 12:34

Heey Bokkers,

bedankt allemaal voor de reacties! De koe is inmiddels weer los en loopt weer vrolijk rond! Maar op het moment dat we bij de wei stonden waren de koeien moet echt rustig want er waren allemaal scooters en brommers heel de tijd heen en weer aan het crossen, dus was een beetje link om de wei in te gaan. En dan erbij je weet nooit wat de eigenaar ervan vindt als je zomaar de wei in gaat. De een is er blij mee en de ander wordt pislink dus ja. Maar ja het beest kan weer alles en heeft weer alle bewegingsvrijheid.

Groetjes sjaslique

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: koe met touw om nek en poot: wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:39

Je hebt de situatie goed beoordeeld, ga zelf geen risico lopen als je wilt helpen. En de koe is er iig goed vanaf gekomen.