Trailers moeten een eigen kenteken per 1/9/2002

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Trailers moeten een eigen kenteken per 1/9/2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-02 20:40

Wat er ook aan de haak hangt... boven de 750 kg een eigen kenteken

Vanaf 1 september 2002 gelden er nieuwe regels voor de registratie van alle aanhangwagens, caravans en opleggers met een maximale massa beladen voertuig van meer dan 750 kg. Regels waar iedere eigenaar en verkoper van getrokken materieel - van boedelbak en caravan tot ‘zware’ oplegger - direct mee te maken krijgt.

De belangrijkste wijziging is de invoering van een eigen kentekenbewijs voor aanhangwagens, caravans en opleggers. Als u vanaf 2 september 2002 een nieuwe aanhangwagen, caravan of oplegger koopt, krijgt u bij uw aanhangwagen geen registratiebewijs meer, maar een kentekenbewijs en kentekenplaat. De eigenaren van aanhangwagens, caravans en opleggers die op dat moment al op de weg zijn, moeten zelf op het postkantoor hun registratiebewijs omruilen voor een kentekenbewijs. Zij hebben hiervoor van 2 september 2002 tot 1 september 2003 de tijd. Ook dienen zij zelf te zorgen voor een bijbehorende kentekenplaat. Na 1 september 2003 mag een aanhangwagen zonder kentekenbewijs en eigen kentekenplaat niet meer de openbare weg op.

De nieuwe kentekenregistratie lijkt in veel gevallen op de registratie die nu al voor auto’s en motoren geldt. Daarbij horen vergelijkbare rechten en plichten. Op deze internetsite leest u wat de veranderingen inhouden en welke gevolgen dat voor u heeft. De site biedt informatie voor alle eigenaren van aanhangwagens, caravans en opleggers, maar ook voor verkopers, handelaren, importeurs en fabrikanten.


klik hier voor meer informatie



Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-02 10:16

Stef ga naar de link die ik erbij heb gezet. Daar kun je antwoord vinden op alle vragen en als je dan nog een vraag hebt, kun je daar vinden wie je daarvoor moet benaderen.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-02 19:31

stef schreef:
jippie!!! Ik hoef niet!
Ik zit onder de 750 kilo max gewicht

Van het geladen gewicht Stef.
Mijn trailer is zelf onder de 750 kilo, maar geladen komt het tot max 1200 kilo. En het gaat om dat maximale laadvermogen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, IASCrawler, Jessica_1998, manonnevot, ttranch, Vagabondo en 36 bezoekers