Wij hadden geen contract en onze ketel ging kapot. Het zou de vraag zijn of het nog binnen de garantie viel, aangezien men niet kijkt wanneer de ketel in huis is geplaatst, maar wanneer hij uit de fabriek is gerolt. (Heb je dus een oudere ketel die je nieuw laat plaatsen, dan is er grote kans dat er geen 5 jaar garantie meer op zit!)
In principe zouden we de reparatie helemaal zelf moeten betalen, maar als we ter plekke een servicecontract zouden afsluiten dan waren de reparatiekosten gedekt, en moest alleen evt het kapotte deel (de boiler) worden betaald (of een gedeelte, als het net buiten de garantie viel).
Dat hebben wij dus gedaan, en gelukkig viel de hele ketel nog binen de garantie. Wij hebben ons contract voor het eerste jaar er alweer uit.
Sowieso is het verstandig om een contract te hebben, want ook die jaarlijkse controle is goed. Niet alleen voor het schoonmaken, maar ook de watertemp controleren enzo. Gewoon om problemen te voorkomen.