Pippi-feest voor kleuters: iemand ideeen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Pippi-feest voor kleuters: iemand ideeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-02 12:41

Mijn dochter wordt 6 september vijf jaar oud!

Ze is gek op Pippi en vertoont volgens velen ook duidelijke overeenkomsten met haar voorbeeldfiguur. Zo hangt ze regelmatig ondersteboven, klimt overal op, staat op haar pony, zit achterstevoren en ga zo maar door.

Voor haar vriendjes (3 jongens en 2 meisjes) geven we op haar verjaardag een feest. Ze wil zelf een Pippi-feest. Ik hoop dat we het buiten kunnen vieren, anders moeten we uitwijken naar de paardenstal.
Maar ik ben heel slecht in het organiseren van dit soort feestjes. Mijn andere dochter is in december jarig en dan zochten we altijd een binnenactiviteit uit, zo'n kant en klaar format.

Ik zat al te denken aan pannenkoeken, apenkooien, eierloop met een bal op de lepel i.p.v. een ei, koekhappen etc.
Heeft iemand nog suggestie's? Het liefst in Pippi-stijl natuurlijk Lachen

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 12:45

Verschillende kniekousen laten aantrekken en 2 staartjes voor de meisjes met een ijzerdraadje erin. Dan met oranje spuit voor de haren de haren oranje spuiten en sproetjes.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 12:52

inderdaad yootha ik wou het net zeggen. Maar dat apenkooien is wel een goed idee. hebben ze ook pipi dingen zoals bordjes enzo? van die papieren of karton of wat is het? dan kun je die misschien ook kopen, hoewel dat denk ik wel duur zal zijn

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-02 12:59

Dat is inderdaad wel een leuk idee, dan zou ik de jongens ooglapjes kunnen geven want die willen natuurlijk liever piraat zijn dan Pippi denk ik. Alhoewel er een altijd roept dat hij ook Pippi wil zijn Lachen

Pippi wegwerpservies ben ik nog nooit tegengekomen, ik heb geen idee of dat te koop is. Ik heb wel Pippi-uitnodigingskaarten gevonden, die gaan we vanmiddag uitdelen.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 13:00

haha nou ze hebben ook pipi ondergoed, dus dan zullen ze denk ik ook wel ergens pipi wegwerpservies hebben. ow, en koop voor als de kinderen weg gaan iets van pipi langkous om ze te geven, een potlood ofzo

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 18:12

Je zou ook met die kindjes zelf iets lekkers kunnen bakken. Wat heel leuk is, is bijvoorbeeld een plakje bladerdeeg schuin doorsnijden en daar een worstje( van die cocktailworstjes) en dat in de oven doen.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 18:16

weetniet of je een beetje kan tekene, of creatief bent...
zoek een duidelijk voorbeeld plaatje, en teken zelf op bordjes pippi-dingen (het aapje, pippi...)
en verzin anders een pippi-piraten race, allerlei spelletjes waar ze tegen elkaar "strijden"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 19:52

Ik vond het altijd erg fascinerend dat Pipi de vloer schrobte door op borstels te gaan staan zoals je normaal met skates doet.
Misschien kan je wat oude sorbo-borstels pakken en daar touwtjes aan vast en dan een schrob-renwedstrijd (zoals vroeger met op blikjes lopen).

En Pipi eet altijd overdadig aparte dingen dus misschien kan je ze muffins of plakken cake laten versieren (met hagelslag, slagroom, jam, smarties, rozijntjes, parapluutjes, vlaggetjes enzo) .

noran
Berichten: 35
Geregistreerd: 23-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 10:30

Hé Percy,

Waar je ook leuke ideeen kan opdoen voor zulk soort feesten is op de website: www.vanharte.nl

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 11:39

Iemand met een appaloosa regelen?

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-02 16:36

russel schreef:
Iemand met een appaloosa regelen?


Vorig jaar heb ik mijn laatste Appaloosa weggedaan Haha!
(Vond ik trouwens wel erg hoor)

Maar ik heb vandaag bijna een min-maat Appaloosa aangeschaft. Misschien doe ik het wel als verjaardagscadeau en als gezelschap voor onze Shetlander. Kunnen ze samen in een aparte wei. Nu nog even mijn man ompraten Schijnheilig

Creatief ben ik echt helemaal niet, krijg nog geen voorgevouwen doos in elkaar Bloos
Pippi-spullen kan ik niet vinden. Wel ondergoed maar geen bestek o.i.d. Ik ga in elk geval even op die site kijken.

Die borstels is wel een grappig idee, kunnen ze meteen mijn paardenstal soppen voor de paarden weer naar binnen moeten }>
En bakken is eigenlijk ook wel leuk. Er schiet me opeens te binnen dat ik nog ergens Pippi-bakvormen heb liggen. Ooit gekocht bij een Zweede internetwinkel.

Hoe meer ideeen, hoe beter!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 17:38

Wat leuk is om ipv gebak zelf taartjes te laten maken. Pipp bakte ook altijd van alles en snoepte veel.....

voorbeeld...

koop van die mini cakejes.... leg er 2 op een bordje, slagroombus erbij. dus eerst slagroom op de cakejes laten doen. zet er bakje bij met m&m`s, mini spekjes, hagelslag, vlokken, enz... nog wat kleine dingen..
en laat ze dan zelf de cakejes versieren.
Onlangs nog gedaan bij mijn broertje.... succes gegarandeerd....

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 17:39

Katrien schreef:

En Pipi eet altijd overdadig aparte dingen dus misschien kan je ze muffins of plakken cake laten versieren (met hagelslag, slagroom, jam, smarties, rozijntjes, parapluutjes, vlaggetjes enzo) .


oeps, nu pas gezien dat jij dit ook hebt geschreven.... hihi....

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 17:56

Ik vind haar meer op Emiel lijken maar goed.

Pipi eet ook spaghetti met een schaar. (dropveters)
Met zijn alleen de pipi dans verzinnen.
Jezelf verkleden als die dame in het blauw ik ben haar naam even kwijt.
pipi ging ook al zeerover.
En toen pipi zelf een feestje gaf hing ze allerlei kado's in de boom voor iedereen.
Je tuin is groot genoeg voor het zoeken naar de schat in de takatoeka tuin! doos/kist vol met snoep!

Pipi tekende ook op muren en ramen..stoep

Als me nog iets te binnen schiet meld ik het wel.

Mon-nikky

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 18:03

Ga ook schminken, Kinderen zijn gek op Schminken (vraag wel bij de ouders na of het geen probleem is, ivm allergieen!) Laat ze ook in Pippi-stijl komen, of verkleed ze zelf zo! Alleen dat al vinden ze enig!

Zoek niet te moeilijk, mijn begeleidster zei altijd, waarom het wiel uitvinden als het er toch is? NEem de meest simpele dingen, maak er geen groot circus van!

Veel plezier!