misschien nieuwe baan, negatieve opmerkingen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
magicc
Berichten: 108
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Groningen

misschien nieuwe baan, negatieve opmerkingen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 11:55

Ik ben gister opgebeld voor een uitnodiging voor een solicitatie gesprek.
Ik doe een it opleiding en ik was me al nerveus aan het maken dat het best moeilijk kon zijn om een baan te kunnen krijgen in Juni ben ik alsware klaar en zou misschien aan de slag kunnen als ik door de rondes heen kom.
Zelf woon ik in Groningen en de baan zou overal kunnen zitten in nederland omdat het een detacheringsbureau is waar ik ga solliciteren.
Het liefst vertrek ik niet uit groningen maar de banen liggen ook niet voor het oprapen dus ik denk dat ik er gewoon moet gaan.
De meneer die mij gebeld had voor een gesprek zei dat mijn C.V hun wel goed beviel en ik was natuurlijk happy zeker omdat ik zoiets had van ik zit vast paar maanden thuis werkloos maar misschien dat dit wat word.. weet ik niet.


Mijn vriend heb ik hier over vertelt over dat ik uitgenodigd was en hij zelf woont richting utrecht en begon negatieve opmerkingen aan het maken zoals dat hij niet 2 en half uur in de trein zou willen zitten om naar het werk te gaan, en ik zei van dat ik daar dan een kamer of een woning moest zoeken waar ik dan misschien geplaatst word.. jaaa en dat was allemaal moeilijk volgens hem en ik zou eens verder moeten kijken naar andere banen wat dichterbij groningen lag.
ik heb net het gevoel dat hij niet wil dat ik dichterbij hem kom wonen, en altijd negatieve opmerkingen geven wanneer ik aan iets nieuws ga binnen word ik gewoon zat. waarom kan hij niet gewoon blij zijn inplaats allemaal argumenten te geven waar ik niks aan heb.. het bedrijf zou mij b.v ook kunnen helpen aan een kamer een woning. ik zeg niet dat het zo is maar het zou kunnen en hij loop alleen maar de negatieve kanten er van op te noemen. Samenwonen wil hij ook niet.. neeee hij vind dat je eerst op jezelf moet wonen om zelfstandig te kunnen zijn.. nou ik weet totaal niet meer wat ik eraan heb en mijn plezier om hem te zien word nu ook steeds minder.

Wou dit even kwijt.. want het knaagt nogal..

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: misschien nieuwe baan, negatieve opmerkingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 12:45

Hmmm. Ik denk dat je je a) niets moet aantrekken van zijn opmerkingen, het gaat om jóuw baan en jóuw toekomst, en dat je b) je maar eens goed achter je oren moet krabben of deze vriend wel de juiste is (en ik geloof dat je dat zelf ook al aan het betwijfelen bent)

Kennelijk is je vriend bang dat je als je een baan centraal in Nederland hebt, je dan bij hem 'komt logeren', en voordat-ie er aan toe is bij hem in wil trekken. Misschien moet je hem sowieso even heel duidelijk maken dat je daar absoluut niet op uit bent...

Ga als het nodig is inderdaad ergens centraler in Nederland wonen. En híj bepaalt niet of je dan in Utrecht, Amersfoort of god weet waar gaat zitten omdat dat prettiger is als je op detacheringsbasis door heel Nederland terecht kunt komen.

Overigens zitten er ook grote inhuurders (PTT, Gasunie) in het Noorden. Best kans dat een detacheerder blij is met iemand daar in de buurt, omdat je er mensen niet zo gauw heen krijgt...

Veel succes met je sollicitatie!

maartje88

Berichten: 271
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Haaksbergen

Re: misschien nieuwe baan, negatieve opmerkingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 12:52

Hoi magicc Gewoon zelf een beslissing nemen en ervoor gaan.

magicc
Berichten: 108
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Groningen

Re: misschien nieuwe baan, negatieve opmerkingen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 12:59

Hij weet juist dat ik wel samen wil wonen. we hebben 4 jaar een relatie en op afstand en ik vind het steeds moeilijker worden. maar door zulke opmerkingen te geven van dat ik beter wat in omgeving groningen kan zoeken ga ik twijfelen aan hem, net alsof ie mij niet wilt zien in een dichterbij omgeving...

