Waar gevonden dieren melden ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Waar gevonden dieren melden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-02 19:35

Vandaag was het weer zover...... een doodgereden kat langs de snelweg Verdrietig
Ik heb me voorgenomen om voortaan wat actiever te zijn met dit soort dingen, uit ervaring weet ik hoe erg het is als je dier vermist wordt.
Inmiddels heb ik al een advertentie geplaatst op Marktplaats in de rubriek gevonden / gezocht.
Iemand nog tips waar ik het nog meer kan melden ?
Helaas staan er geen huizen in de buurt van de vindplaats, anders was ik daar zeker even langsgegaan.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 19:49


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-02 20:03


Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 21:29

ik denk ook dat je de dierenambulance kunt bellen, de plaatselijke DA en asiel.
daar zullen de mensen als eerste heen bellen bij vermissing van hun huisdier.

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 09:05

Voor gevonden levende of dode postduiven mag je altijd mij een pb sturen of een email. Ik zorg dan dat de eigenaar bericht krijgt en contact met je opneemt.

Op dit adres kan je ook het ringnummer intypen en zo aan het telefoon nummer van de eigenaar komen:

http://www.npo.nl/npo/ie-index2.html
Doorklikken naar: duif gevonden.
Laatst bijgewerkt door vvtjuh op 27-08-02 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 09:08

Bij de dierenambulance rijden ze er ook voor uit ja. Helaas is het in sommige gevallen voor hun ook niet meer herkenbaar om een beetje een beschrijving van het beest te kunnen geven zodat de eigenaren gevonden kunnen worden Verdrietig

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-02 20:34

Sypheron schreef:
Bij de dierenambulance rijden ze er ook voor uit ja. Helaas is het in sommige gevallen voor hun ook niet meer herkenbaar om een beetje een beschrijving van het beest te kunnen geven zodat de eigenaren gevonden kunnen worden Verdrietig


Bedankt voor de tip, ik zal ze zo eens even bellen.
De kat ligt nog steeds langs de snelweg, en imo is hij/zij nog wel herkenbaar (wel aangereden, maar niet platgereden ofzo Huilen ).

Vvtjuh, ik zal zeker aan je denken mocht ik nog eens een gestrande postduif vinden.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 20:41

Ik meld zelf ook altijd de dieren, omdat ik ook zou willen dat het gemeld werd als het mijn dier was. We vonden net nog een van onze stalpoesjes bij de buren in de tuin. We hadden al van de buurman gehoord dat ze door de grote kater de straat opgejaagd was en aangereden was. Hij vertelde dat ze ergens in de tuin van de buren zat. Vanmiddag hebben we het poesje/katertje daar dus dood aangetroffen en hebben het toen netjes begraven.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-02 21:50

'k Heb zojuist de Dierenambulance gebeld.
Viel nog niet mee hoor !
Eerst bellen via een centraal nummer, en daar m'n verhaal gedaan.
Of ik wist onder welke regio de "vindplaats" viel Verward
Breda misschien ?
Oke, tel.nr. gekregen van Breda, wat uiteindelijk het nummer bleek te zijn van een zielige meneer die niks met de dierenambulance te maken had, maar waarvan per ongeluk telkens zijn nummer werd genoemd.
Hij werd gek van alle telefoontjes, werd zelfs midden in de nacht uit bed gebeld Frusty
Toen maar weer terug naar het centrale nummer, met de vraag of ze daar misschien de melding door konden spelen aan de desbetreffende regio.
Kreeg 3x te horen "ik zal kijken wat ik voor u doen kan" Verward Verward
Voor mij persoonlijk hoeven ze niks te doen hoor, misschien voor de eigenaar van het dier, of als een waardig afscheid van een katteleven.
Ben benieuwd of hij/zij er morgen nog ligt Verdrietig

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 23:09

vvtjuh schreef:
Voor gevonden levende of dode postduiven mag je altijd mij een pb sturen of een email. Ik zorg dan dat de eigenaar bericht krijgt en contact met je opneemt.

.



Met alle respect maar wat gevonden duiven betreft heb ik behoorlijk slechte ervaringen. Blijkbaar zit ik op een vliegroute want ik vind vaak uitgeputte/gewonde duiven. Meerdere malen heb ik ze gemeld en elke keer als ik de eigenaar eindelijk aan de lijn had kreeg ik te horen "draai hem de nek maar om, als ie niet op tijd terugkomt is ie toch waardeloos".

Als je een tijdje aan de telefoon hebt gehangen om de eigenaar te achterhalen is dat lichtelijk frustrerend. Ik ben er maar mee opgehouden want ook andere dorpsbewoners hadden dezelfde ervaring. Maar jammer vind ik het nog steeds. Ze komen hier soms in botsing met de electriciteitsmast en ik vind ze nog steeds af en toe.

