Eerste rijles *Joepie! (finally)*

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Eerste rijles *Joepie! (finally)*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-02 15:25

Jaaaaaaaa zojuist heb ik de rijschool opgebeld (na het verkrijgen van mijn rooster op school) om een datum af te spreken voor mijn eerste auto rijles! Ik kan gewoon volgende week vrijdag al beginnen! Helemaal happy natuurlijk! Alleen is het jammer genoeg met mijn rooster niet mogelijk om een snelcursus (let op, geen spoedcursus) te doen omdat ik de meeste dagen pas om 16:45 de school uit heb en ze willen eigenlijk niet later dan 18:00 gaan rijden omdat er anders niet zoveel verkeer meer op de weg is en je niet genoeg ervaring krijgt met drukte. Nouja dan doe ik er maar wat langer over, geeft me iig ook de kans om even door te sparen voor een nog leuker autootje! Haha! Party!!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 15:32

Hey leuk! Ik ging met lessen ook weleens expres filerijden... handig joh (not...) Maar het is wel handig om af en toe eens in het donker te lessen (heb ik ook gedaan) maar de winter komt eraan dus dan zal dat vast wel lukken.
Ik heb zelfs de mazzel gehad om met 3 mm ijzel op de weg te rijden, dat was echt leuk. Mijn instructeur werkte eerst bij de politie en heeft alle slipcurssussen gedaan. Dus toen zei hij op een gegeven moment (industrie terrein). Hou je stuur eens recht. Trekt hij in ene de handrem aan hihi!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 15:33

Bij mij wilden ze me niet 's avonds laten lessen ivm donkerte (goed, dat was 's winters), en liever niet in de drukte omdat ik nog maar net begon. Eerst in een rustige wijk leren sturen (hehe), en daarna de stad in (eerst drukkere delen van t dorp). En later ook 's avonds. Dat vond ik de eerste keer echt net of het mijn eerste rijles was, VERSCHRIKKELIJK. Ik zag geen hol en geen fluit, was echt niet grappig meer. Nu doe ik t zonder m'n hand om te draaien...

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 15:54

Wens u veel succes en zonder brokstukken slagen dan he... !!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 16:27

Ik heb ook in rustigere dorpjes gereden, maar ben daarna naar amersfoort gegaan, en naar utrecht en nieuwegein! Daar is echt echt bagger om te rijden maargoed! Het is wel beter om in de spits te rijden, dan leer je het wel sneller! Ik heb ook heel leuk met sneeuw gereden!!
Door smalle straatjes, ik kreeg zowat een hartverzakking toen hij aan de handrem trok (had het wel een keer verwacht hoor)
Heb daarna ook een kleine korte slipcurses gehad op en parkeerterrein!! lachen hoor!! Ik hoop voor je dat alles goed gaat en dat je het in 1 keer haalt!!
Succes in ieder geval!!

Groetjes marielle

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 17:09

Grote jongen!
Tof joh!!

Kusssjes...

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 17:14

He gaaf!

Eindelijk je rijbewijs kunnen halen!

Meld je het wel even van te voren hoe laat je les is? Dan zorg ik dat ik dan niet over straat hoef Tong uitsteken

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 17:22

Nou succes alvast.
Maar kun je niet 2x in de week? Ga je de ene keer smiddags en de andere keer sávonds.
En op zaterdag? Of werk je dan?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-02 17:24

op zaterdag ga ik werken maar het is misschien iig een optie. Denk dat ik september nog even werkeloos blijf en in oktober weer wil beginnen dus dat zou goed kunnen. En btw as, mn les is om 15:15 Tong uitsteken Maar omdat het zo druk is komende weken is het eerst 3 weken lang 1 uur per week op vrijdag, daarna wordt het waarschijnlijk 2 uur op vrijdag.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 18:23

Leuk!!!! Op naar het echte werk!!!! Moet je ook in Eindhoven gaan rijden zeker Tong uitsteken Tong uitsteken Succes Tong uitsteken

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 19:09

goed zo roy, nu maak je je ouders en ons alemaal hier op bokt weer eens blij *LOL*

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 21:01

Hihi, komt hij weer aan met zijn autorijles...hoe vaak moet ik je nog vertellen dat het echt NIET leuk is!!!!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-02 21:03

jawelllllllll *VROEM* Try to hide if you see me }>

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 21:10

ow jeej, dus volgende week kom ik niet in venlo en omstreken Haha! maar kei veel succes hoor

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 21:34

Lachen! De eerste les is leuk, hoef je alleen maar gas te geven en een beetje rond te toeren en dan denk je ook dat het al heel goed gaat want je hoeft nog niet te kijken in je spiegel enzo (binnen-buiten-naast je, richtingaanwijzer, terugschakelen, bochtje om, hele operatie is dat nog!) dus je mist gewoon de helft... Als je het 'echt' zelf moet gaan doen is het even wat minder leuk omdat het grandioos mislukt en als je het eenmaal door hebt is het weer hartstikke leuk!
Ik moet a.s. zaterdag ook weer voor het eerst, voor m'n E, heb al een intest gehad, nu begint het serieuze lessen (nou ja, hoef er maar 2....)

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-02 22:41

haha heb al een beetje op mn fiets geoefend met goed kijken enzo Tong uitsteken helaas heb ik daar geen spiegels opzitten dus zo ver kon ik er nog niet mee gaan Tong uitsteken hahaha

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 23:05

Haha... leuk hoor! Spannend! Ik heb lekker al een keer afgereden... helaas wel gezakt! Maar ik blijf het leuk vinden!

Net wat Magreet zegt, de eerste les hoef je niet veel te doen, alleen sturen en gassen! De lessen daarna worden pas moeilijker, zeker als je moet gaan kijken, dan kom je werkelijk ogen te kort! Maar ook dat went hoor Knipoog Ik heb het 3 weken allemaal geleerd en ik heb dat goed doorstaan! Ik vind het nog steeds mega leuk, en kan me niet zonder autorijden indenken! Omdat ik soms 4 uur per dag gereden heb 4/5 dagen in de week is het nu behoorlijk afkicken. Ik rijd nu gewoon 1x in de week en dan 2 uurtjes, maar ik mis het ontzettend! Heb ik ook al ontwenningsverschijnselen! Sigaar Ik mis het ontzettend, en ik denk nog het meest het prutsmuts met mn instructeur! Haha!

Maarre veel plezier!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 22:54

Ik moest anders de eerste les al veel meer doen dan alleen sturen en gassen!!!!!!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 01:56

Heeft hij dan eeeeeeeindelijk gebeld? Knipoog
Veel succes Roy! Houd ons op de hoogte!

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 09:06

strak hoor rijlesse ik had in 3 maanden me rijbewijs begon 20 november en slaagde op 20 februari 30 lessen heb ik er voor gehad deed alleen 3x over me theorie oja en me aanhager gedaan was toch maar 1 les