Ibbel schreef:
Hmmm. Ik denk dat je je a) niets moet aantrekken van zijn opmerkingen, het gaat om jóuw baan en jóuw toekomst, en dat je b) je maar eens goed achter je oren moet krabben of deze vriend wel de juiste is (en ik geloof dat je dat zelf ook al aan het betwijfelen bent)

Kennelijk is je vriend bang dat je als je een baan centraal in Nederland hebt, je dan bij hem 'komt logeren', en voordat-ie er aan toe is bij hem in wil trekken. Misschien moet je hem sowieso even heel duidelijk maken dat je daar absoluut niet op uit bent...

Ga als het nodig is inderdaad ergens centraler in Nederland wonen. En híj bepaalt niet of je dan in Utrecht, Amersfoort of god weet waar gaat zitten omdat dat prettiger is als je op detacheringsbasis door heel Nederland terecht kunt komen.

Overigens zitten er ook grote inhuurders (PTT, Gasunie) in het Noorden. Best kans dat een detacheerder blij is met iemand daar in de buurt, omdat je er mensen niet zo gauw heen krijgt...

Veel succes met je sollicitatie!

MiepprinZ
Berichten: 1507
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Coevorden

Re: misschien nieuwe baan, negatieve opmerkingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 13:03

Hoi Magicc,

zo´n vriend HAD ik ook... mocht vooral niet ´in zijn buurt komen`toen bleek dat hij er ook nog ander leventje op na hield dan alleen het ´mooie´ leventje wat ik kende...

Er moet toch een reden voor zijn dat hij niet wil samenwonen enzo...

Heel veel succes ermee!

En trek het je niet te veel aan!

magicc
Berichten: 108
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Groningen

Re: misschien nieuwe baan, negatieve opmerkingen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 13:06

Hij zegt omdat hij bang is dat het misgaat als we samen gaan wonen en nooit zelfstandig alleen hebben gewoont..

zelf vind ik het flauwekul maarja..




MiEpPrInZ schreef:
Hoi Magicc,

zo´n vriend HAD ik ook... mocht vooral niet ´in zijn buurt komen`toen bleek dat hij er ook nog ander leventje op na hield dan alleen het ´mooie´ leventje wat ik kende...

Er moet toch een reden voor zijn dat hij niet wil samenwonen enzo...

Heel veel succes ermee!

En trek het je niet te veel aan!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Re: misschien nieuwe baan, negatieve opmerkingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 13:38

Ik zou in ieder geval naar dat gesprek toegaan. Mischien valt het allemaal mee, en als het nou niet meevalt dan is het makkelijker om vanuit een bestaande baan te solliciteren als vanuit huis.
Ik denk dat je vriend tegen dergelike argumenten niet op kan. Helemaal als je bedenkt dat de banen in de IT tegenwoordig niet meer voor het oprapen liggen. Wees blij met deze kans, en ga naar het gesprek. Mocht het naar aanleiding van het gesprek erg tegenvallen kun je altijd nog afzeggen!

Verder over je vriend oordelen kan ik niet, hij heeft duidelijk zijn standpunt wbt samenwonen, en dwingen kun je hem toch niet.
Dat wij allebei vanuit huis zijn gaan samenwonen is onze keus geweest, een keus waar we allebei achterstonden. Ik denk dat iets dergelijks ook alleen werkt als je er beiden achter staat. Ik zou dus zeker niet gaan dwingen of een ultimatum stellen ofzo.

Veel succes met de sollicitatie!! (zie je, ik ga ervan uit dat je zo slim bent om te gaan!)

magicc
Berichten: 108
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Groningen

Re: misschien nieuwe baan, negatieve opmerkingen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 13:49

Dankjewel Lachen

Ik ga zeker wel naar dat gesprek toe. en juist om het feit wat je weergeeft dat de banen in de it niet voor het oprapen ligt.
en qua mijn vriend hij moet het ook zelf weten als hij niet wil samenwonen maar hij hoeft mij niet te vertelle dat ik beter maar in mijn eigen stad kan blijven want dat is iets wat ik niet leuk vind en wel als gemeen beschouw.



Riëtte schreef:
Ik zou in ieder geval naar dat gesprek toegaan. Mischien valt het allemaal mee, en als het nou niet meevalt dan is het makkelijker om vanuit een bestaande baan te solliciteren als vanuit huis.
Ik denk dat je vriend tegen dergelike argumenten niet op kan. Helemaal als je bedenkt dat de banen in de IT tegenwoordig niet meer voor het oprapen liggen. Wees blij met deze kans, en ga naar het gesprek. Mocht het naar aanleiding van het gesprek erg tegenvallen kun je altijd nog afzeggen!