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 10:46

Percy schreef:

Met alle respect maar wat gevonden duiven betreft heb ik behoorlijk slechte ervaringen. Blijkbaar zit ik op een vliegroute want ik vind vaak uitgeputte/gewonde duiven. Meerdere malen heb ik ze gemeld en elke keer als ik de eigenaar eindelijk aan de lijn had kreeg ik te horen "draai hem de nek maar om, als ie niet op tijd terugkomt is ie toch waardeloos".

Als je een tijdje aan de telefoon hebt gehangen om de eigenaar te achterhalen is dat lichtelijk frustrerend. Ik ben er maar mee opgehouden want ook andere dorpsbewoners hadden dezelfde ervaring. Maar jammer vind ik het nog steeds. Ze komen hier soms in botsing met de electriciteitsmast en ik vind ze nog steeds af en toe.


Erg jammer dat je die ervaring hebt opgedaan. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat ik altijd heel graag wil weten waar mn duiven zijn als er eentje verdwaald is. Ik geef veel om mn duiven, netzoveel als de meesten hier om hun paarden geven. Hhaal ze altijd op of laat ze ophalen, waar ze ook zitten. De mensen die me kennen weten hoe ik in elkaar zit.

En ik weet ook dat bijna alle duivenhouders zo zijn, helaas ben jij verkeerd en grof behandeld. Zulke reacties mogen niet van onze bond, daar staan schorsingen op. Zoals in elke sport maken de paar mensen die niet serieus met hun hobby bezig zijn het kapot voor de anderen. Niet alle voetbalsuporters zijn slecht omdat er 10 raddraaiers tussen zitten.

Ik zou het echt jammer vinden dat je hierdoor geen gevonden duiven zou willen helpen op hun plek te komen. Mocht je weer een duif vinden, stuur mij dan een email alsjeblieft dan benader ik de eigenaar voor je.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 16:04

Heb net je PB beantwoord, de volgende duif meld ik wel bij jou Lachen

Blij om te horen dat ze niet allemaal zo zijn.

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 16:39

Percy schreef:
Met alle respect maar wat gevonden duiven betreft heb ik behoorlijk slechte ervaringen. Blijkbaar zit ik op een vliegroute want ik vind vaak uitgeputte/gewonde duiven. Meerdere malen heb ik ze gemeld en elke keer als ik de eigenaar eindelijk aan de lijn had kreeg ik te horen "draai hem de nek maar om, als ie niet op tijd terugkomt is ie toch waardeloos".


Helaas heb ik dezelfde ervaring, ik doe het dus ook niet meer.
Als ik een duif vind, probeer ik de eigenaar niet meer te vinden. Wat ik wel doe als de duif nog leeft, is hem een dag of wat in de schuur laten
(zodat mijn katten hem niet te pakken krijgen), dan kan ie daarna alsnog proberen zijn huis te bereiken.

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 08:42

Kelan schreef:
Helaas heb ik dezelfde ervaring, ik doe het dus ook niet meer.
Als ik een duif vind, probeer ik de eigenaar niet meer te vinden. Wat ik wel doe als de duif nog leeft, is hem een dag of wat in de schuur laten
(zodat mijn katten hem niet te pakken krijgen), dan kan ie daarna alsnog proberen zijn huis te bereiken.


Jammer dat jij ook zulke vervelende ervaringen hebt, zou jij mij eventueel ook willen mailen als je een duif gevonden hebt?

Het is inderdaad ook heel goed om ze een paar dagen te verzorgen en dan weer de vrijheid te geven. Helaas zijn duiven soms gewond of zo in de war dat het dan niet lukt om de goeie koers te pakken. Dus als je de moed nog niet helemaal hebt opgegeven zou je me dan willen mailen, dan ga ik mn best doen om hem/haar weer op de plek te krijgen. Lachen

Ik besef nu pas dat een aantal duivenhouders (ik wil ze geen duivenmelkers noemen, dat verdienen ze niet) echt een hele negatieve sfeer onder niet duivenmelkers creëren. Wat heel erg zonde is want het is net als paardensport een geweldige hobby/sport. Waar heel veel mensen met heel veel liefde voor hun dier elke dag genieten van de omgang en de verzorging van hun duiven.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 21:58

bij d dierenambulance rijden we wel uit voor aangelopen beesten als ze al gevangen zijn anders niet. En wat wij ermee doen is noteren en doorfaxen naar amivedi dus dat komt op hetzelfde neer. groetjes dennis