vakantieveilingen oplichting?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

vakantieveilingen oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-12 14:41

Zijn er meer mensen met problemen met vakantieveilingen?
Hoe heb jij dit opgelost?

Ik heb het volgende probleem.
Ik heb 15 april een veilig gewonnen, 3 gangenmenu in een restaurant :~ . Krijg de voucher netjes en
de geldigheidsdatum is 15 oktober.
Ik wil morgenavond uit eten en kijk of ik kan reserveren. Niet dus :( . Sterker, tot eind oktober is er geen enkele datum meer beschikbaar!

Bellen levert het volgende antwoord op:

Deze veiling is op basis van beschikbaarheid. Dus bv als er 100 data beschikbaar zijn en er reserveren al direct in het begin 100 mensen dan heeft de rest die belt gewoon pech :? .
Oké, stort me dan het geld maar terug. Antwoord: nee, dat kan niet want het was op basis van beschikbaarheid en dan betalen we niet terug -:(- .

Bellen met het restaurant levert op dat ik niet de eerste ben die belt. Slechte reclame natuurlijk.
Ze hebben vanavond vergadering over wat ze daar nu mee aan moeten.
Ben benieuwd.

Ben ik de enige met dit soort ervaringen met vakantieveilingen?


LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-12 15:04

Het is juist vakantieveilingen die dit doet, niet het restaurant. Vakantieveilingen verkoopt meer plaatsen dan ze werkelijk heeft en weigert het geld terug te storten. Het restaurant gaat overleggen of en hoe ze gedupeerden iets kunnen bieden.

Ik kan ze in ieder geval aangifte van oplichting aanbieden }:) .


LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-12 15:09

Ja, dit moet stoppen natuurlijk. Je kunt geen dingen verkopen die je niet hebt.

Nu gaat het hier niet om een wereldbedrag, maar dat kan ook anders.

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-12 15:15

Ik heb richting het restaurant ook al aangegeven dat ook zij zich op kunnen maken voor een aangifte van oplichting met alle bijbehorende gevolgen van dien.

Maar volgens mij ligt het probleem wel degelijk bij vakantieveilingen. Het is niet voor niets dat je via hen moet reserveren en niet rechtstreeks bij het restaurant. Ik maak me sterk dat als je het restaurant belt of je kunt reserveren voor morgen dat het geen enkel probleem is.
Kan me niet voorstellen dat ze tot eind oktober elke dag afgeladen vol zitten :n .

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-12 15:23

Nee, je bent verplicht om via de site van vakantieveilingen te reserveren.

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-12 15:41

_Blacky_ schreef:
Nee ik heb hier geen ervaringen mee.
ik heb altijd gewoon kunnen doen waarvoor ik betaald heb,

Echter is aangifte doen geen optie, er staat duidelijk op basis van beschikbaarheid,
dus het is je eigen fout, dan had je je maar niet moeten biedern


Dat ligt juridisch nog niet zo simpel hoor en daar is wel degelijk iets aan te doen. Maar dat
is even terzijde, zover zijn we nog niet.

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-12 15:51

madelief88 schreef:
Overigens heb ik van een hoteleigenaar gehoord, dat zij pas geld krijgen als ze de vouchers afgeven bij vakantieveilingen. Dus de enige die baat heeft bij veilingen die niet geboekt kunnen worden, is vakantieveilingen, want die houden het geld van de klant en het hotel/restaurant etc krijgt er niks voor (want pas als ze de voucher afgeven).


Daar was ik nou al benieuwd naar inderdaad hoe dat in elkaar zat.

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-12 15:52

Rytir schreef:
Kun je ook niet bellen onder het mom van 'ik wil graag vool volgende week reserveren voor twee personen? En pas aan het einde van het gesprek laten vallen dat je een bon hebt? Volgens mij stellen die restaurants namelijk een beperkt aantal tafels beschikbaar op een avond, wie niet waagt....


Ik wil eerst weten hoe het zit en als het restaurant inderdaad het probleem blijkt, dan sta ik daar volgende week op de stoep met de mededeling dat ik kom eten of dat ik het geld terug wil. Knappe jongen die mij de deur uit krijgt voordat het geregeld is. Beetje stampij maken in een overvol restaurant lukt mij wel }> .

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-12 23:21

Het restaurant heeft het inmiddels netjes opgelost. :j

Maar vakantieveilingen....dat in ieder geval nooit meer :( .


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashleytjuhh, fohadie, kreekie, Tamara1991, Telpeva, xRooss, Zilfstar en 96 bezoekers