erijbewijs

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

erijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-02 16:45

over 1,5 maand moet ik af rijden volgende week dinsdag heb ik een intest om te kijken hoeveel lessen ik nodig heb hefet er iemand nog tips voor mij? wat zijn dingen waar ik echt op moet letten of speciale trucs.

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 17:58

goed kijken, ook bij elke x dat je schakelt (dat moest ik in ieder geval doen, waarom dat tijdens het schakelen ook zo belangrijk is is me ontgaan.) en zorgen dat je de bochten niet te krap neemt, lees ruimer dan normaal Haha!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 20:19

jaaaaaaaaaaaah leuk! gewoon goed opletten met het achteruit gaan dat je om je heen kijkt en dat je de andere kant op stuurt dan normaal.
verder dat je goed vlot rijd (dus niet alsof er een paard instaat)

kunnen we lekker samen op stap rijd ik heen en jij terug kan ik slapen in de auto *LOL*

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 21:45

nou ik deed me intest en moes 7 maanden wachten
gekke daar !!

ben gewoon gaan lessen en had em in 3 maanden en +-30 lessen Lachen

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 22:55

30 lessen voor je E?! Dat is heftig!
Ik hoef er maar 2 van 2 uur plus een uurtje voor m'n examen... (en dan de intest er nog bij natuurlijk) A.s. zaterdag begint voor mij de pret, dan moet blijken of het genoeg is.

Ik weet niet in wat voor auto je moet lessen, maar ik les met een busje (VW transporter) en ik merk dat het een groot voordeel is (zei die instructeur ook) dat ik regelmatig in een bestelbus rijdt, het formaat van de auto is voor mij niet nieuw en dat scheelt gewoon in je aantal lessen omdat je niet of nauwelijks aan de auto hoeft te wennen. Ik moest met die intest eerst een stukje met de losse auto rijden (naar het terrein toe waar de kar stond) en toen vroeg hij al of ik vaker in een bus gereden had, ja dus en dat was heel gunstig volgens hem. (Deze bus rijdt zelfs makkelijker, want ik ben gewend om geblindeerde zijruiten te hebben en nu kan ik over m'n schouder loeren)

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 23:00

30 lessen is inderdaad ontzettend veel!!! Ik heb het in een dag gedaan en ik geloof dat het slagingspercentage dan op 98% ligt!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 09:36

Ik heb vanaf volgende week ook een trailer, maar ga voor ik mijn e probeer te halen wel eerst even flnik oefenen op het parkeerterrein van onze manege hoor... Moest laatst met een klein karretje achteruit en dat ging voor geen meter. Dat wil ik eerst wel even oefenen *LOL* Vooral het kijken is belangrijk, weten wat je belading isen geen weg inrijden waar je vanwege lengte niet in mag...