Verder over je vriend oordelen kan ik niet, hij heeft duidelijk zijn standpunt wbt samenwonen, en dwingen kun je hem toch niet.
Dat wij allebei vanuit huis zijn gaan samenwonen is onze keus geweest, een keus waar we allebei achterstonden. Ik denk dat iets dergelijks ook alleen werkt als je er beiden achter staat. Ik zou dus zeker niet gaan dwingen of een ultimatum stellen ofzo.

Veel succes met de sollicitatie!! (zie je, ik ga ervan uit dat je zo slim bent om te gaan!)

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Re: misschien nieuwe baan, negatieve opmerkingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 13:57

Dat is zeker zo. Alsof je alleen maar gelukkig kan zijn in groningen... Heb er jaren op school gezeten, maar zou er niet willen wonen Knipoog
Nee horr, in deze moet je toch lekker je eigen zin doen, en als dat uiteindelijk inhoudt dat je een kamer moet zoeken in Utrecht, dan doe je dat toch lekker? Kan ook heel gezellig zijn hoor, een hokje helemaal voor jezelf!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Re: misschien nieuwe baan, negatieve opmerkingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 14:08

magicc schreef:
Hij zegt omdat hij bang is dat het misgaat als we samen gaan wonen en nooit zelfstandig alleen hebben gewoont..

zelf vind ik het flauwekul maarja..


Die reden geven alle mensen die bang zijn zich te binden : "wat als het nou misgaat.." " Het kan mis gaan..."

Ja het kan altijd mis gaan, als je met die instelling gaat samenwonen gaat het ook daadwerkelijk mis. Op die manier denken is iets voor mensen die gewoon bindingsangst hebben, zeg maar zwaai zwaai tegen je vrije leventje...

Ik zou voor mn toekomst kiezen, in dit geval voor die baan, of iig voor het gesprek. Misschien hoort je vriend ook wel bij de toekomst, maar op dit moment moet je kiezen voor waar je je brood later vandaan gaat halen. Of je vriend moet zo'n goede baan hebben dat hij jullie beide kan onderhouden, dan blijf je lekker op je plek en vraag je hem je maandelijkse salaris voor het "vooral-niet-dichterbij-komen-wonen"
Je moet tenslotte ergens je geld vandaan halen toch Knipoog

Je kan beter een goede baan hebben, en een poosje geen vriend, dan een goede vriend, en een lange tijd geen baan ( omdat in dit geval vriendlief het niet ziet zitten dat jij dichterbij komt werken/wonen )


Ik ken je vriend niet, maar vind zn argumenten zoals jij die beschrijft slap gel*l, een echt leuke vriend zou blij voor je zijn dat je punt a : een sollicitatiegesprek hebt, punt b: misschien wel dichterbij hem komt.

Want wat is er nou leuker in een relatie dan dicht bijelkaar te wonen/samenwonen, en beiden ook nog een baan in de buurt te hebben ?

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Re: misschien nieuwe baan, negatieve opmerkingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 16:33

Ik ken het... Toevallig ben ik ook bezig met een sollicitatie, en toen ik mijn vriend er in het begin van vertelde, reageerde hij ook zo raar.
Dat ik niet al te enthousiast moest doen, want het was niet mijn droombaan. Dat het elke dag een uur reizen zou zijn, en dat ik dat niet leuk zou gaan vinden. Dat ik toch prima zit waar ik zit etc etc... TOTAAL niet enthousiast... Alsof hij het mij ook niet gunde!

Maar ik ken hem langer dan vandaag, en heb hem maar een beetje laten babbelen, en lekker toch een afspraak voor een gesprek gemaakt.

En zoals verwacht, hij is helemaal bijgedraaid. Hij heeft wel 100x gebeld om te kijken of het gesprek al afgelopen was, om te vragen hoe het ging. Toen ik zei dat ik niet te snel toe wilde happen, en pas een week later een afspraak wilde maken voor een tweede gesprek (om er zeker van te zijn dat het bedrijf mij niet halsoverkop aan zou nemen omdat ze nou eenmaal iemand nodig hebben, maar daadwerkelijk in MIJ geinteresseerd zijn), was hij de eerste om te zeggen dat het heel jammer zou zijn als daarom die baan aan mijn neus voorbij zou gaan.

Kortom, hij reageerde eigenlijk allereerst op de verandering van situatie. Hij vind het fijn als alles gewoon lekker gaat zoals het gaat. Een verandering is eng.
Ik denk ook dat hij een beetje overdonderd was, want ik had niet heel uitgebreid aangegeven dat mijn baan me eigenlijk niet zo beviel. En bovendien is hij niet zo impulsief als ik. Hij loopt al jaren te gillen dat hij eigenlijk wat anders zou willen, maar echt solliciteren komt er niet van. Dat ik dat gewoon wel doe, is voor hem denk ik even wennen.

Daarnaast wilde hij me een beetje remmen en voorbereiden, zodat ik niet zelf overenthousiast zou worden, en misschien teleurgesteld zou worden. Ik zeg niet dat zijn manier erg handig is, maar er zit toch wel een lieve gedachte achter.

Het hoeft dus helemaal niet zo ernstig te zijn, zoals een andere vriendin ernaast of bindingsangst, het kan dus ook zijn manier van overbezorgdheid en angst voor veranderingen zijn...

Of een combinatie van alles Haha!

Succes met je sollicitatie!

magicc
Berichten: 108
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Groningen

Re: misschien nieuwe baan, negatieve opmerkingen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 23:26

Het is zo dat hij geen diploma's heeft, en ik wel. En hij heeft via via een baan gekregen.. dus ik heb ook het vermoeden dat het daaraan ligt omdat ik spontaan uitgenodigd wordt..

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Re: misschien nieuwe baan, negatieve opmerkingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 08:54

gewoon laten l*llen en er voor gaan. Wie zijn baan wordt het, die van hem of die van jou? Wij zijn ook gaan samen wonen direct van huis uit en het gaat perfect. Ook als je niet samen woont kan het mis gaan, dus die argumenten gaan bij mij ook niet op.

magicc
Berichten: 108
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Groningen

Re: misschien nieuwe baan, negatieve opmerkingen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 09:21

Die van mij. baan..

maar het gaat nu al helemaal fout. ik had hem een mail gestuurd dat ik het niet leuk vond dat hij zo negatief loopt te praten en ik ook geen idee heb dat het nog wat word omdat hij mij adviseert om in groningen maar eens te kijken en toch nog niet wil samen wonen. we zouden ook op vakantie gaan in juli maar ik vroeg me af als het wel verstandig zou zijn als ik mee zou gaan en ik krijg als antwoord dat ik eigelijk de pot op kan en dat hij wel met iemand anders op vakantie gaat...

leuk.. dit word echt niks meer.


Annechien schreef:
gewoon laten l*llen en er voor gaan. Wie zijn baan wordt het, die van hem of die van jou? Wij zijn ook gaan samen wonen direct van huis uit en het gaat perfect. Ook als je niet samen woont kan het mis gaan, dus die argumenten gaan bij mij ook niet op.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Re: misschien nieuwe baan, negatieve opmerkingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:27

Lekker doen, en als hij niet wil samen wonen dan ga je lekker iets voor jezelf zoeken...

Annechien schreef:
Ook als je niet samen woont kan het mis gaan, dus die argumenten gaan bij mij ook niet op.


Precies!

Wij gingen met 8 maanden samen een huis kopen, je had iedereen moeten horen Rolleyes
Dat gaat fout etc etc...

Maar ja, je kan natuurlijk 10 jaar apart wonen dat het evengoed nog fout gaat Knipoog

Wij zijn nu bijna 3 jaar bij elkaar en nog geen moment spijt gehad Lovers

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Re: misschien nieuwe baan, negatieve opmerkingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:30

magicc schreef:
maar het gaat nu al helemaal fout. ik had hem een mail gestuurd dat ik het niet leuk vond dat hij zo negatief loopt te praten en ik ook geen idee heb dat het nog wat word omdat hij mij adviseert om in groningen maar eens te kijken en toch nog niet wil samen wonen. we zouden ook op vakantie gaan in juli maar ik vroeg me af als het wel verstandig zou zijn als ik mee zou gaan en ik krijg als antwoord dat ik eigelijk de pot op kan en dat hij wel met iemand anders op vakantie gaat...


Ik krijg het idee dat hij een ander leven buiten jou op na houdt >;)

magicc schreef:
leuk.. dit word echt niks meer.


Wij kunnen je natuurlijk alleen advies geven, maar als ik in zo'n situatie zat had ik 'm echt wel een ultimatum gesteld.
Onmiddelijk ophouden met die egoistisch opstellen of iemand anders zoeken die dat wel pikt...

Sterkte Ach gut het is natuurlijk altijd makkelijker gezegd dan gedaan...

