Trouwringen laten maken met oud goud

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Trouwringen laten maken met oud goud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-12 20:32

Hoi allemaal,

Heeft iemand ervaring met (trouw)ringen laten maken met oud goud?

Mijn vriend en ik trouwen volgend jaar en mijn moeder kwam op het goede idee om van de ring van mijn lieve overleden oma, een trouwring te laten maken. Ook heb ik nog wat ander oud goud en ook mijn moeder had nog wat liggen. In de ring van mijn oma, zit een briljantje die ik ook wil laten gebruiken.
Mijn schoonmoeder zei ook dat ze nog het een en ander had liggen en alles bij elkaar moet het voldoende zijn voor 2 ringen.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Is het aantrekkelijk wat betreft de kosten als je dit tegenover een nieuw paar ringen zet? Ik bedoel, het lijkt me vrij duur om te ringen te laten ontwerpen in plaats van een standaard model uit een collectie.

Wie o wie?
Bedankt!

Is het al lente?



Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Trouwringen laten maken met oud goud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-12 10:36

Bedankt iedereen!
Ik heb het oude goud naar de juwelier gebracht en zij gaat kijken of het genoeg is.
Ook dan zal ik meer horen omdat ze eerst ook wil weten welke kwaliteit het goud is.
Ben benieuwd! Ik vind het heel bijzonder dat ik op die manier mijn moeder en oma bij me draag.

Is het al lente?

Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Trouwringen laten maken met oud goud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-12 19:15

Ik zal het laten weten als ik meer hoor van de juwelier :)

Is het al lente?

Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Trouwringen laten maken met oud goud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-12 08:01

Ik heb gister van mijn moeder en schoonmoeder nog meer oud goud gekregen, heb nu wel een gram of 45 in totaal. Ik ga het ook langs brengen bij de juwelier om te laten kijken of het bruikbaar is.

Is het al lente?

Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Trouwringen laten maken met oud goud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-12 10:18

Bedankt voor jullie antwoorden!
JoAnn, ik kom zelf uit Waalwijk, ik ga zo je link even bekijken.

Nu hoorde ik van de juwelier dat het heel moeilijk is om van oud goud een nieuw sieraad te maken. Het is waarschijnlijk volgens hem goedkoper om van nieuw goud (dat al de juiste samenstelling en vorm heeft) een sieraad te maken, dan om ons oude goud om te smelten en bewerkbaar te maken.
Dat viel me toch even tegen...
Volgende week zaterdag is de edelsmid in de juwelier aanwezig en ga we met hem overleggen over wat er mogelijk is.

Is het al lente?

Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Trouwringen laten maken met oud goud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-12 20:11

Wauw Ditano!!! Erg mooi!!! En wat een prachtige betekenis! Zo heb je je ouders toch altijd bij je!

Is het al lente?

Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-12 09:06

Ik weet nog niks. Komt omdat we vorige week woensdag nog wat extra goud hebben gebracht en toen was de goudsmid net al weg en hij komt daar maar eens per week. Wordt op zijn vroegst pas donderdag.

Maar heb inmiddels ook een ander leuk idee. Mocht het te duur zijn, dan willen we een workshop gaan doen, dan kun je van je eigen oude goud zelf een trouwring maken met hulp van een goudsmid. Heb een heel leuke site gevonden waar dat aangeboden wordt in Reeuwijk. En nog verbazend betaalbaar ook.

Ik zou deze graag willen (laten) namaken:
Nieuw zijn ze 3000,-
http://www.meisterschmuck.com/de/produk ... hrfarbig-0

Is het al lente?

Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Trouwringen laten maken met oud goud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-12 09:17

Die zijn prachtig SharonJims!!!
Mag ik vragen of het erg duur was? Mag ook per pb als je her liever niet open en bloot neerzet hier.

Is het al lente?

Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Trouwringen laten maken met oud goud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-12 09:26

Bedankt voor je pb :)

Is het al lente?

Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-12 19:31

Jans, 's Gravezande is inderdaad wel heel erg uit de richting...
Selka, ik hou haar zeker in mijn achterhoofd, bedankt!
Barney, wat ontzettend mooi zeg, helemaal omdat het herkenbaar is welk stukje van je vaders ring zit! wat is er met de rest van de ring gebeurd? Naar je moeder en andere broers/zussen? En hebben zij er ook iets van laten maken?

Ik heb op dit moment deze workshop op het oog; http://www.unieksieraad.nl/stellendag-z ... atieringen
Ook een eind uit de richting, maar wel vlakbij mijn ouders dus we kennen het met een bezoekje aan hun combineren (en ze kunnen die dag dan ook op ons zoontje passen).
Ik heb vanmiddag al even contact gehad met de goudsmid, en het klonk heel goed! De prijzen vallen ook erg mee, nog geen 350,- per stel (als je je eigen goud meeneemt). Ik kan dan ook het diamantje gebruiken uit mijn oma's ring én ik weet 100% zeker dat het 'ons' goud is wat er gebruikt wordt. Als je een sieraad laat maken, weet je dat nooit zeker...

Is het al lente?

Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-12 10:44

Oeehhhh, dus jullie hebben ook al een beetje plannen!!!! :):)

Is het al lente?

Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-12 19:25

LePapillon, mooi zeg! Heel erg mooi gedaan, was het ontwerp van jezelf?
Ah Barney, dat is wel mooi, dan heeft je moeder hem ook iedere dag nog een beetje bij haar.

Vriendlief ziet het zelf ontwerpen niet zo zitten, hij denk dat het 'prullig' wordt... hoe kan ik hem overtuigen? :? |o

Is het al lente?

Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-12 11:03

Nou, we zijn eruit :D

Vriendlief (of moet ik hem mijn verloofde noemen, klinkt zo stom...) wilde dus echt niet zelf ontwerpen, hij was doodsbang dat het niet mooi zou worden en is helemaal niet handig met zijn handen (nou ja, niet met dingetjes maken, hij heeft wel andere 'kwaliteiten', heheh ;) )

We zijn vanmorgen dus bij de juwelier geweest omdat de goudsmid er was, en we zijn eruit! De goudsmid gaat precies de ringen ontwerpen die we mooi vinden en hij kan het goud gebruiken dat we hadden ingeleverd. Omdat het vrij veel oud goud was, kan hij het niet helemaal op gebruiken en is er zelfs nog een paar honderd euro vanaf gegaan daardoor viel de prijs ons heel erg mee, echt veel goedkoper dan 'nieuwe' ringen.
Hij gaat het diamantje van mijn oma erin zetten en maakt foto's van het smelten zodat we een aandenken hebben en zeker weten dat het 'ons' goud is wat er gebruikt wordt.
Deze ringen gaan het worden;
Afbeelding

Is het al lente?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie