Straks solliciteren bij Transavia!! update

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Straks solliciteren bij Transavia!! update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-02 12:07

Ja ik heb toch besloten om stewardess te worden. Wel op charterbestemmingen zodat ik niet dagen van huis ben, maar in principe iedere nacht in mijn eigen bedje slaap.
Om 15.00 uur moet ik in Almere zijn voor mijn gesprek.....spannend!
Ik wist niet zeker of ik een rokje aan zou trekken. Het uniform van Transavia is natuurlijk ook een rokje en dan kunnen ze gelijk zien hoe dat staat. Maar ik draag normaal nooit rokjes (heb geeneens een rokje) en mijn moeder zei dat ik dan beter een broek aan kon doen...wat denken jullie?
Ik heb nu (mijn nieuwe) Levi driekwart spijkerbroek aan en een wit blousje met een verticaal krijtstreepje met ook driekwart mouwen. Daaronder doe ik mijn spierwitte Saucony's (sportschoenen), ik wilde eerst mijn bruine leren schonen aan doen, maar die accntueren enorm mijn witte benen vandaar nu witte schoenen.
Verder heb ik mijn haar los hangen en niet opgestoken ofzo...Goed, toch?
Laatst bijgewerkt door Corona op 26-08-02 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 12:37

Als ik jou was zou ik in ieder geval je haar opsteken. Zeker als stewardess zijnde moet je er netjes uitzien en niet je haar los hebben.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132039
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 13:46

Een spijkerbroek voor een sollicitatie zou ik echt nooit doen hoor !
Het ligt natuurlijk ook aan de functie, als je als tuinman/vrouw, ruiter, dat soort beroepen, solliciteert is het een ander verhaal, maar voor stewardess vind ik het echt "not done" !
Sportschoenen hetzelfde verhaal.......

'k Zou echt proberen er representatief uit te zien, je hoeft natuurlijk niet exact hetzelfde gekleed te gaan dan wanneer je "in dienst" bent, maar wel een beetje in die richting.

Veel succes !!!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 14:42

yup, spijkerbroek en sportschoenen zijn not done hoor Lachen

Veel succes, en mocht het wat worden: nooooit die vieze maaltijden van Transavia proberen, heb vorige week na de terugvlucht uit Rhodos de rest van de nacht op het toilet doorgebracht. UGH. Boos!

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-02 18:07

Uhm ik ben weer terug. Er werd gelijk gezegd dat het een functie was op basis van een oproepcontract en ik ben juist op zoek naar een vaste baan.
Ook krijg je een opleiding van 1 maand en als vergoeding krijg je 225 euro! Daar kan ik niet van rondkomen. Ook heb je soms tussendoor even een maand of twee geen werk ("ja, dan ga toch tussendoor voor het uitzendbureau werken?"). Nou, toen heb ik gelijk gezegd dat ik daar geen trek in had. ("als je echt stewardess wil worden heb je dat er wel voor over")...hallo!!!
Een grote mislukking dus!!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 18:43

Wat een bullshit idd zeg! Maar na 11 sept willen ze nergens meer aan vast zitten en willen ze zo open mogelijke contracten. Ze gaan er toch wel vanuit dat ze genoeg animo vinden (not; tussendoor moet je maar net werk vinden via een uitzendburo en als wat en voor hoe lang; die mensen willen ook een beetje zekerheid voor hoelang je komt werken)Heb je gezegt dat het misschien wel eens niet zo hoeft te zijn dat het geen kwestie is van: als je echt stewardess wil worden heb je dat er wel voor over, maar eerder van: ik heb ook vaste lasten en geen man met veel poen die me alles laat doen wat ik zelf wil. Graag dus ook enig vastigheid.

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-02 18:50

Inderdaad, stel dat er even geen werk tussendoor is, dan heb ik toch geen centen? Mijn vriend studeert nog en we gaan deze week samenwonen, maar ik moet hem voor een groot deel ook onderhouden. Ik wil gewoon zekerheid.
"ja, maar als je echt wil vliegen...'. Ja, als ik echt wil vliegen koop ik wel een goedkoop ticket bij Ryanair en ga ik lekker op vakantie!!
We zijn het eindelijk eens eens, Prima!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 19:13

Een kennis van me werkt dus ook bij Transavia (charterbestemmingen). Zij werkt er nu bijna een jaar en ook op basis van een oproepcontract. In dat hele jaar heeft zij slechts één week niet gewerkt. En wat die opleiding betreft, je kunt bij de gemeente een aanvulling aanvragen zodat je gewoon een salaris hebt. En in de week/weken dat je niet werkt, kun je een uitkering krijgen. Persoonlijk vind ik het dus een té overhaaste beslissing, als je daar echt had willen werken had je verder geinformeerd. Maar ja, dat is mijn mening in ieder geval.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 19:22

Honeybee schreef:
Persoonlijk vind ik het dus een té overhaaste beslissing, als je daar echt had willen werken had je verder geinformeerd. Maar ja, dat is mijn mening in ieder geval.

Als ze echt werknemers willen hebben hadden ze van te voren verteld dat het om oproepkrachten ging en hadden ze dit ook kunnen uitleggen!

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-02 19:57

Honeybee schreef:
Een kennis van me werkt dus ook bij Transavia (charterbestemmingen). Zij werkt er nu bijna een jaar en ook op basis van een oproepcontract. In dat hele jaar heeft zij slechts één week niet gewerkt. En wat die opleiding betreft, je kunt bij de gemeente een aanvulling aanvragen zodat je gewoon een salaris hebt. En in de week/weken dat je niet werkt, kun je een uitkering krijgen. Persoonlijk vind ik het dus een té overhaaste beslissing, als je daar echt had willen werken had je verder geinformeerd. Maar ja, dat is mijn mening in ieder geval.


Het kan dat je maar 1 week geen werk hebt, maar dat weet je niet. En ik wil niet leven van een uitkering dat heb ik er niet voor over. Ik wil gewoon zekerheid hebben. Ze hebben me verkeerd voorgelicht anders was ik er niet eens op in gegaan en de site is ook niet volledig.
Zó graag wil ik ook weer niet stewardessen.....het moet wel leuk blijven