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Re: misschien nieuwe baan, negatieve opmerkingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 10:22

ooooow, volgens mij heb jij een kloon van mijn boyf. Die zou precies zo reageren!

Puur en alleen om het feit al dat jij zegt dat je "misschien maar niet mee moet gaan op vakantie" omdat hij niet wil samenwonen, of dicht bij elkaar wil wonen...
Hij is bang om zich te binden, en jij pusht hem zeg maar door hem te zetten voor de keuze "alles of niets".

Hij maakt zicht daar kwaad om en zegt dat je dan maar lekker op kan hoepelen. Op zich niet zo'n gekke reactie. Als ik in een hoek "gedreven" zou worden, zonder er al te veel invloed op te kunnen hebben, zou ik ook zo reageren, eerlijk gezegd.

Geef hem even de ruimte om aan het idee te wennen dat je dichterbij komt wonen, en zet hem niet meteen voor het blok. Je verwacht van hem dat hij rekening met je houdt, dat hij blij voor je is met eventueel een baan etc etc. Dan vind ik dat je ook wel rekening mag houden met zijn "benauwde" gevoel dat je dichterbij komt, en het allemaal wel een stuk serieuzer begint te worden!

Misschien moeten jullie gewoon eens rond te tafel? Kan je hem uitleggen waarom het jou zo dwars zit dat hij zo reageert, en hij jou misschien uitleggen waarom hij uberhaupt zo reageert?

Sterkte

magicc
Berichten: 108
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Groningen

Re: misschien nieuwe baan, negatieve opmerkingen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 14:46

Nee ik ben gewoon onzeker over alles. we hebben 4 jaar een relatie nu en op afstand en ik zou graag veranderingen willen zien maar hij wil eerst op zich zelf.. goed moet hij weten maar ik mag wonen waar ik wil.. maar ik heb gewoon geen idee hoe het nou moet in de toekomst met hem en mij.. was gewoon onzeker en daarom dat ik zei da ik beter niet mee kon gaan met vakantie dat het me niet verstandig leek.... denk dat hij uit boosheid zei van ik neem wel een ander mee.

nouja ik zie wel hoe het balletje rolt.
ik heb hem duidelijk gemaakt waarom ik me rot voelde om wat hij gezegd had maar als hij daar verder niet op in wil gaan moet hij weten maar dat betekend niet dat hij alles mag zeggen en ik nergens wat van mag zeggen en dat is in zijn geval wel zo.

miepmiep schreef:
ooooow, volgens mij heb jij een kloon van mijn boyf. Die zou precies zo reageren!

Puur en alleen om het feit al dat jij zegt dat je "misschien maar niet mee moet gaan op vakantie" omdat hij niet wil samenwonen, of dicht bij elkaar wil wonen...
Hij is bang om zich te binden, en jij pusht hem zeg maar door hem te zetten voor de keuze "alles of niets".

Hij maakt zicht daar kwaad om en zegt dat je dan maar lekker op kan hoepelen. Op zich niet zo'n gekke reactie. Als ik in een hoek "gedreven" zou worden, zonder er al te veel invloed op te kunnen hebben, zou ik ook zo reageren, eerlijk gezegd.

Geef hem even de ruimte om aan het idee te wennen dat je dichterbij komt wonen, en zet hem niet meteen voor het blok. Je verwacht van hem dat hij rekening met je houdt, dat hij blij voor je is met eventueel een baan etc etc. Dan vind ik dat je ook wel rekening mag houden met zijn "benauwde" gevoel dat je dichterbij komt, en het allemaal wel een stuk serieuzer begint te worden!

Misschien moeten jullie gewoon eens rond te tafel? Kan je hem uitleggen waarom het jou zo dwars zit dat hij zo reageert, en hij jou misschien uitleggen waarom hij uberhaupt zo reageert?

Sterkte

nikki19

Berichten: 143
Geregistreerd: 29-12-04
Woonplaats: uden

Re: misschien nieuwe baan, negatieve opmerkingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:50

ik denk niet dat dit iets met bindingsangst te maken heeft .
hij had ook kunnen zeggen van goh leuk dat je uitgenodigd bent en niet meteen negatief beginnen te doen, want wie weet kom je niet eens bij hem in de buurt aan een baan (ik geef maar een voorbeeld)

ik denk dat er iets anders aan de hand is, en ik denk dat als je ergens een baan kunt krijgen dan zou ik m nemen banen liggen niet voor het oprapen leuke vriendjes die wel willen zijn er genoeg

sterkte iniedergeval met je solicitatie Vork